دمشق:
آمریکا بار دیگر ثابت کرد برای منافع اسرائیل در منطقه حضور دارد

سوریه تجاوز آشکار آمریکا به منطقه مرزی سوریه و عراق را محکوم کرد و این تجاوز را نقض آشکار حرمت سرزمین‌های سوریه و عراق دانست.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه در بیانیه‌ای به خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) گفت: جمهوری عربی سوریه تجاوز آشکار آمریکا به منطقه مرزی سوریه و عراق را محکوم می‌کند و آن را نقض آشکار حرمت سرزمین‌های سوریه و عراق می‌داند.

این منبع افزود: این تجاوز که به دستور عالی‌ترین مقامات آمریکایی انجام شد، بار دیگر بی تدبیری در سیاست‌های آمریکا و لزوم خروج نیرو‌های متجاوز آن از عراق در پاسخ به خواسته‌های مردم و نهاد‌های قانونی این کشور را اثبات می‌کند.

مقام وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این حملات شدت تنش در اوضاع حساس منطقه را بیش‌تر می‌کند و آنچه را که بار‌ها گفته‌ایم ثابت می‌کند، اینکه حضور نظامی آمریکا در منطقه در درجه اول برای خدمت به اهداف اسرائیل و قدرت‌های تجزیه طلب است و با منافع ملت‌ها در تعارض است.

این منبع در پایان گفت: جمهوری عربی سوریه بار دیگر بر خواسته خود از دولت آمریکا درباره ضرورت احترام به یکپارچگی خاک و ملت سوریه و عراق تاکید می‌کند و از آن می‌خواهد ارتکاب چنین حملاتی علیه استقلال دو کشور را فورا متوقف کند.

الحشد الشعبی عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت دو بامداد امروز (دوشنبه، ۲۸ ژوئن)، هواپیما‌های آمریکایی سه نقطه از نقاط استقرار نیرو‌های الحشد الشعبی (تیپ‌های ۱۴ و ۴۶)، واقع در ۱۳ کیلومتری داخل مرز‌های عراق در شهرستان القائم واقع در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند.

بنا بر این بیانیه، این تجاوز به شهادت چهار نفر که در حال انجام وظایف مرسوم خود مبنی بر جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند، منجر شد. این نیرو‌ها تحت فرماندهی عملیات مشترک عراق در حال انجام وظیفه بودند و درگیر هیچ فعالیتی علیه حضور نیرو‌های خارجی در کشور عراق نبودند. همان‌طور که سازمان الحشد الشعبی بار‌ها و بار‌ها بر این امر تاکید کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است که بر خلاف ادعای آمریکایی‌ها که برای توجیه این جنایت خود ارائه می‌کنند، در نقاط مورد حمله، هیچ زرادخانه، انبار تسلیحات یا چیزی مشابه آن وجود نداشت.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود