واکنش وزارتخارجه به حمله به کنسولگری ایران در کربلا
دولت عراق به وظایف خود در صیانت از اماکن دیپلماتیک ایران عمل کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران تعرض به اماکن دیپلماتیک خود را محکوم کرده و امیدوار است دولت عراق در حفاظت و صیانت از اماکن دیپلماتیک ایران در عراق عمل کند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اتفاقات صورت گرفته در حمله به سرکنسولگری ایران در عراق گفت: متاسفانه شب گذشته عده‌ای تعرضی را به سرکنسولگری ما در کربلا داشتند که از همان ابتدا با مراجع ذیربط در عراق توسط سرکنسولگری و سفارت‌مان در بغداد ارتباط گرفته شد و توسط نیروهای امنیتی عراق با خاطیان برخوردهایی شد.

خطیب‌زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تعرض به اماکن دیپلماتیک خود را محکوم می‌کند و امیدوار است دولت عراق در حفاظت و صیانت از اماکن دیپلماتیک ایران در عراق عمل کند. همچنین شب گذشته نامه‌ای از سوی وزارت امور خارجه به سفارت عراق در ایران داده است و از آنها خواستیم که به وظایف خودشان عمل کنند.

وی در خصوص گزارش تازه منتشر شده درباره نحوه ترور شهید سلیمانی گفت: این گزارش‌ها بر ما پوشیده نیست، راستی آزمایی آن هم در مراجع خودش یا انجام شده یا در حال انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضع ما هم همان هست که اعلام کردیم و تمامی کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم، در هر کشوری که بوده باشند، در این ترور ناجوانمردانه و بزدلانه مشارکت داشته‌اند قطعاً مسئولیت کیفری و جزایی متوجه آنهاست و ما با آنها در مسیرهای خودش برخوردهای لازم را در مراجع ذیربط در دستور کار داریم.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود