فرمانده‌ای که داعش برای سرش جایزه تعیین کرد

به گزارش باطن، سیدمحمدحسن حسینی که در سوریه با نام جهادی «سیدحکیم» شناخته می‌شد، از فرماندهان ارشد و بنیانگذاران لشکر فاطمیون بود. او علاوه بر مسؤولیت فرماندهی اطلاعات و شناسایی، فرمانده محور علمیاتی تدمر نیز بود.

سردار دلاور فاطمیون در جبهات غوطه شرقی، حران، احمدیه، زمانیه، خیبرها (از یک تا ۱۰)، دیر سلمان، دیر ترکمان، سیلو، حجیره، حماء، ادلب، تدمر، لاذقیه، تل شهید و تل خطاب به خوبی فرماندهی می‌کرد و در اکثریت عملیات‌ها پیروز بود.

در اواخر تابستان سال ۱۳۶۱ در ولایت سر پل افغانستان به دنیا آمد. پدربزرگش مرحوم حجت‌الاسلام سید محمدحسن کپروک از شخصیت‌های سرشناس و تأثیرگذار آن منطقه بود. سید محمدحسن هجده ماهه بود که در بهار سال ۱۳۶۳ و در بحبوحه جنگ میان شوروی و افغانستان به ایران مهاجرت کرد.

همزمان با اوایل پیدایش طالبان در افغانستان، به افغانستان بازگردانده شد و حدود یک ماه در مناطق مختلف غرب و جنوب غربی افغانستان از نزدیک شاهد رفتارهای غیر انسانی طالبان بود. دوباره به ایران آمد و سال ۱۳۷۶ وارد سپاه محمد رسول الله (ص) شد و در همان دوره آموزشی،‌ نبوغ و توان مدیریتی خود را نشان داد و جزو اولین داوطلب‌ها برای اعزام به افغانستان برای مبارزه با طالبان بود.

با حضور تکفیری‌ها در کشورهای اسلامی به خصوص در سوریه در سال ۱۳۹۱ به اتفاق چند نفر از دوستان خود طرح مبارزه با تکفیری‌ها را ارائه داد و جزو اولین افرادی بود که همراه حزب الله لبنان در دفاع از حرم وارد میدان عمل شد.

پیام تبریکی که سید حسن نصرالله فرستاد

اولین عملیات خارج از شهر دمشق، عملیات لاذقیه بود. فرماندهی این عملیات بر عهده سید حکیم به همراه ابوعباس بود. وقتی ساعت ۷ غروب به ارتفاعات رسیدند، قرار بود ساعت ۸ صبح عملیات انجام شود. چادر سید حکیم و ابوعباس مستقیم در تیررس دشمن بود. در آن عملیات سه نفر از نیروهای لشکر فاطمیون شهید شدند و پیکرشان همانجا ماند. سیدحکیم دستور داد مابقی نیروها خودشان را از محاصره خارج کنند. در این لحظات او پشت قناصه نشست و نیروهایش را پشتیبانی می‌کرد و با خمپاره و قناصه دیده‌بان‌های دشمن را می‌زد.

در عملیات دومی که انجام داد. توانست پیکر آن سه شهید را به عقب برگرداند و تپه بسیار مهم و استراتژیک در لاذقیه را پس بگیرند. وقتی عملیات در آنجا به اتمام رسید و نیروهای تحت امر سیدحکیم به مقر اصلی بازگشتند، خبر تبریک سیدحسن نصرالله به آن‌ها رسید، چون توانسته بودند منطقه را با کم‌ترین تلفات و خسارت بگیرند.

داعش برای سر سیدحکیم جایزه تعیین کرد

شب اول رمضان سال ۹۴ در ریف ادلب بودند که جیش الحر با تمام توان به آن‌ها حمله کرد. ولی آن‌ها توانستند به خوبی مقابله کنند. همان شب اخبار شبکه مسلحین تعداد تلفاتشان را صد نفر اعلام کرد. جیش الحر که متوجه شد سید حکیم فرمانده آن منطقه است، برای سرش جایزه گذاشت. یکی از هم‌رزمانش خواست که این خبر را پخش کند، اما سید حکیم نگذاشت و به شوخی گفت: مثل اینکه هنوز باور نکردی من زن ذلیلم! اگر همسرم متوجه شود دیگر اجازه نمی‌دهد سوریه بیایم! سید حکیم نمی‌خواست با انتشار این خبر،‌ اجر جهادش ضایع شود، چون معتقد بود کار فقط برای خدا است.

این فرمانده دلاور لشکر فاطمیون در غروب روز یکشنبه ۱۶ خردادماه در اطراف شهر تدمر در شرق استان حمص سوریه به اتفاق دو نفر از همراهانش در حین عملیات شناسایی، توسط پهپاد آمریکایی به شهادت رسید. پیکر مطهر او در ۲۰ خرداد ماه سال ۹۵ در بلوار توس شهر مشهد تشییع و در ۲۱ خردادماه در قطعه شهدای مدافع حرم بهشت رضا (ع) آرام گرفت.

منبع: فارس

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود