کُندی مهار آتش جنگل‌های”نارک” گچساران

فرماندار شهرستان گچساران گفت: درخواست اعزام نیروهای تخصصی به محل آتش سوزی جنگل‌های نارک این شهرستان داده ایم.

به گزارش باطن، «علیرضا اتابک» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه برخی نیروها که  شب گذشته را در منطقه بودند در حال اطفای حریق هستند، افزود: مقدمات لازم جهت اطفای حریق طی امروز انجام شده، نیروها آماده اعزام با بالگرد به محل آتش سوزی هستند.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان جهت مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگل‌های “نارک” گچساران تشکیل شده است، اظهارکرد: ورزش باد، صعب العبور بودن منطقه و گرمای ۵۰ درجه کنترل اتش را با کُندی مواجه کرده است.

فرماندار شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: هنوز علت آتش سوزی بصورت دقیق مشخص نیست اما نیروی انتظامی در حال بررسی و تحقیقات جهت شناسایی عامل آتش سوزی است.

اتابک تصریح کرد: به جهت سخت گذر بودن منطقه، گرمای هوا و وزش باد شدید مهار اتش از عهده نیروهای عادی و اداری بر نمی آید و به همین خاطر از استان درخواست اعزام نیروی تخصصی جهت مهار و خاموش کردن آتش سوزی کرده ایم که در صورت اعزام دوستداران محیط زیست، تیم های تخصصی محیط زیست و منابع طبیعی آموزش دیده پیش بینی می شود امروز آتش مهار شود.

گفتنی است که جنگل‌های و مراتع ارتفاعات “نارک” شهرستان گچساران از ساعت ۲۳ پنجشنبه شب دچار آتش سوزی شده اند و با وجود تلاش های صورت گرفته برای مهار و خاموش کردن آتش، آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود