حسین مرعشی در گفتگو با باطن:
ظریف هنوز هم می تواند کاندیدای ما باشد/ کاندیدای اصلی خود را دقیقه 90 رو می‌کنیم

هیچ یک از مقامات عالیرتبه نظام ظریف را مقصر ندانسته‌اند

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در با اشاره به اینکه هنوز هیچ یک از مقامات عالیرتبه نظام در رابطه با فایل صوتی منتشر شده و شخص محمدجواد ظریف اظهار نظری نکرده و حتی روزنامه‌ای مانند کیهان نیز شخص وزیر خارجه را مقصر قلمداد نکرده است، تاکید کرد کاندیدای خود برای انتخابات ریاست جمهوری را در دقیقه نود رو می‌کنیم.

باطن: پس از انتشار فایل صوتی جنجالی از گفتگوی وزیر امور خارجه و گذشته از اینکه انتشار این فایل توسط کدام شخص یا اشخاص صورت گرفته، به نظر می‌رسد که بسیاری از معادلات و پیش‌بینی‌های گذشته درهم ریخته است. به ویژه گزینه‌های احتمالی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ با توجه به امیدی که آنها برای حضور «ظریف» در این عرصه داشتند با چالش جدی روبرو شده و آنها نیازمند برآورد تازه‌ای از وضعیت یا اعلام موضع جدید هستند.
در همین رابطه پایگاه خبری باطن گفتگویی با حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزارن سازندگی انجام داده است. وی که تا پیش از انتشار فایل صوتی به معرفی کاندیدای دقیقه نودی اصلاح‌طلبان اشاره داشت و ظریف را از گزینه‌های مناسب می‌دانست، همچنان به این رویکرد تاکید می‌کند و تلویحا احتمال حضور ظریف را نیز منتفی نمی‌داند. شرح این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:
مرعشی در پاسخ به این پرسش که برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری چیست و قصد دارند که چه کسی را برای انتخابات ۱۴۰۰ معرفی کنند، گفت: ما در دقیقه نود یک کاندیدا معرفی می‌کنیم.
وی در ادامه دراین باره که وضعیت «محمد جواد ظریف» به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ‍پس از انتشار فایل صوتی محرمانه مربوط به «پروژه تاریخ شفاهی دولت تدبیر و امید» چگونه خواهد شد اظهار کرد: پس از این تحولات اخیر هنوز جلسه‌ای نداشته‌ایم تا به ارزیابی نهایی برسیم.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی افزود: من هنوز هیچ اظهار نظر رسمی از مقامات عالیرتبه نظام در این مورد ندیده‌ایم ولی به نظرم موضع روزنامه کیهان نیز به گونه‌ای بود که گویی عده‌ای قصد داشتند که آقای ظریف را اذیت کنند و به دردسر بیاندازند و نسبت به خود آقای ظریف انتقادی نکرده بود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود