پیام سفر امیرعبداللهیان به لبنان از نگاه لبنانی‌ها

«حسن عز الدین» نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومة» وابسته به جنبش حزب‌الله گفت که ایران از دولت، ملت و ارتش لبنان حمایت می‌کند.

عزالدین درباره سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به لبنان تأکید کرد که پیام این سفر این است که ایران آماده است تا به ملت و دولت لبنان در زمینه‌های مختلف کمک کند.

وی تصریح کرد، تا زمانی که نیاز به سوخت وجود داشته باشد، «ما آن را با کشتی وارد خواهیم کرد تا نیاز مردم رفع شود». اخیرا چندین محموله سوخت از ایران به لبنان فرستاده شد. اقدامی که بسیاری از کارشناسان آن را خنثی کننده توطئه‌های آمریکا برای تحت فشار قرار دادن مردم این کشور عنوان کردند.

پایگاه خبری «لیبانون دیبایت» به نقل از عزالدین گزارش داد، مقاومت لبنان در کنار ارتش و مردم قرار دارد و موفق شده است کشور را حفظ کرده و در برابر تروریسم داعش در ارتفاعات عرسال ایستادگی کند.

این نماینده لبنانی درباره انفجار در بندر بیروت که با ماده نیترات آمونیوم صورت گرفت، گفت که وی روایت کاملی از این محموله دارد و ممکن است در هر زمانی آن را در رسانه منتشر کند تا مردم در جریان رخدادها قرار بگیرند.

وی تأکید دارد که آمریکا در پی بهره‌برداری از این حادثه است تا آن را باز نگه دارد و از این طریق بتواند از آن در انتخابات آتی لبنان، علیه دشمنان خود استفاده کند و بدین ترتیب، موازنه را در انتخابات به سود همپیمانان خود تغییر دهد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران 17 مهر ماه جاری در پایان سفرش به بیروت و رایزنی با مقامات لبنانی گفت که زمینه توسعه همکاری‌ها فراهم است و در روزهای سخت، آماده حمایت و یاری لبنان هستیم.

امیر عبداللهیان در مدت حضورش در لبنان با رئیس جمهور، رئیس پارلمان، نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت. امیرعبداللهیان همچنین با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان هم دیدار کرد.

وی همچنین در دیدار «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید لبنان تحت ریاست نجیب میقاتی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه در هر عرصه‌ای در کنار مردم لبنان ایستاده است و آمادگی دارد به این کشور کمک کند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود