دو ساعت پای صحبت 450 نماینده ملت/ حمایت از رئیسی، از مسیحی و آشوری تا شیعه و سنی

سیدابراهیم رئیسی عصر دوشنبه به مدت دو ساعت پای مطالبات و صحبت‌های 450 نفر از نمایندگان ادوار مجلس نشست.

باطن به نقل از خبرگزاری فارس:‌ عصر دوشنبه دیدار نمایندگان ادوار مجلس با حجت‌الاسلام‌والمسلین رئیسی برگزار شد. از نمایندگان اولین دوره‌های مجلس گرفته تا همین نماینده‌های مجلس فعلی در این گردهمایی حاضر بودند. محل؛ ‌یادمان شهدای هفتم تیر، محل عروج بهشتی و یارانش.

یک نماینده مجلس حتی اگر در نشست حمایت از یک کاندیدای ریاست جمهوری حضور داشته باشد، همان شور و هیجان صحن علنی مجلس را دارد و البته همان صراحت.

از نماینده‌ای که به صراحت از رئیسی یک دولتی به معنای واقعی فعال و انقلابی را مطالبه می‌کند تا نماینده‌ای که نامه امیرالمؤمنین(ع) خطاب به مالک اشتر را به ایشان یادآور می‌شود.

نماینده‌ای نسبت به غرور ناشی از پیروزی و همچنین ترفندها و شگرهای رقیب در دوقطبی‌سازی در 10روز آخر تبلیغات هشدار می‌دهد و در پایان حمایت هموطنان لٌر را از رئیسی اعلام می کند.

خاطره دیدار نماینده مسیحیان با رئیسی

«یوناتن بت‌کلیا» هم‌میهنان مسیحی آشوری و کلدانی‌مان خوب می‌شناسند، چون چند دوره است که به او به عنوان نماینده خود در پارلمان ایران اعتماد کرده‌اند. او نیز از حاضرین این نشست است و همان ابتدای صحبت‌هایش از اینکه اقلیت خطاب می‌شود گلایه می‌کند و تاکید دارد که یک ایرانی است.

او به ارج نهادن امیرالمومنین(ع)، امام خمینی(ره)،‌ رهبر معظم انقلاب و همچنین سیدابراهیم رئیسی به پیروان ادیان مختلف اشاره کرده و می‌گوید: «برخی مسئولین از دست دادن با ما امتناع می‌کنند ولی آیت‌الله رئیسی در اولین دیدار با نمایندگان از پشت میزشان بلند شده و سمت ما آمده و صورت ما را بوسیدند و این کار ایشان برای ما ارشمند است». او حٌسن رفتار رهبر انقلاب با هم‌‌آیینان‌اش در دیدارهای شب میلاد حضرت مسیح را نیز تمجید می‌کند.

بِت‌کلیا در پایان صحبت‌هایش به نمایندگی از جامعه آشوری‌ها و ادیان توحیدی از ایشان حمایت می کند.

نمایندگان سابق سایر ادیان همچون سیامک مره صدق نماینده سابق کلیمیان هم کمابیش هستند.

نماینده‌ای بلوچ که از اهالی سنت هم بود، بر رسیدگی به مرزها و استان‌های محروم و بهره‌گیری از ظرفیت اهل تسنن برای تصدی مسئولیت‌ها تاکید دارد.

نماینده دیگری هم که از استان سیستان و بلوچستان بود، به وابستگی اجدادی رئیسی به این استان به عنوان یک افتخار اشاره کرده و از انتظارات مردم سیستان و بلوچستان درمورد مسائل معیشتی گفته و در پایان حمایت مردم این استان از ایشان را اعلام می‌کند.

زمان سخنرانی‌ها کوتاه و گاهی چند ثانیه و بصورت متناوب و بی وقفه ادامه می یاید.

نماینده ادوار بعدی که بلافاصله بعد از نماینده سیستان و بلوچستانی پشت تریبون رفت از همین استان محروم بود. او هم از شایسته‌سالاری گفت و به نمایندگی از 6میلیون و دویست‌هزار سیستانی اعلام کرد که همه با هم با همه اقوام و مذاهب همراه رئیسی هستند تا آرمان‌های انقلاب و رهبر معظم انقلاب تحقق یابد.

نماینده‌ای دیگر به معضل محیط زیست و ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی و مشکلات صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی اشاره کرد و دیگری نیز به مدیریت ضعیف و وابستگی اقتصاد به سیاست خارجه و همچنین مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد.

نمایندگان همه طیف ها بودند. از آنها که اصولگرا نامیده می شوند تا آنها که حتی امروز و همین سال‌های اخیر در دولت روحانی بودند. از رضا رحمانی وزیر صنعت سابق دولت روحانی تا موید حسینی صدر مشاور فعلی بیژن زنگنه.

رئیسی با وجود اینکه نزدیک دوساعت مستمع سخنان نمایندگان سابق و فعلی مردم است، پشت تریبون می‌رود و در 9دقیقه به بسیاری از مطالبات نمایندگان که در دقایق منتهی به سخنرانی تعدادشان به 450 نفر رسیده جواب می‌دهد.

رئیسی می‌گوید دولت ما دولتِ نمی‌شود و نمی‌توانیم نیست و و زیبنده خانواده ایرانی نیست که در رنج و زجر زندگی کند. با پایان این 9دقیقه مراسم نیز تمام می‌شود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود