پیش بینی روند بازار سکه در دوم خرداد
موقعیت غیرمنتظره سکه امامی

حباب قیمت سکه امامی در بازار منفی شده است با منفی شدن حباب، ارزش سکه برای خرید بالا رفته است.

ارزش بازاری قیمت سکه در سطح پایین تری از ارزش ذاتی آن قرار گرفته است. این به آن معناست که سکه ارزان تر از ارزش واقعی اش در بازار معامله می شود. فعالان از این اتفاق غیرمنتظره در بازار سکه دو برداشت داشتند. گروهی اعتقاد دارند، حباب منفی نشان می دهد که تقاضای خاصی در بازار وجود ندارد.

14

این گروه انتظار دارند که با ادامه این وضعیت کم تقاضا، افت قیمت سکه دنبال شود. در مقابل دسته دیگری از فعالان باور دارند، با منفی شدن حباب، ارزش سکه برای خرید بالا رفته است. در واقع از نگاه این گروه در شرایط فعلی خرید سکه به صرفه تر است و همین موضوع موجب می شود که طی روزهای آتی تقاضا در بازار شدت بگیرد و قیمت راه افزایشی را از سر بگیرد.

13

دو دسته دیگر از فعالان به افزایش  قیمت سکه امیدوار هستند. یک دسته افرادی هستند که انتظار افزایش بیشتر طلا در بازارهای جهانی دارند و دسته دیگر، افرادی که به حمایت سکه در مرز ۱۰ میلیون تومانی دلخوش کرده اند. طلای جهانی در هفته گذشته بیش از ۵۰ دلار افزایش قیمت را ثبت کرد و در صورتی که در هفته جاری به بالای مرز هزار و ۹۰۰ دلاری برود، سیگنال افزایشی حساسی را به بازار سکه ارسال خواهد کرد. در کنار این، سکه در روزهای اخیر با وجود هر کاهشی توانسته است به بالای مرز ۱۰ میلیون تومانی بازگردد. این مساله امیدواری معامله گران فنی به آینده سکه را بالا برده است. با این حال، باید این نکته را مد نظر داشت که تقاضا در بازار سکه دیگر به مانند گذشته نیست و سکه در سال جاری نیز به ندرت بالای مرز ۱۱ میلیون تومانی نوسان کرده است. در واقع سکه برای رشد معنادارقیمت با موانع خاص خود رو به روست.

11

 

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود