سران قبایلی از استان‌های شبوه و مأرب یمن به دیدار رهبر انصارالله رفتند

یک هیأت از قبایل شهرهای «العبدیه»، مأرب و شبوه که بتازگی از اشغال مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی آزاد شده است، با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن دیدار کرد.

شبکه خبری المسیره گزارش داد که در جریان این دیدار، رهبر انصارالله دستور داده است که اسرای شهر العبدیه آزاد شوند.

وی از مسئولان محلی حاضر در استان‌های مأرب و شبوه خواست که در مناطق آزاد شده به شهروندان توجه داشته باشند.

الحوثی از ساکنان العبدیه و تمامی مناطق آزاد شده خواست که صلح عمومی را بپذیرند و با حکومت مرکزی همکاری کنند تا امنیت و ثبات در این کشور برقرار شود.

در همین ارتباط، «عبد القادر المرتضى» رئیس کمیته اسرای یمن گفت که رهبر انصارالله دستور داده است که ۵۲ اسیر از العبدیه آزاد شوند.

اسرایی که حکم آزادی آنان صادر شد، از «طرح برادرانه و برخورد عالی با همه اسرا» قدردانی کردند و از همه یمنیهایی که در ائتلاف سعودی حضور دارند، خواستند که به آغوش کشور خود بازگردند.

پس از این مسئله، شیوخ و افراد سرشناس العبدیه هم از این طرح رهبر انصارالله استقبال کردند و گفتند: «این اقدام را اقدام خوبی می‌دانیم. قبایل العبدیه این مسئله را فراموش نخواهند کرد. وفاداری را با وفاداری پاسخ خواهیم داد».

رسانه‌های عربی روز گذشته گزارش دادند که در ادامه پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت شهر مأرب (مرکز استان)، این نیروها به ده کیلومتری ورودی جنوبی شهر مأرب رسیدند.

پیشتر «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود که تا آزادسازی کامل استان مأرب تنها دو شهر باقی مانده است.

وی گفت: در مرحله دوم عملیات ربیع النصر مناطق الجوبه و جبل مراد در مأرب تا مساحتی بالغ بر ۱۱۰۰ کیلومتر مربع، آزاد شد و با آزادی این مناطق نیروهای مسلح به یاری خداوند متعال همه مناطق استان مأرب به جز الوادی و شهر مأرب را آزاد کرده‌اند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود