آب پاکی جهانگیری روی تردید کارگزاران| نامزدی را نمی‌بینم بتواند مشکلات را حل کند!

به گزارش باطن بلافاصله پس از اعلام بررسی صلاحیت‌های ریاست‌جمهوری حزب کارگزاران سازندگی تنها حزب اصلاح‌طلبی بود که ساز مخالف با جبهه اصلاح‌طلبان زد و اعلام کرد ممکن است از عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی که صلاحیتش تایید شده حمایت کند.

این در حالی است که نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان اعلام کرده بود: اعضای مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران، ۹نفر را برای نامزدی در انتخابات پیشنهاد کرده و به دنبال انتخاب یک نامزد واحد از میان آنها بودند. اما با رد صلاحیت همه آنها، اینک جبهه نامزدی برای معرفی به مردم ندارد. این اقدام از نظر ما فقط به معنای حذف اصلاح طلبان نیست، بلکه پیام اصلی آن حذف مردم از فرآیند تصمیم گیری در امور کشور است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه پایان فعالیت ستاد انتخاباتی‌اش گفت: من در بین همه کاندیداها وقتی که به سابقه خودم مراجعه می‌کنم از هر منظر خودم را صاحب‌صلاحیت‌تر از بقیه می‌دانم. در رابطه با هزینه دادن برای انقلاب بین مسئولان این رده کم هستند کسانی که از چنین موقعیتی برای سرمایه‌گذاری واقعی برای جمهوری اسلامی و انقلاب برخوردار باشند. الآن کشور شرایط دشواری دارد. من بین کاندیداها کسی را نمی‌بینم که بتواند با تکیه بر توانایی و تجربه خودش به حل مسائل کشور کمک کند.

با این حال جهانبخش خانجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در توییتی نوشت «اینکه تصور کنید نتیجه ردصلاحیت‌ها حاصل اراده شورای نگهبان هست به نظرم‌اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اید. واینکه فکرکنید با کنار کشیدن بازی رقیب را به هم‌ می‌زنید هم ‌اشتباه بزرگی هست. ملت می‌تواند کسی را انتخاب کند که آنها فکرش راهم نمی‌کنند. «من هم‌ بازی»

سیدافضل موسوی عضو دیگر شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نیز درباره رویکرد انتخاباتی حزب متبوعش گفته بود:‌ با توجه به تجربه اقتصادی بالایی آقای همتی  در حوزه اقتصادی، بنده ایشان توانایی ساماندهی و بهبود شرایط اقتصادی کشور را دارد.

علی‌محمد نمازی یک عضو دیگر شورای مرکزی کارگزاران نیز اخیراً از احتمال حمایت حزب کارگزاران از عبدالناصر همتی سخن گفته بود. نمازی معتقد است رئیس فعلی بانک مرکزی برای تصدی ریاست‌جمهوری  ویژگی‌های مناسبی از جمله مشی اعتدالی و روحیه‌ای کاری دارد و کمتر  خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای و جنجال‌آفرین می‌کند. این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران از حضور همتی در جلسه جبهه اصلاحات خبر داده و گفته بود که همتی در این نشست به خوبی برنامه‌های انتخاباتی خود را برای اعضا ارائه کرده است. به گفته نمازی «اگر نهاد اجماع‌ساز تصمیم به عدم مشارکت و عدم ارائه نامزد واحد در انتخابات کند، در آن صورت حزب کارگزاران در شورای مرکزی خود تصمیم‌گیری می‌کند زیرا کارگزاران همیشه باور دارد نباید صحنه انتخابات را ترک کرد.»

حسین مرعشی در پاسخ به شائبات درباره احتمال حمایت کارگزاران از محسن مهرعلیزاده یا عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفته بود «هنوز در حزب هیچ تصمیمی درباره انتخابات نگرفته و در حال ارزیابی شرایط هستیم.»

اسحاق جهانگیری عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اظهارات اخیر خود صراحتا با اعلام حمایت از نامزد دیگری در این انتخابات به نام جبهه اصلاح‌طلبان مخالفت کرده است و باید دید کارگزارانی‌ها همچنان به دنبال اصرار بر مواضع خود هستند یا خیر.

 

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود