قالیباف:
انتخابات فرصتی برای مردم جهت بیان نقدهایشان است

به گزارش باطن، رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور در ستاد انتخابات کشور واقع در وزارت کشور ضمن بازدید از نحوه فرایند رأی گیری و خداقوت به دست اندرکاران برگزاری انتخابات، گفت: انتخابات فرایند پیچیده، متمرکز و حساسی دارد و دست اندرکاران برگزاری آن پای صندوق های ثابت و سیار همه مشغول هستند.محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور در ستاد انتخابات کشور واقع در وزارت کشور ضمن بازدید از نحوه فرایند رأی گیری و خداقوت به دست اندرکاران برگزاری انتخابات، گفت: انتخابات فرایند پیچیده، متمرکز و حساسی دارد و دست اندرکاران برگزاری آن پای صندوق‌های ثابت و سیار همه مشغول هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تشکر از مردم برای حضور در انتخابات در شرایط سخت کرونایی، عنوان کرد: هیأت‌های اجرایی، نظارت و رسانه ها، دستگاه‌های امنیتی و دستگاه‌های سلامت و بهداشت امروز همه درگیر بودند تا انتخابات به خوبی برگزار شود.

وی ادامه داد: صبح با حضور در یکی از حوزه‌ها شاهد بودم در آغاز کار اشکالی در احراز هویت پیش آمد که به صورت آنلاین انجام نمی‌شد و بعضا حل آن در برخی حوزه‌ها تا ساعت ۱۰ زمان برد، اما به لحاظ فنی مشکلی برای ادامه کار ایجاد نکرد و مجریانی که کار اجرایی را برعهده داشتند منتظر دستور ادامه کار به صورت آفلاین بودند که درنهایت این اختلال کوتاه رفع شد.

قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه کمبود تعرفه نداریم بلکه در توزیع آن ایراداتی وجود دارد، عنوان کرد: همکاری و هماهنگی خوبی میان بخش نظارتی و اجرایی وجود داشت؛ البته نظارت در حوزه انتخابات شورا‌ها به عهده مجلس ونظارت در حوزه انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و خبرگان به عهده شورای نگهبان است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان اضافه کرد: این واقعیت وجود دارد که برگزاری چهار انتخابات سختی و پیچیدگی خود را دارد که تجربه می‌شود؛ این‌ها تأثیری در صحت و نتیجه انتخابات ندارد.

وی افزود: از مردمی که در هوای گرم در صف منتظر شدند عذرخواهی می‌کنم، اما حتما ناظران مسئول در انتخابات شورا‌ها و ناظران انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان وظیفه خود را انجام می‌دهند.

قالیباف در ادامه انتخابات را مظهر مردمسالاری دینی دانست و تأکید کرد: قطعا انتخابات بزرگ‌ترین سرمایه سیاسی و اجتماعی بوده و فرصتی در اختیار مردم است که بر اساس مردمسالاری دینی، نقد‌های خود را بیان کنند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: انتخابات، پنجره تغییر مدیریتی کشور در حوزه محلی و شهرداری‌ها و قوه مجریه است و اثرات ملی و بین المللی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه دولت جدید بتواند به وعده‌هایی که داده عمل و به گلایه مندی مردم رسیدگی کند، خاطرنشان ساخت: شعب اخذ رأی تا ساعت ۱۲ شب باز بوده و طبق دستور ستاد مقابله با کرونا امکان تمدید آن تا ساعت ۲ نیمه شب نیز وجود دارد لذا امیدواریم مشارکت مردم در انتخابات خوب باشد و دولت آینده با همراهی دو قوه دیگر کمک کنند تا با همدلی و همکاری پاسخ زحمات و حضور مردم را با کار درست و خوب بدهند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود