دیدار جمعی از وزرا و مسئولان با آیت‌الله رئیسی

در ادامه دیدارهای اعضای دولت دوازدهم با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، امروز سه‌شنبه، منصور غلامی وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، با آیت الله رئیسی دیدار و گزارش‌هایی از آخرین وضعیت دستگاه‌های تحت مدیریت خود ارائه کردند.

* دانشگاه‌ها باید برای حل مشکلات اساسی کشور وارد میدان شوند

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

غلامی در این دیدار با تبریک انتخاب آیت‌الله رئیسی از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از وضعیت اقدامات وزارتخانه متبوع خود در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت، آمایش موسسات آموزش عالی و نیز آموزش الکترونیکی و از راه دور ارائه کرد.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار ضمن تشکر از ابراز محبت و گزارش ارائه شده از سوی وزیر علوم گفت: دانشگاه نه در حاشیه بلکه باید در متن تحولات جامعه حضور داشته و نقش‌آفرینی کند و برای حل مسائل اساسی کشور وارد میدان شود.

رئیس جمهور منتخب افزود: ضمن پرهیز از سیاست‌زدگی دانشگاه‌ها، باید تلاش شود دانشجویان و اساتید در فضایی آرام به فعالیت‌های علمی و پژوهشی بپردازند.

رئیسی اظهار داشت: آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی باید در راستای تشویق و ارتقای اساتیدی که برای حل مشکلات کشور پژوهش کرده و راهکار ارائه می‌دهند، متناسب‌سازی شود.

* با تمام وجود از جریان علمی کشور حمایت می‌کنم/ یکی از شروط همکاری با دولت اعتقاد به فعالیت‌های دانش‌بنیان است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هم بعد از ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

ستاری در این دیدار با تبریک انتخاب آیت‌الله رئیسی از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از آخرین وضعیت برنامه‌ها و اقدامات مجموعه متبوع خود به ویژه در حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ارائه کرد.

آیت‌الله رئیسی نیز در این دیدار با تشکر از اظهار محبت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و گزارش وی گفت: کل نظام اداری و حکمرانی کشور باید پشتیبان توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان باشند تا گرایش فناورانه و دانش‌بنیان به همه بخش‌های مختلف کشور از صنایع، معادن و کشاورزی و سایر بخش‌ها تسری یابد.

رئیس جمهور منتخب اضافه کرد: دولت سیزدهم وظیفه خود می‌داند از همه فعالان بخش‌ها و بنگاه‌های دانش‌بنیان حمایت مالی و حقوقی به عمل آورده، موانع و مشکلات پیش روی فعالیت‌های دانش‌بنیان را برطرف کرده و به طور جدی از واردات محصولات مشابه تولیدات این شرکت‌ها جلوگیری کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه با تمام وجود از جریان علمی کشور حمایت می‌کنم و یکی از شروط همکاری با دولت آینده اعتقاد به فعالیت‌های دانش‌بنیان است، اظهار داشت: تمام اعضای دولت باید نسبت به حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان جدیت داشته باشند تا به همگان نشان دهیم که اراده کشور بر رشد شتابان علمی است.

* توسعه پایدار کشور باید با توجه به ملاحظات زیست محیطی صورت گیرد

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عصر امروز سه‌شنبه با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

کلانتری در این دیدار با تبریک انتخاب آیت‌الله رئیسی از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از مهمترین مسائل محیط‌زیستی از جمله چالش‌های کم‌آبی و فرسایش خاک ارائه کرد.

آیت‌الله رئیسی نیز در این دیدار با تشکر از اظهار محبت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و گزارش وی گفت: دولت سیزدهم همه راهکارها و راه‌حل‌های ممکن را برای حل بحران کم‌آبی و خشکسالی با کمک مردم مدنظر قرار خواهد داد.
رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه محیط زیست در قانون اساسی جایگاه بسیار مهم و ویژه‌ای دارد،‌ افزود: توسعه پایدارکشور باید با توجه به ملاحظات زیست محیطی صورت گیرد.

* دولت سیزدهم با تمام توان تحقق عدالت آموزشی را دنبال خواهد کرد

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم بعد از ظهر امروز سه‌شنبه با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

حاجی‌میرزایی در این دیدار با تبریک انتخاب آیت‌الله رئیسی از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از آخرین وضعیت برنامه‌ها و اقدامات مجموعه متبوع خود ارائه کرد.

آیت‌الله رئیسی نیز در این دیدار با تشکر از اظهار محبت وزیر آموزش و پرورش و گزارش وی، با تاکید بر اهمیت موضوع عدالت آموزشی گفت: دولت سیزدهم تمام توان خود را برای تحقق هر چه بیشتر عدالت آموزشی به کار خواهد گرفت.

رئیسی با بیان اینکه در موضوع کنکور باید به نحوی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شود که ضمن ارتقای کیفیت کنکور در سنجش توانمندی‌های علمی و مهارت ها، دغدغه خانواده‌ها و دانش‌آموزان کاهش یابد، اظهار داشت: دولت سیزدهم اجرای سند تحول آموزش و پرورش را دنبال خواهد کرد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود