نامزدهای ریاست‌جمهوری در شبکه‌های استانی؛
رئیسی: بسیاری از مشکلات تهران به البرز سرریز می‌شود/ رضایی: قطب‌های اقتصادی را راه‌اندازی می‌کنیم

پخش برنامه‌های انتخاباتی هفت نامزد ریاست جمهوری در شبکه‌های استانی امروز دنبال شد؛ رضایی از ایجاد قطب‌های اقتصادی در کشور خبر داد و رئیسی هم از سرریز بسیاری از مشکلات تهران به البرز سخن گفت.

با نزدیک شدن به روز جمعه ۲۸ خردادماه فضای استان‌های مختلف کشور هرروز انتخاباتی‌تر می‌شود، پخش برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری از روز ۱۹ خردادماه در شبکه‌های استانی آغاز شده است.

بعدازظهر امروز نیز در پنجمین روز مردم در استان‌های مختلف برنامه‌های نامزدها را از شبکه‌های استانی شنیدند و دیدند.

تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری در شبکه‌های استانی یکشنبه ۲۳ خرداد
سید ابراهیم رئیسی استان‌های البرز، خلیج فارس، قم، لرستان
علیرضا زاکانی استان‌های بوشهر، زنجان، کرمان، مرکزی
عبدالناصر همتی استان‌های اردبیل، خراسان رضوی، فارس، گلستان
سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی استان‌های آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، کرمانشاه، همدان
محسن مهرعلیزاده استان‌های آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد
محسن رضایی استان‌های ایلام، خوزستان، کردستان، مازندران
سعید جلیلی استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، قزوین، گیلان

 

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم پرهیز از تجمعات انسانی و اهمیت گفت‌وگوی اختصاصی نامزدها با مردم استان‌های مختلف به تناسب مشکلات و ظرفیت‌های هر یک از مناطق کشور و بر اساس مصوبه ستاد انتخابات صدا و سیما برنامه‌های ویژه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیمای مراکز و با محوریت گفت‌وگو با هفت نامزد انتخابات امسال روی آنتن رفته است.

قرعه‌کشی کنداکتور این برنامه‌ها در ستاد انتخابات معاونت امور استان‌ها پیش از این انجام و جدول پخش و ضبط برنامه‌های انتخاباتی هفت نامزد ریاست جمهوری در شبکه‌های استانی صداوسیما اعلام شد که به این ترتیب علاوه بر شبکه‌های سراسری، هر یک از نامزدها ۳۰ برنامه برای ۳۰ استان کشور خواهند داشت که شامل ۱۵ ساعت گفت‌وگو با هر یک از نامزدهاست و مجموع زمان آن به ۶ هزار و ۳۰۰ دقیقه می‌رسد.

در این گزارش نگاهی به مباحث مطرح شده توسط نامزدهای ریاست جمهوری طی امروز در شبکه‌های استانی داریم. برای خواندن مشروح صحبت‌های نامزدهای ریاست جمهوری می‌توانید روی تیتر هر بخش کلیک کنید.


رئیسی در شبکه استانی البرز: بسیاری از مشکلات تهران به البرز سرریز می‌شود

رئیسی:سرریز مشکلات تهران به البرز/خراسان شمالی دروازه صادراتی شود

سید ابراهیم رئیسی در گفتگوی تلویزیونی با مردم البرز اظهار کرد: در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی مأموریتی سه‌ساله در شهرستان کرج داشتم. وی بیان کرد: البرز نزدیک‌ترین استان به تهران است و بسیاری از مشکلات تهران به این استان سرریز می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: شاید به جرأت بتوان گفت که استانی مهاجرپذیرتر از البرز در کشور نداریم و یک حاشیه جا افتاده از تهران در البرز قرار دارد و شهرک‌های زیادی در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: زمانی که من در استان البرز حضور داشتم و به عنوان دادستان به مردم خدمت می‌کردم در اطراف کرج ۳۰ شهرک وجود داشت که در حال حاضر این تعداد هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی پیشرفت داشته است.

رئیسی خاطرنشان کرد: جمعیت استان البرز بسیار متکثر و متنوع است و اقوام و گویش‌های مختلف در آن حضور دارند، به همین دلیل برخی از البرز به عنوان ایران کوچک تعبیر می‌کنند که درست هم است.

وی گفت: استان البرز دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد صنعتی و کشاورزی دارد به ویژه دارای زمین‌های حاصلخیز و آب و هوای مطلوب است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: البرز دارای ظرفیت بالای کشاورزی بوده و بخش‌هایی از آن در این زمینه مستعد است، بنابراین باید بر اساس یک آمایش سرزمینی دقیق بخش‌های کشاورزی استان باید به صورت زنجیره درآید که البته این امر تنها به البرز محدود نبوده و در دیگر نقاط کشور نیز باید صورت گیرد.


محسن رضایی در شبکه استانی مازندران: قطب‌های اقتصادی در کشور راه اندازی می‌کنیم

رئیسی:سرریز مشکلات تهران به البرز/خراسان شمالی دروازه صادراتی شود

محسن رضایی میرقائد با بیان اینکه با وجود رهبری فرزانه و جوانان غیرتمند می‌توانیم برای بار سوم قیام فرهنگی و اقتصادی، پیشرفت‌های بزرگ، قیام برای زندگی بهتر، تشکیل دولت وحدت ملی داشته باشیم، افزود: شهروند درجه دو سه در قاموس نظام اسلامی وجود ندارد.

وی با اظهار اینکه اراده اصلی در دست مردم است، گفت: قیام سوم قیام زندگی بهتر برای بهزیستی، سربلندی معلمان و کارگران و برای پیشرفت ایران اسلامی و دستیابی به قله‌های بلند است.

رضایی با اظهار اینکه ایران برای همه و زندگی برای همه با تکیه بر حمایت‌های مردم محقق می‌شود، گفت: دوباره اقوام و ملیت‌های ایرانی را جمع می‌کنیم و با ایجاد مناطق اقتصادی، به استان‌ها مسئولیت می‌دهیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با عنوان اینکه سپرده‌های هر استانی در همان استان هزینه می‌شود، گفت: ما به استثمار نو پایان می‌دهیم و قطب‌های اقتصادی ایجاد می‌کنیم و این طور نیست که از تهران برای همه استان‌ها نسخه واحد صادر شود.

وی با اظهار اینکه زمان شعار تمام شد و زمان برنامه و اقدام است، گفت: برنامه خاص هر استان با کمک مردمان استان تهیه شد و برای هر استانی نسخه خاص آن نوشته شده است.

محسن رضایی یادآور شد: باید با سرعت زندگی مردم را بهبود بخشیده و ایران را به قله‌های سربلند برسانیم و اقوام بزرگ ایران را باید در کنار هم جمع کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دولت ما می‌خواهد وحدت ملی در کشور ایجاد کند، از این رو بی عدالتی‌ها باید کنار رود، گفت: بیرون کردن فقر و بیکاری اهمیتی کمتر از بیرون کردن سربازان صدام از سرزمین‌های کشور نیست.


جلیلی در شبکه استانی قزوین: جهش ایران بدون جهش استان قزوین ممکن نخواهد بود

رئیسی:سرریز مشکلات تهران به البرز/خراسان شمالی دروازه صادراتی شود

سعید جلیلی در گفت‌وگو با مردم قزوین که از طریق صداوسیمای مرکز استان صورت گرفت اظهار کرد: قزوین دیار عالمان بزرگی همچون ملامحمدتقی برقانی آیت‌الله زرآبادی و آیت‌الله شالی است.

وی با بیان اینکه استان قزوین یک استان ارزشمند است و وجود تمام امامزادگان متعدد و واجب‌التعظیم آن را به چهارمین شهر مذهبی کشور تبدیل کرده افزود: قزوین نقشی بی‌بدیل در غنی‌سازی هنر و فرهنگ این مردم داشته و مهد هنر و پایتخت خوشنویسی است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ هستیم، عنوان کرد: ابتدا باید دید که چگونه به ۴ سال آینده کشور نگاه خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: یک نگاه این است کشور را در ۴ ساله آینده فقط اداره کرده و نهایت چند شغلی ایجاد شود. ما معتقدیم این نگاه اشتباه است.

جلیلی اضافه کرد: ما در هشت‌ساله گذشته در دولت سایه استان به استان، شهر به شهر و روستا به روستا رفته و با مردم صحبت کردیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم.

وی بیان کرد: ما در این جمع‌بندی ناشی از گفتگوها و سفرهای متعدد به جمع‌بندی رسیدیم که معتقدیم قابل دفاع است و حاضریم بر سر آن مناظره کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور ما می‌تواند یک جهش بزرگ در ۴ سال پیش رو پیدا کند، تصریح کرد: لازمه این جهش بزرگ یک جهاد و تلاش سترگ همگانی است.

جلیلی با اشاره به اینکه استان قزوین فرصت‌های ارزشمندی دارد، اضافه کرد: فرصت کشاورزی، فرصت صنایع مختلف، فرصت ترانزیت و قرار گرفتن در چهارراه ترانزیتی عرب به شرق و شمال به جنوب کشور، فرصت گردشگری و فرصت میراث فرهنگی، فرصت‌های ارزشمندی است که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.


مهرعلیزاده در شبکه استانی خراسان‌جنوبی: مصرانه مدافع انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی هستم

مهرعلیزاده:مدافع انتقال آب عمان هستم/جلیلی: خراسان دروازه صادراتی

محسن مهرعلیزاده در گفت و گو تلویزیونی با مردم خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تصور من از خراسان‌جنوبی مردمی اهل علم، اهل سیاست و آگاهی و دارای مفاخر فرهنگی بزرگ است.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکل خشکسالی در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: من مصرانه مدافع انتقال آب از دریای عمان به خراسان‌جنوبی و خراسان رضوی هستم و علی رغم گران شدن آب بازهم چاره‌ای جز اجرای این پروژه نداریم.

مهرعلیزاده ادامه‌داد: اگر موضوع کم آبی در خراسان‌جنوبی را رفع نکنیم به جای مزارع زعفران و زرشک دشت‌های بی حاصل را خواهیم دید.

وی با بیان اینکه ما در خراسان‌جنوبی به صنایع تبدیلی نیاز داریم، گفت: باید با این صنایع تبدیلی و تکمیلی معادن و دسترنج کشاورزان عزیز را با ارزش افزوده بیشتری در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسانیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مردم خراسان‌جنوبی با شرف خویش در حفظ حریم دین و مرزهای کشور کوشیدند و پشت دشمن را به خاک مالیدند و الان نیز در عرصه اقتصاد وضعیت خوبی نداریم.

مهرعلیزاده بیان‌کرد: ما با داشتن جوانانی برومند و آگاه و منابع غنی و سایر منابع خدادادی می‌توانیم در راستای رفع مشکلات کشور بکوشیم که این مهم نیازمند برنامه عملیاتی است.


جلیلی در شبکه اترک خراسان شمالی: خراسان شمالی باید به یک دروازه صادراتی تبدیل شود

مهرعلیزاده:مدافع انتقال آب عمان هستم/جلیلی: خراسان دروازه صادراتی

سعید جلیلی در گفتگو با مردم خراسان شمالی که از طریق شبکه اترک صورت گرفت، اظهار کرد: حماسه تیپ جوادالائمه سپاه در سوریه مثال‌زدنی بود؛ مردم خراسان شمالی همواره به شکل‌های مختلف حماسه آفریدند که حماسه شهید محمدزاده در کمک به مناطق محروم و اتحاد شیعه و سنی از جمله این موارد است.

این داوطلب ریاست جمهوری ادامه داد: خراسان شمالی فرصت و ظرفیت‌های زیادی دارد و امروز که در آستانه انتخابات قرار داریم باید انتخاب کنیم که چطور می‌خواهیم از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

وی دو نگاه را در این حوزه تشریح کرد و افزود: یک نگاه حداقلی می‌خواهد صرفاً کشور را اداره کرده و حداکثر چند مسئله را حل کند اما نگاه دوم می‌گوید کشور باید طی ۴ سال آینده جهش داشته باشد.

جلیلی با تاکید بر اینکه این جهش در کشور بدون جهش هر شهر و روستا امکان‌پذیر نیست، گفت: هر روستا مانند یک سلول برای جهش کشور می‌ماند و طی ۸ سال گذشته ظرفیت‌ها را شناسایی کرده‌ایم.

این داوطلب ریاست جمهوری اضافه کرد: امروز ما معتقدیم امکان جهش کشور و استان خراسان شمالی وجود دارد اما علاوه بر برنامه‌ریزی صحیح، اراده و باور به جهش نیز نیاز است.

وی افزود: جوانان خراسان شمالی تاکنون حماسه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف مانند دفاع مقدس و دفاع از حرم آفریده‌اند و اکنون نیز می‌تواند در حوزه‌های اقتصاد، صنعت و کشاورزی حماسه‌های جدیدی رقم بزنند.

جلیلی، کشاورزی، دامپروری و وجود صنایع بزرگ در خراسان شمالی را فرصت‌های مهمی برشمرد و گفت: باید ارزش افزوده فرآورده‌های صنعتی و کشاورزی در این استان شکل بگیرد.


زاکانی در شبکه استانی بوشهر: مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و شرکت‌ها در استان بوشهر عملی شود

مهرعلیزاده:مدافع انتقال آب عمان هستم/جلیلی: خراسان دروازه صادراتی

علیرضا زاکانی در گفت و گوی تلویزیونی با مردم بوشهر اظهار داشت: امیدواریم با کاهش مشکلات شاهد شرایط بهتر و خوب‌تری در سطح کشور باشیم. با انتخاباتی روبرو هستیم که نقش سرنوشت سازی در زندگی ما خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد منابع کشور در دست رئیس جمهور است اضافه کرد: آن چیزی که مشاهده می‌کنیم زیبنده مردم ما نیست. با این همه منابع و نیروی انسانی توانمند امکانات بزرگی برای ما است و اگر دقت کنیم و استفاده کنیم می‌تواند گام‌های بلندی را برداریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: از همه می‌خواهم که پای صندوق رأی حاضر شوند و با رأی خود سرنوشت خوبی را برای کشور مردم رقم بزنند.

وی با بیان اینکه اتکا به خارج موفقیتی در پی نخواهد داشت، افزود: دولت موجود فکر می‌کرد که از طریق خارج می‌تواند مشکلات کشور را حل کند. دشمن دنبال دشمنی است و برای پیشرفت ما کمکی نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: استان بوشهر استانی با ظرفیت‌های متنوع و بزرگ و دارای ذخایر فوق العاده است. مردم استان بوشهر تاریخ پرافتخاری در مقاومت دارند و شهدای بزرگی را در این مسیر تقدیم کرده‌اند.

زاکانی نفت و گاز و پتروشیمی، صید و صیادی، تجارت دریایی، نیروگاه هسته و انسان‌های متعهد و متخصص را از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر عنوان کرد و افزود: این استان یک نگین در انگشتری ایران اسلامی است که باید وضعیت آن بهبود یابد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌ها در استان بوشهر باید رسالت اجتماعی خود را در ارائه خدمت به مردم انجام دهند خاطرنشان کرد: باید امکانی فراهم شود که شرکت‌ها در محل خود مالیات پرداخت کنند تا برای توسعه این منطقه باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با تمرکززدایی که در سطح کشور انجام می‌دهیم، اختیارات مالی و اداری و تصمیم گیری را به شهرستان‌ها منتقل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اولویت اشتغال صنایع مستقر در استان بوشهر باید برای همین استان باشد. بوشهر قطب خرما و گوجه فرنگی خارج از فصل است و باید زمینه توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری در این استان فراهم شود.


قاضی‌زاده هاشمی در شبکه استانی چهارمحال و بختیاری: تأمین آب مناطق دارای کمبود آب از منابع مطمئن در دستور کارم است

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در برنامه تبلیغاتی تلویزیونی که از سیمای جهانبین استان چهارمحال و بختیاری پخش شد، گفت: استان چهارمحال و یکی از استان پر ظرفیت کشور است که با مشکلات و مسائل مختلفی روبرو است.

وی گفت: مشکلات کم آبی، بیکاری، تورم بالا، نبود شبکه حمل و نقل مناسب و… از مهمترین مسائلی است که در این استان وجود دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مسئله آب یکی از مهمترین مسائل این استان است که حل این مشکل از مهمترین برنامه‌هایم چه در این استان و استان‌های دیگر است.

وی تاکید کرد: طرح‌های مختلفی برای حل مشکلات آب در سطح کشور در نظر گرفتیم که مهمترین آن طرح قنات ملی ایران است که مسئله کمبود آب فلات مرکزی را حل می‌کند.

وی گفت: تأمین آب مناطق مختلف کشور از منابع مطمئن‌تر در دستور کارم است تا از ایجاد اختلاف بین مناطق جلوگیری شود و برادری‌ها حفظ شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ضعف در بخش حمل و نقل از دیگر مشکلات در این استان به شمار می‌رود که در دستور کار است این بخش را توسعه دهیم.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود