لیست وزرای پیشنهادی فردا تقدیم مجلس می شود/اعلام اسامی سه کاندیدا برای هر وزارتخانه/بررسی صلاحیت وزرا از هفته آینده در مجلس

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت که لیست وزرای پیشنهادی دولت سید ابراهیم رئیسی فردا تقدیم مجلس می شود.

حجت الاسلام سید محمدرضا میر تاج الدینی اظهار کرد: بر اساس گفت وگوی صورت گرفته بین مجلس و دولت قرار است لیست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم تا فردا ظهر تقدیم مجلس شود.

پیش از این حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس گفته بود که لیست وزرای پیشنهادی دولت فردا اعلام وصول می شود و جلسات رای اعتماد نیز 23 تا 26 مرداد در دو یا سه شیفت کاری برگزار خواهد شد.

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت ارائه فهرست کابینه پیشنهادی دولت جدید تا فردا، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در جلسات هفته آینده مجلس انجام خواهد شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار کرد: چنانچه تا فردا (یکشنبه) برنامه کلی و خط مشی دولت به همراه اسامی وزرا و سوابق شان به مجلس برسد در جلسه فردا اعلام وصول خواهد شد و پس از آن سوابق افراد به کمیسیون های تخصصی ذیربط ارسال می شود تا کمیسیون ها بررسی خود را انجام داده و گزارش آن را تا پایان هفته به هیأت رئیسه ارائه کنند.

وی افزود: بر همین اساس پیش بینی ما این است که مجلس از شنبه آینده یعنی ۲۳ مردادماه تا سه شنبه ۲۶ مرداد حداقل در دو شیفت کاری و شاید در سه شیفت کاری کار بررسی و رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی را انجام خواهد داد و در نهایت نظر خود را در خصوص کابینه پیشنهادی اعلام و اعمال می کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره نگاه مجلس نسبت به کابینه احتمالی دولت آینده گفت: بستگی دارد چه افرادی به طور قطعی معرفی شوند. پس از معرفی افراد مجلس در چارچوب قانون، سوابق اجرایی، علمی و شایستگی های افراد را مورد بررسی قرار می دهد.

اسامی سه کاندیدا برای هر وزارتخانه 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طی تماسی که با روسای کمیسیون‌ها انجام گرفته مقررشد تا اسامی سه نامزد برای هر وزارت خانه اعلام شود تا نظر استمزاجی اعضای کمیسیون درباره افراد اخذ شود. عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، درباره معرفی وزرای پیشنهادی دولت به مجلس برای اخذ رای اعتماد گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی باید در انتخاب تیم وزرا و مدیران اجرایی دقت شود.

عزت الله اکبری تالارپشتی با بیان اینکه باید اشخاصی کارآمد، توانمند، با تجربه و با مدیریت جهادی برای کابینه و مسئولیت های اجرایی استفاده شود، افزود: افرادی که برای کابینه استفاده می‌شوند باید نقایص انباشته دولت‌گذشته را با مدیریت جهادی جبران و نقایص را برطرف کنند.

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر اینکه مردم انتظارات زیادی از دولت آقای رئیسی دارند، اضافه کرد: حل مشکل معیشتی مردم و مشکلات انباشته آنها باید در اولویت کاری دولت جدید باشد که در این مسیر وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از وزارتخانه های کلیدی است و باید فردی متصدی این وزارتخانه شود که اولا برنامه های عملیاتی برای برون رفت از وضعیت فعلی داشته باشد و ثانیا بتواند بار این مسئولیت سنگین را به دوش بکشد و تحولی در این وزاتخانه ایجاد کند.

 

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود