لحظه به لحظه با سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم
قالیباف: رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی محرمانه است/ موافقت کمیسیون کشاورزی با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آیین نامه داخلی، رأی گیری از وزرای پیشنهادی کاملا به صورت محرمانه انجام می‌شود.

 عزت‌الله اکبری تالارپشتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، اظهار داشت: رئیس جمهور درباره صلاحیت وزرا با روسای کمیسیون‌ها مشورتی نداشت.

وی بیان کرد: زمانی که وزرا معرفی می‌شوند، مجلس باید ۴ سال به عنوان ناظر بر اعمال آنها نظارت کند. ما باید مقداری جدی تر با مسائل برخورد کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم که پیش از رأی‌گیری در روز چهارشنبه، یک ساعت جلسه غیرعلنی داشته باشیم تا مشخص شود چه مراحلی در این مدت طی شده است و آیا رئیس جمهور با هیئت رئیسه مجلس مشورت و نظر مجلس را اخذ کرده است یا خیر.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: نمی‌توان جلسات رأی اعتماد در مجلس شورای اسلامی را به صورت غیرعلنی برگزار کرد و مذاکرات به صورت زنده از رسانه ملی پخش می‌شود.

وی افزود: بر اساس آیین نامه داخلی رای گیری در روز رای گیری هم کاملاً به صورت محرمانه انجام می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص اینکه درباره وزرا مشورت شده است یا خیر، فارغ از این موضوع باید بگویم قانون اساسی تصمیم نهایی تعیین تکلیف وزرا را بر عهده نمایندگان محترم گذشاته است، در این فرصت بررسی صلاحیت وزرا، نمایندگان بر اساس تکلیف خودشان تصمیم می‌گیرند و اگر نظری دارند و احساس می‌کنند ایرادی وجود دارد می‌توانند با رای خود وظیفه خود را انجام دهند.

پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

 پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم صبح امروز (دوشنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

۸:۳۳ آریان‌پور در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت: «عین‌اللهی» توانایی مقابله با چالش‌های نظام سلامت را دارد

نماینده مردم مینودشت در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت بر اساس شاخص‌های متعدد، فردی است که توانایی مدیریت سیستم بهداشت و درمان و توانایی مقابله با چالش‌های نظام سلامت را دارد.

۸:۳۹ محسنی بندپی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت: وزیر پیشنهادی بهداشت می‌تواند نظام سلامت را متحول کند

نماینده مردم نوشهر در مجلس با بیان اینکه از برنامه‌های عین‌اللهی توجه به پزشک خانواده است، گفت: اگر به عین‌الله‌ی رأی اعتماد دهیم، قطعاً شاهد تحولاتی در حوزه نظام سلامت خواهیم بود.

۸:۴۸ توسلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت مربوط به ۱۰ سال قبل است

نماینده مردم کبودرآهنگ با بیان اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان مربوط به ۱۰ سال قبل است، گفت: مبارزه با زیرمیزی‌ها و سقط غیرقانونی جنین در برنامه‌های عین اللهی دیده نمی‌شود.

۸:۵۴ عسگری در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت: برنامه «عین‌اللهی» برای مهار کرونا ادامه همان سیاست‌های قبلی است

نماینده مردم کرج گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی در مهار کرونا ادامه سیاست‌های قبلی بوده که همان سیاست‌های سازمان بهداشت جهانی است.

۹:۱۳ بهروزی‌فر در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت: «عین اللهی» برای خودکفایی در تولید دارو و واکسن برنامه دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: عین اللهی برنامه دقیقی برای خودکفایی در تولید دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی و توزیع عادلانه آن دارد.

۹:۲۰ میرمحمدی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت: توسعه بهداشتی مناطق محروم برای «عین اللهی» مهم است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه بهداشتی مناطق محروم و حضور میدانی برای «عین اللهی» مهم است و وی بارها با حضور در مناطق محروم به درمان مردم پرداخته است.

۹:۳۰ وزیر پیشنهادی بهداشت عنوان کرد؛ وزیر بهداشت باید کنار مردم بایستد / سلامت مردم خط قرمز ماست

بهرام عین اللهی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در صحن علنی مجلس، به دفاع از برنامه‌های خود برای ارتقای جایگاه سلامت در کشور پرداخت.

۱۰:۰۰ در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اعلام شد؛ موافقت سه کمیسیون مجلس با صلاحیت «حجت الله عبدالملکی»

کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش مجلس شورای اسلامی صلاحیت «عبدالملکی» را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأیید کردند.

۱۰:۱۷ چنارانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار: برنامه «عبدالملکی» برای وزارت کار فقط تئوری پردازی است

نماینده مردم نیشابور با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه وزارتخانه بزرگ است که در هم ادغام شده‌اند، گفت: عبدالملکی برای ساماندهی شستا برنامه ندارد و تنها تئوری‌پردازی کرده است.

۱۰:۲۴ روح‌الامینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار: «عبدالملکی» پختگی لازم را ندارد / وزارت کار جای تئوری‌پردازی نیست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: عبدالملکی پختگی لازم برای وزارت کار را ندارد و در حوزه صنعت دارو که ۶۰ درصد آن در شستا و تأمین اجتماعی است، نمی‌تواند به سوالات من پاسخ دهد.

 

۱۰:۳۱ علیزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی کار: «عبدالملکی» نگاه مثبتی به ظرفیت‌های داخلی در حل مشکلات کشور دارد

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: عبدالملکی در حوزه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی صاحب نظر است و نگاه مثبتی به ظرفیت‌های داخلی در حل مشکلات کشور بویژه حوزه اشتغال دارد.

۱۱:۱۶ بسطامی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار: «عبدالملکی» می‌تواند به وضعیت نابسامان صندوق بازنشستگی سامان دهد

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: ما سه معضل اساسی مبنی بر بیکاری، وضعیت اسفبار اقشار آسیب پذیر و نابسامانی در صندوق‌های بازنشستگی را داریم که عبدالملکی می‌تواند این مشکلات را حل کند.

۱۱:۲۹ موسوی لارگانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار: معرفی «عبدالملکی» برای وزارت کار، ظلم به دولت و مجلس است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی عبدالملکی به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظلم به وزیر پیشنهادی، هیئت دولت و مجلس انقلابی است.

۱۱:۳۷ سلیمی در موافقت با وزیر پیشنهادی کار: «عبدالملکی» تیم با تجربه‌ای برای اداره وزارت کار ندارد

نماینده مردم سمیرم گفت: اداره وزارت کار نیاز به یک تیم کارکشته و با تجربه دارد که وزیر پیشنهادی کار از چنین تیمی برخوردار نیست.

۱۱:۴۵ روشنفکر در موافقت با وزیر پیشنهادی کار: «عبدالملکی» فساد ستیز است / به «ما می‌توانیم» اعتقاد دارد

نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردی فسادستیز و جزو نخبگان حوزه اقتصاد است.

۱۱:۵۵ موحد در موافقت با وزیر پیشنهادی کار: «عبدالملکی» می‌تواند به خوبی وزارت کار را مدیریت کند

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی قطعاً می‌تواند این وزارتخانه را به خوبی مدیریت کند و از پسِ مشکلات آن برآید.

۱۲:۰۰ وزیر پیشنهادی کار و تعاون: سامانه اشتغال ایرانیان را ایجاد می‌کنم / وزارت کار وزارت مردم است

وزیر پیشنهادی کار با بیان اینکه وزارت کار، وزارت مردم است، گفت: در حوزه مشاوره و هدایت شغلی، سامانه اشتغال ایرانیان را راه‌اندازی خواهم کرد.

۱۴:۲۸ در صحن مجلس مطرح شد؛ موافقت کمیسیون کشاورزی با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: برنامه‌های ساداتی‌نژاد برای وزارت جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مورد قبول قرار گرفت و از نظر کمیسیون و معاونت نظارت منطبق با اسناد بالادستی نظام است.

۱۴:۴۲ ویس‌کرمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشاورزی: «ساداتی‌نژاد» نمی‌تواند از رانت‌های حوزه کشاورزی جلوگیری کند

نماینده مردم خرم‌آباد گفت: ساداتی‌نژاد با شناخت اندک در حوزه کشاورزی، چگونه می‌خواهد از رانت‌های این حوزه جلوگیری کند.

۱۴:۵۶ کوهساری در موافقت با وزیر پیشنهادی کشاورزی: تعامل میان وزارت نیرو و کشاورزی با وجود «ساداتی‌نژاد» بیشتر می‌شود

نماینده مردم رامیان گفت: ساداتی‌نژاد با وجود تخصصی که در زمینه آب دارد، می‌تواند تعامل خوبی میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو ایجاد کند.

۱۴:۵۶ کوهساری در موافقت با وزیر پیشنهادی کشاورزی: تعامل میان وزارت نیرو و کشاورزی با وجود «ساداتی‌نژاد» بیشتر می‌شود

نماینده مردم رامیان گفت: ساداتی‌نژاد با وجود تخصصی که در زمینه آب دارد، می‌تواند تعامل خوبی میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو ایجاد کند.

۱۵:۱۵ وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی: کشورهای جهان به دنبال «اقتدار غذایی» هستند

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: امنیت غذایی امروزه در دنیا از تأمین غذا به قدرت غذا ارتقا یافته و کشورها به دنبال اقتدار غذایی هستند.

 

 

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود