دانشمندان برگزیده چهارمین دوره جایزه مصطفی(ع) معرفی شدند

چهارمین آیین اعطای جایزه مصطفی (ص) امروز با حضور دانشمندان برگزیده و مقامات عالی رتبه کشوری در تالار وحدت درحال برگزاری است.

در این مراسم از پروفسور زاهد حسن، استاد دانشگاه پرینستون و متولد کشور بنگلادش به افتخار اثر نیمه فلز‌های فرمیون ویل تقدیر به عمل آمد. هدف فعلیت علمی وی جابجایی مرزهای کوانتومی است؛ همچنین از البروفیسور کامران وفا، دانشمند متولد ایران و استاد فیزیک، دانشگاه هارواد به افتخار اثر نظریه F تقدیر به عمل آمد. وی متولد سال ۱۳۳۹ در تهران است و پس از اتمام دوره دبیرستان در ام‌ای‌تی ادامه تحصیل داده و پس از آن به دانشگاه پرینستون رفته و پس از آن در دانشگاه هاروارد مشغول شده است. دانشمند برجسته ایرانی در این مراسم اعلام کرد، جایزه نقدی علمی و فناوری مصطفی(ص) را به جامعی علمی ایران و مشخصا بنیاد حمایت از علوم بنیادی تقدیم می‌کند تا به رشد علمی و گسترش آن کمک کند.

محمد صائغ، دانشمند بعدی آیین اهدای جایزه علمی و فناوری مصطفی است که به افتخار اثر درمان‌های نوین برای بهبود نتایج الوگرافت کلیه و قلب از وی تقدیر به عمل آمد. این دانشمند استاد پزشکی و ایمنیشناسی، دانشگاه امریکایی بیروت است و حوزه دریافت جایزه وی پزشکی است.

پروفسور یحیی تیعلاتی برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه علمی و فناوری مصطفی (ص) در جایگاه استاد فیزیک، دانسگاه مجمد الخامس و به افتخار اثر مشاهده پراکندگی نور با نور و جست‌و جوی تک‌قطبی های مغناطیسی از وی تقدیر به عمل آمد؛ حوزه دریافت جایزه وی فیزیک نظری و ذرات است.

پنجمین دانشمند این مراسم، محمد اقبال چودری، برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) در جایگاه رئیس مرکز ICcBC، دانشگاه کراچی و متولد پاکستان به افتخار اقر کشف مولکول‌های جذاب با کاربردهای درمانی است که در حوزه شیمی الی زیستی از وی تقدیر به عمل آمد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود