فرشاد قهرمانی:در هاکی سالنی به جز قهرمانی آسیا به چیزی رضایت نمی‌دهیم/ در هاکی ساحلی و چمنی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم

عضو هیئت رییسه فدراسیون هاکی کشور با بیان اینکه هاکی سالنی ایران سال‌ها در آسیا قهرمان بوده است، گفت که در سطح قاره به چیزی جر قهرمانی رضایت نمی‌دهیم و در سطح جهانی نیز باید روی سکو برویم.
فرشاد قهرمانی در گفتگو با پایگاه خبری باطن و در پاسخ به این پرسش که برنامه فدراسیون هاکی برای حضور در تورنمنت‌های آسیایی و جهانی چیست، با تاکید بر اینکه فدراسیون بدون تردید در هر دو عرصه با قدرت حضور خواهد یافت، گفت: در بخش هاکی سالنی، کشورمان هم‌اکنون قهرمان بلامنازع است و در چند سال گذشته بارها به جایگاه نخست رقابت‌های آسیایی دست یافته است و به همین سبب در این رقابت‌ها به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کنیم. در سطح بین‌المللی نیز کمترین خواسته ما قرار گرفتن روی سکوهای مدال خواهد بود.
وی افزود: اتفاق ویژه‌ای که در فدراسیون هاکی رخ داده است، توجه به بخش هاکی روی چمن است، که در ماه‌های گذشته با کمک و توجه رییس محترم فدراسیون هاکی، آقای قدیمی توانسته‌ایم، شرایط را برای پیشرفت این بخش از ورزش هاکی فراهم کنیم.
عضو هیات رئیسه فدراسیون هاکی با اشاره به تدوین برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت این فدراسیون در بخش چمنی، نسبت به پیشرفت هاکی روی چمن در ایران اظهار امیدواری کرد و افزود: یک اتفاق بسیار خوب برای هاکی کشورمان کمک ۲۵۰ هزار دلاری کنفدراسیون هاکی آسیا برای احداث کمپ مسابقه و تمرین و آکادمی بین‌المللی هاکی بود که نشان از توان بالای فنی و ارتباطات بین‌المللی قدرتمند فدراسیون هاکی ایران دارد.
وی ادامه داد: به زودی کار احداث این کمپ و آکادمی بین‌المللی در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد و ما امیدواریم که این پروژه طبق انتظار کنفدراسیون هاکی آسیا در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.
فرشاد قهرمانی با تاکید بر اینکه در اختیار داشتن یک کمپ مجهز می‌تواند به رشد هاکی کشور در کوتاه‌مدت کمک شایانی کند، تصریح کرد: در مدتی که از دوران مسئولیت هیئت مدیره کنونی در فدراسیون هاکی می‌گذر، اقدامات قابل توجه و هدفمندی انجام گرفته است که امیدواریم به همین ترتیب ادامه پیدا کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چند روز پیش نخستین آکادمی تخصصی هاکی ساحلی نیز در ورزشگاه بین‌المللی محمودآباد یزد آغاز شده است، اظهار کرد: برنامه فدراسیون این است که این فعالیت‌ها در تمام استان‌های دیگر کشور نیز انجام شود.
عضو هیئت‌رییسه فدراسیون هاکی با تاکید بر اینکه این ورزش از ورزش‌های اصیل ایرانی است و اگر به آن توجه بیشتری شود، می‌تواند افتخارات بسیاری را برای کشور به ارمغان بیاورد، تصریح کرد: فدراسیون برنامه‌های اصولی و مدونی برای هاکی روی چمن دارد تا در آینده بتواند در سطح آسیا پیشرفت‌های خوبی داشته باشد و در همین راستا ما نخست باید به سطح یک آسیا راه پیدا کرده و در ادامه با مدعیان هاکی روی چمن این قاره به رقابت بپردازیم.
وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه ورزش هاکی، فدراسیون پس از گذشت ۵۰ سال با آموزش و پرورش پروتکل‌ همکاری امضاء کرد و با شهرداری و دیگر ارگان‌های اثرگذار در پیشرفت هاکی نیز همکاری‌های بسیار خوبی داشته است که امیدواریم همچنان ادامه پیدا کند.
قهرمانی به هاکی بانوان نیز اشاره کرد و گفت: در بخش بانوان فدراسیون در سطح داخلی و بین‌المللی موفقیت‌های چشمگیری داشته است که برگزاری منظم لیگ و قرار گرفتن در رنکینگ آسیا پس از ۱۰ سال، گواهی بر این موفقیت‌هاست که با تلاش پیوسته به دست آمده است.
وی در ادامه با اشاره به اختلالی که در سال ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا در همه عرصه‌های ورزشی ایجاد شد، اظهار کرد: اما فدراسیون هاکی تلاش کرد تا با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی لیگ خود در هر دو بخش زنان و مردان و در بالاترین کیفیت ممکن برگزار کند که در این کار موفق نیز بود.
عضو هیئت‌رییسه فدراسیون هاکی همچنین در بیان اهداف ایده‌آل این فدراسیون گفت: ما به دنبال آن هستیم که در آینده نه چندان دور، ورزش هاکی در مسیری از پیشرفت قرار گیرد که ورزش والیبال کشورمان نیز در همان راه را در پیش گرفت.
وی در ادامه با بیان اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند که باید به رشته‌های اصیل ایرانی توجه بیشتری شود، گفت : ورزش هاکی نیز ریشه‌ای باستانی در کشورمان دارد و در منشور المپیک نیز به نام ایران ثبت شده است.
قهرمانی افزود: برای پیشرفت ورزش هاکی نیاز به آموزش مناسب و به روز داریم و به همین دلیل یافتن یک مربی خوب از جمله برنامه‌های اصلی فدراسیون هاکی است.
قهرمانی با اشاره به اینکه ورزش هاکی یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های دنیاست، گفت: شاید جالب باشد که بدانیم ورزش هاکی در جهان بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون بیننده را در سال به خود جذب می‌کند.
عضو هيئت رییسه فدراسیون هاکی در بخش پایانی سخنان خود به اهداف فدراسیون در هاکی ساحلی وچمنی پرداخت و گفت: کشورمان در هاکی ساحلی مقام چهارم آسیا را داراست، اما فدراسیون به این مقدار قانع نیست و ما قصد داریم ضمن حفظ این جایگاه در سطح جهانی نیز پیشرفت داشته باشیم و در بخش چمنی نیز هدف ما سعود از دسته دو به دسته یک آسیاست.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود