خواهر شهید علم الهدی درگذشت

بانوی مجاهد «سیده خدیجه علم الهدی» فرزند مرحوم آیت الله سید مرتضی علم الهدی و خواهر «سردار شهید سید محمد حسین علم الهدی» دارفانی را وداع گفت.

دبیر ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه با اعلام این خبر به تشریح فعالیت‌های این یادگار دفاع مقدس پرداخت و گفت:«مرحوم حاجیه خانم علم الهدی در همه سال های مبارزات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بعد از آن دوشادوش مادر والامقام و ارجمندش، نقش بسزایی در بسیج بانوان و شکل گیری حرکت‌های مؤثر فرهنگی و کمک رسانی و پشتیبانی پشت جبهه داشت.»

وی افزود: راه اندازی «کاروان های زینب (س)» و مجموعه «چایخانه» یا «انبار شهید علم الهدی» که مرکز پشتیبانی از جبهه‌های جنوب بود و رهبر فرزانه انقلاب آن را «کاری بزرگ» و «از جلوه‌های سازندگی در صحنه عظیم جهاد فی سبیل الله» برشمردند، از اقدامات شاخص و درخشان این بانوی خستگی ناپذیر و مادرش بود.

وی خاطرنشان کرد: حاجیه خانم علم الهدی در دیدار تاریخی ۵ دی ۱۳۵۹ عشایر خوزستان با حضرت امام خمینی (ره) که به ابتکار برادر شهیدش برگزار گردید نیز حضور داشت. او همچنین با وجود ارتباطات گسترده با همسران و خانواده‌های مسئولان طراز اول نظام جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن بسیار گمنام و بی‌ادعا بودند.

مسئول امور پژوهشی زیارتگاه شهدای هویزه اظهار داشت: این بانوی پرتلاش که داغ ۳ برادر دیده بود پس از پایان دفاع مقدس نیز همواره راوی سیره و سبک زندگی پدر و مادر عالی مقام و برادر شهیدش بود و مصاحبه‌های زیادی از وی به یادگار مانده است.

وی تصریح کرد: مرحومه علم الهدی از گنجینه‌های تاریخ شفاهی مشارکت زنان در دفاع مقدس به شمار می‌آمد و فقدانش جبران ناپذیر خواهد بود.

کریمی با اشاره به یکی از مصاحبه‌های مرحوم سیده خدیجه علم الهدی درباره فعالیت‌هایش در دوران دفاع مقدس گفت: او نقل می‌کرد:« ما دورانی را در زمان جنگ گذراندیم که حتی شاید نیم ساعت هم استراحت نداشتیم. از اول صبح صدای زنگ در بلند می‌شد و تا ساعت یک و دو بامداد رفت و آمد در خانه ما برقرار بود تا به امور جنگ رسیدگی شود، اما حالا با وجود اینکه جنگ نیست تلاشی هم برای کار کردن نیست.»

دبیر ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه درباره به فعالیت‌های خانم علم الهدی در سال‌های اخیر نیز اظهار داشت: وی کاروان زینب (س) را با همکاری سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از سر گرفته بود و دغدغه فراوانی در این زمینه داشت.

کاروان های زینب (س) مقارن با شهادت شهید علم الهدی و یارانش به پیشنهاد مادر شهید علم الهدی در اهواز شکل گرفت و طی آن مادر و خواهر شهید علم الهدی با همراهی سایر خانواده‌های شهدا و دیگر بانوان مقاوم شهر در منزل شهدا حاضر شده و ضمن ابراز همدردی به اجرای برنامه‌های متنوع و مؤثر فرهنگی و قرائت زیارت ائمه (علیهم السلام) و ادعیه می‌پرداختند.

وی ادامه داد: این برنامه با عزیمت مادر و خواهر شهید علم الهدی به تهران همچنان در این شهر ادامه یافت و با استقبال و تشویق مسئولان وقت مملکتی نظیر حضرت آیت الله خامنه‌ای، مرحوم هاشمی رفسنجانی و… گسترش یافت و پس از ارتحال مادر شهید علم الهدی نیز توسط مرحوم خواهرشان دنبال شد.

گفتنی است خانم علم الهدی چهارشنبه ۲۳ تیر به دلیل ابتلا به ویروس منحوس کرونا دارفانی را وداع گفت و به دلیل وضعیت خاص کرونایی کشور، مراسم تشییع و تدفین ایشان در تهران و بدون حضور جمعیت برگزار می‌گردد.

مراسم ترحیم نیز به احتمال زیاد به صورت مجازی برگزار و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد گردید.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود