خدایی: شرایط برگزاری کنکور بسیار بهتر از سال گذشته است/ رقابت اصلی بر سر 10 رشته‌ی دانشگاه‌های برتر

رئیس سازمان سنجش گفت: شرایط برگزاری کنکور امسال نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است. خانواده‌ها به هیچ عنوان نگران نباشند. سال گذشته وضعیت بدتر از امسال بود و چندین بار هم کنکور به تعویق افتاد.

به گزارش باطن، رئیس سازمان سنجش درباره رقابت یک میلیون و 368 هزار داوطلب در ماراتن کنکور به روزنامه ایران گفت: شرایط برگزاری کنکور امسال نسبت به سال گذشته بسیار بهتر است. خانواده‌ها به هیچ عنوان نگران نباشند. سال گذشته وضعیت بدتر از امسال بود و چندین بار هم کنکور به تعویق افتاد. در نهایت با تمام استرس‌ها این آزمون برگزار شد و بر اساس غربالگری که وزارت بهداشت از روی کد ملی داوطلبان داشته است هیچ‌کدام از داوطلبان کنکور سال گذشته به کرونا مبتلا نشده‌اند.

ابراهیم خدایی افزود: امسال ما تعداد شهرهای برگزارکننده کنکور و تعداد حوزه‌های امتحانی را بیشتر کردیم. سال گذشته در 390 شهر کنکور برگزار شد و امسال در 414 شهر کنکور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرهای قرمز پروتکل‌های بشدت سختگیرانه‌تری خواهیم داشت،‌ تصریح کرد: واقعاً جای نگرانی نیست. در این شهرها اگر فضای باز بود آزمون در این مکان‌ها برگزار می‌شود. تهویه مناسب و فاصله اجتماعی را روز قبل از برگزاری ناظران وزات بهداشت بررسی می‌کنند. البته فقط شهرهای قرمز نیست، در کل کشور پروتکل‌های سختگیرانه را اجرا می‌کنیم. تمام حوزه‌ها در هفته جاری ضد عفونی می‌شوند و فاصله صندلی‌ها هم دو متر خواهد بود.

خدایی ادامه داد: کد ملی داوطلبان کنکور را وزارت بهداشت بررسی می‌کند و همچنین بر اساس خوداظهاری خود داوطلبان حدود 128 داوطلب به بیماری کرونا مبتلا هستند. محل آزمون این داوطلبان بیمارستان است و آزمون توسط وزارت بهداشت برای آنها برگزار خواهد شد. داوطلبان بیماری که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند، نگران برگزاری آزمون نباشند. وزارت بهداشت در بیمارستان‌ها تمهیدات ویژه‌ای برای برگزاری آزمون دارد.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به رقابت کنکوری‌ها بر سر رشته‌ها و دانشگاه‌های خاص گفت: 10 رشته پرمخاطب در دانشگاه‌های برتر وجود دارد و داوطلبان می‌خواهند در این رشته‌ها درس بخوانند. داوطلبان شرکت‌کننده در رشته تجربی بیشتر علاقه‌مند نشستن بر صندلی رشته‌هایی همچون پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی هستند. البته داوطلبان تجربی بیشتر برای نشستن بر صندلی پزشکی تلاش می‌کنند. در این رشته خاص دانشگاه هم اهمیت ندارد.

وی افزود: داوطلبان شرکت‌کننده در رشته ریاضی و فنی بیشترعلاقه‌مند نشستن بر صندلی رشته‌هایی همچون کامپیوتر، مکانیک، مهندسی عمران و معماری هستند. همچنین داوطلبان رشته‌های علوم‌انسانی علاقه‌مند به رشته‌های روانشناسی و حقوق هستند. بجز رشته پزشکی اکثر داوطلبان تلاش می‌کنند در این رشته در دانشگاه های معتبر درس بخوانند.

خدایی در پایان گفت: تغییراتی قرار است بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور لحاظ شود برای امسال و یا سال دیگر نیست. امسال تأثیرسوابق تحصیلی داوطلبان 30درصد است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود