افزایش سطح تهدید تروریستی در انگلیس بعد از انفجار لیورپول

نخست وزیر انگلیس غروب دوشنبه به وقت تهران پس از اعلام پلیس درباره انفجار دیروز در مقابل یک بیمارستان در شهر لیورپول، جلسه اضطراری برگزار کرد و سطح امنیتی به حد «شدید» افزایش یافت.

به نوشته وبگاه «پالتیکس» به‌دنبال نشست فوق العاده کابینه انگلیس موسم به «کبرا» که مخفف کمیته حوادث غیرمترقبه مدنی برای رسیدگی به امور اضطراری ملی است، تهدید تروریستی در انگلیس از سطح «قابل توجه» به «شدید» افزایش یافت و به این معنی که وقوع یک حمله تروریستی «بسیار محتمل» است.

سطح فعلی تهدید تروریستی در انگلیس در چهارم فوریه 2021 به عنوان «قابل توجه» تعیین شد.

بر اساس این گزارش، سه فرد روز یکشنبه بر اساس قانون تروریسم و پس از کشته شدن یک مرد در خودروی منفجر شده در شهر لیورپول دستگیر شدند .فرد چهارم نیز در ارتباط با این انفجار دستگیر شده است. پلیس اعلام کرده که یک تاکسی حامل یک مسافر قبل از ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی مقابل بیمارستان ایستاد و منفجر شد.ا ین بیمارستان نزدیک کلیسای جامع انگلیکن لیورپول بود. با ادامه تحقیقات پلیس در شنبه شب، مردم از خانه های خود تخلیه شدند.

گفته می‌شود مسافر این تاکسی دستگاه انفجاری به خود بسته بوده اما این دستگاه درست کار نکرده و داخل تاکسی منفجر شده است. راننده تاکسی در حالی که وسیله نقلیه‌اش در آتش شعله ور شده بود توانست از آن خارج شده و جان سالم به در ببرد اما فرد مسافر درجا کشته شده و هویت وی هنوز مشخص نشده است.

انگلیس طی سال‌های اخیر شاهد عملیات تروریستی بوده که اکثر این عملیات با استفاده از سلاح گرم یا سرد یا عملیات زیرگیری بوده اما استفاده از خودروی بمب‌گذاری شده، جزو تاکتیک‌های تروریست‌ها برای عملیات در اروپا نبوده است.

به نوشته این وبگاه، این حادثه تنها چند هفته پس از آن رخ داد که سر «دیوید ایمس»، نماینده محافظه کار، پس از اصابت ضربات چاقو توسط یک مرد ۲۵ ساله در حوزه انتخابیه کشته شد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود