نیروهای امنیتی عراق به برنامه های آموزشی آمریکا نیاز دارند

فواد حسین وزیر خارجه عراق امروز اظهار داشت: نیروهای امنیتی عراق همچنان به برنامه های آموزشی و تجهیز تسلیحاتی از سوی آمریکا نیاز دارند.

به گزارش الجزیره، وی با بیان این مطلب افزود: ما امیدواریم نتایج گفتگوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد به نفع دو کشور باشد. ما بر ضرورت احترام کامل به حاکمیت عراق به طوری که تضمین کننده ثبات داخلی آن باشد و مانع از کشیدن شدن بغداد به درگیری ها و تنش های منطقه ای باشد، تاکید می کنیم.

وزیر خارجه عراق با اعلام اینکه گروه تروریستی داعش همچنان به لحاظ نظامی در عراق فعال است و برای مبارزه با این گروه تروریستی به همکاری بین المللی نیاز است، گفت: عراق پایبندی خود را به تقویت شراکت با آمریکا کشوری که شریک اصلی در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش است، اعلام می دارد.

وی خاطرنشان کرد: روابط آمریکا و عراق گسترده است و تنها به بعد امنیتی محدود نمی شود.

امروز در واشنگتن آخرین دور از «گفتگوهای استراتژیک» میان عراق و آمریکا برگزار می‌شود. هیئت عراقی، که ریاست آن را وزیر خارجه‌اش بر عهده دارد، سه‌شنبه گذشته وارد واشنگتن شد و انتظار می‌رود نتایج طی بیانیه‌ای در روز دوشنبه با حضور نخست‌وزیر عراق که فردا برای دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا به واشنگتن می‌رود، اعلام شود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود