کاتب:
ریاست مجمع تشخیص برازنده آقای رئیسی است

به گزارش باطن، یک نماینده سابق مجلس با اشاره به همسویی و انسجام به وجود آمده میان قوه مجریه، مقننه و قضایی بازگرداندن ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به رئیس‌جمهور را باعث تسریع در تصمیم‌سازی‌ها دانست و گفت: دوره ۵ساله اعضای فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام سال آینده به پایان می‌رسد ولی ماموریت اصلی محوله به مجمع برای بازنگری در سیاست‌های کلی نظام اجرا نشد. با توجه به روحیه انقلابی آقای رئیسی بازگرداندن ریاست مجمع به رئیس‌جمهور کمک شایانی به همسوسازی تصمیم‌سازی‌ها و حوزه اجرا خواهد کرد.

غلامرضا کاتب با اشاره به کناره‌گیری آیت‌الله صادق آملی لاریجانی از جمع فقهای شورای نگهبان گفت: ریاست فعلی مجمع به علت برخی دلخوری‌ها از برخوردهای صورت گرفته با طبری معاون وقت ایشان در زمان ریاست قوه قضاییه و ردصلاحیت آقای علی لاریجانی برادرشان در انتخابات ریاست جمهوری امسال عملا نقطه‌نظر مثبتی نسبت دوره جدید حاکمیتی در کشور ندارند. کشور در حال حاضر به بالاترین سطح همدلی ارکان و قوای نظام نیاز دارد و بهتر است مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از این همدلی برخوردار باشد.

او با بیان اینکه چهره‌های کارآزموده مجمع تشخیص مصلحت نظام همچون محسن رضایی دبیر مجمع مسئولیت معاونت اقتصادی ریاست‌جمهوری را برعهده گرفته‌اند، افزود: روحیه جمع‌گرا و تعامل‌گرایانه آقای رئیسی با همه ارکان حاکمیتی از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث شد برای آقای رضایی حکم معاونت صادر کنند و در کمال تواضع در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله صادق آملی لاریجانی حاضر شوند. اینها همگی حکایت از روحیه همکاری ایشان دارند. آقای رئیسی شناخت بسیاری خوبی از همه مسئولیت‌های نظام از جمله شان وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام دارند و به‌طور حتم مدیریت موثری بر این نهاد فکرساز نظام خواهد داشت.

کاتب با بیان اینکه در برخی دوره‌ها شائبه استعفای آیت‌الله آملی لاریجانی از ریاست مجمع هم مطرح شده بود، گفت: مجموعه اتفاقات رخ داده حول شخصیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون بیشترین نزدیکی را به پیش‌بینی‌ها داشته است. ایشان با شورای نگهبان به مسئله برخوردند و در ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره سلب علاقه ایشان از این مسئولیت مطرح شده است. ظاهرا آقای آملی لاریجانی دیگر چندان اعتقادی به کارایی مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به چهره‌های مسئولیت گرفته در قوای نظام ندارند.

او تاکید کرد: نقطه‌نظرات اختلافی دیر یا زود مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز در موضع انتقادی با عملکرد دستگاه اجرایی کشور قرار خواهد داد و بهترین است علاج واقعه قبل از وقوع کرد. سطح بالای مفاهمه آقای رئیسی با جریان قدرت در کشور می‌تواند ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز به بالاترین سطح کاربردی خود در تعیین تکلیف تصمیمات بر زمین مانده کشور برساند. بسیاری از طرح و لوایح ارجاعی به مجمع معطل مانده‌اند و بهتر است با مدیریت تحول‌آفرین، سریع، قاطع و انقلابی تعیین تکلیف شوند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود