تلاش دولت منصورهادی برای توجیه شکست‌های خود با حمله به ایران

«احمد عوض بن مبارک» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود در شصت و ششمین سالگرد تأسیس جنبش عدم تعهد در «بلگراد» پایتخت صربستان به بیان اتهامات تکراری علیه جنبش انصارالله و جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

به نوشته العربیه، او با متهم کردن ایران به رفتار «خصمانه» در منطقه ادعا کرد تا زمانی که ایران رفتار خود را تغییر ندهد، صلح و ثبات در منطقه فراهم نخواهد شد و یمن به دلیل شرایطی که ایران و «حوثی‌ها» ایجاد کرده‌اند، در شرایط دشواری به سر می‌برد.

به نظر می‌رسد منظور او از شرایط دشوار یمن، شکست‌های پی در پی شبه‌نظامیان دولت مستعفی در هفته‌های گذشته در استان مأرب و پیشروی سریع ارتش و انصارالله یمن باشد.

«عوض بن مبارک» در ادامه بدون هیچ اشاره‌ای به محاصره هفت ساله یمن به دست دولت سعودی، به محاصره شهرستان «العدیده» در استان مأرب به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اشاره کرد و مدعی شد که در پی این محاصره دهها هزار نفر در شرایط وخیم انسانی به سر می‌برند. این ادعا در حالی است که نیروهای دولت صنعاء صرفا مواضع نظامی شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی را در شهرستان العدیده به محاصره در آورده‌اند.

نیروهای ارتش و انصارالله یمن در هفته‌های گذشته جبهه جدیدی را در جنوب و جنوب شرق استان مأرب بازکرده و پیشروی سریعی به سمت شهر مأرب داشتند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود