حضور غواصان چینی در مسابقات ایرانی

چین در مسابقات بین‌المللی غواصی در عمق در بندر کنارک مشارکت می‌کند

ارتش چین قصد دارد در مسابقات بین‌المللی غواصی در عمق در چارچوب رقابت‌های نظامی- 2021 که در بندر کنارک در ایران برگزار می‌شود، شرکت کند.
چین در مسابقات بین‌المللی غواصی در عمق در بندر کنارک مشارکت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش چین از شرکت در چهار مسابقه بین‌المللی نظامی از جمله در ایران خبر داد.

به نوشته وبگاه «جی تی سی ان» نیروی دریایی چین آماده حضور در چهار مسابقه دریایی و زمینی در چهار مکان مختلف با مشارکت ایران، روسیه و کشورهای دیگر است.

قرار است ۵۰ پرسنل نیروی دریایی چین به همراه یک فروند کشتی جنگی در مسابقات رزم دریایی بین المللی که نیروهایی از ایران، ونزوئلا،روسیه و کشورهای دیگر حضور دارند، شرکت کند. بخشی از این مسابقات در شهر بندری «ولادی وستوک» در روسیه برگزار می‌شود.

قرار است مسابقان غواصی در عمق نیز در «بندر کنارک» در ایران برگزار شود و طبق برنامه نیروهای چین در کنار دیگر شرکت کنندگان در این مسابقان بین‌المللی که در چارچوب رقابت‌های بین‌المللی نظامی ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

یک مقام ارشد نظامی چین در این خصوص گفت، مزایای کلی شرکت در این مسابقات ارتباطات نظامی و آموزش و تمرینات ارتش. این مسابقات تجربیات مفیدی در زمینه سازماندهی و شرکت در مسابقات نظامی چندجانبه به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری «شین‌هوا» نیز گزارش داد که ناو چینی «گوانگ یوان» به مسابقات بین‌المللی نظامی ۲۰۲۱ که در کشورهای ایران، روسیه و چین برگزار می‌شود، اعزام خواهد شد. این ناو با ۵۰ خدمه نظامی قرار است با نفراتی از نیروهای مسلح ایران، روسیه، ونزوئلا و کشورهای دیگر قابلیت‌های رزمی خویش را به نمایش گذارد.و لادی‌وستوک قرارگاه بندری ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه است.

در مسابقات ولادی وستوک آتش به اهداف دشمن فرضی در دریا و عملیات نجات دریایی برگزار می‌شود. در ایران و چین نیز قرار است مسابقاتی در زمینه غواصی و یگان پدافند هوایی برگزار شود. از سال ۲۰۱۴، چین برای شرکت در این مسابقات دعوت شده است .چین اولین بار در سال ۲۰۱۷ میزبان این مسابقات بود.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز اخیرا از حضور دو فروند شناور نظامی این کشور در بندر انزلی برای شرکت در مسابقات بین المللی دریایی خبر داد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود