لحظه به لحظه با چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم
قالیباف: دولت باید از فردا کار خود را آغاز کند/ مُهر تأیید کمیسیون آموزش بر برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم/ موافقان و مخالفان «زلفی‌گل» چه گفتند؟

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست قالیباف و با دستور ادامه بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم آغاز شد.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم صبح امروز (سه‌شنبه) به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

بررسی صلاحیت سید رضا فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

۸:۲۰ موافقت دو کمیسیون مجلس با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت

کمیسیون‌های صنایع و اقتصاد مجلس شورای اسلامی صلاحیت «فاطمی امین» را برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت تأیید کردند.

۸:۳۶ مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: برنامه «فاطمی‌امین» برای وزارت صمت انشائی است نه اجرایی

نماینده مردم گرمسار با بیان اینکه برنامه فاطمی امین انشائی است نه اجرایی، گفت: در برنامه او هیچ سازوکار اجرایی وجود ندارد و همچنین ناامید کننده است.

۸:۵۱ بهروزی‌فر در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت: «فاطمی‌امین» در صنعت و تجارت تجربه دارد / او مدیری فسادستیز است

نماینده مردم فومن با بیان اینکه فاطمی امین هم در بخش صنعت و هم در بخش تجارت تجربه دارد، گفت: او اشراف کامل روی موضوعات اقتصادی کشور دارد.

۹:۰۳ موسوی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت: «فاطمی امین» سیاست‌های کلی صنعت را محقق خواهد کرد

نماینده مردم اربیل در مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر پیشنهادی صمت، گفت: «فاطمی امین» سیاست‌های کلی نظام در بخش صنعت را محقق خواهد کرد.

۹:۱۲ ارکانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: برنامه‌های «فاطمی امین» برای وزارت صمت ضمانت اجرایی ندارد

نماینده مردم نیشابور با بیان اینکه فاطمی امین در برنامه‌های خود موضوعات مختلفی را مطرح کرده است که برخی از آنها دارای ابهام است، گفت: ضمانت اجرایی برخی طرح‌های او مشخص نیست.

۹:۳۰ راستینه در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت: «فاطمی‌امین» برای ثبات ارز و تنظیم بازار برنامه دارد

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برنامه‌هایی برای ثبات بازار ارز و تنظیم بازار دارد.

۹:۲۷ فرهنگی در صحن مجلس: وزیر پیشنهادی صمت برای تأمین کالاهای اساسی برنامه دارد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای گفت: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برنامه‌هایی برای تأمین نیازهای ضروری و کالاهای اساسی مردم دارد.

۹:۳۰ وزیر پیشنهادی صمت در صحن مجلس: تحریم داخلی را لغو و تحریم خارجی را خنثی می‌کنیم / کنترل بازار ارز

سیدرضا فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: قول می‌دهم که تحریم‌های داخلی را بردارم و تحریم‌های خارجی را خنثی کنم و همچنین با تقویت صادرات، بازار ارز را به تعادل برسانم.

۱۰:۲۰ مُهر تأیید کمیسیون آموزش بر برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم

کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی علم و فناوری، دارای هماهنگی و انطباق است.

۱۱:۲۰ تفکر سیاسی «زلفی‌گل» شبیه وزیر خارجه دولت تدبیر است

نماینده مردم تهران با بیان اینکه تفکر سیاسی زلفی‌گل شبیه وزیر خارجه بی‌تدبیر است، گفت: او هیچ اعتقادی به شعارهای انقلابی ندارد.

این خبر در حال تکمیل شدن است.

۱۱:۲۷ «زلفی‌گل» برنامه‌ای برای تحول در وزارت علوم ندارد

نماینده مردم تهران گفت: وزیر پیشنهادی علوم برنامه‌ای برای تحول ندارد و حرف‌های کلی مطرح کرده است.

۱۱:۳۵ «زلفی‌گل» برای ارتقای دانش بومی کشور برنامه دارد

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری قائل به استفاده از ظرفیت توان داخلی کشور و ارتقای دانش بومی است.

۱۱:۴۵ وزیر پیشنهادی علوم نیازهای جامعه دانشگاهی را به خوبی می‌شناسد

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به خوبی نیازهای دانشگاهی را می‌شناسد و شخصیتی معتبر در محافل علمی دنیا است.

۱۱:۵۲ «زلفی‌گل» برنامه‌ای برای ایجاد تحول در وزارت علوم ندارد

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وضع موجود در وزارت علوم نباید ادامه پیدا کند، گفت: زلفی‌گل برنامه‌ای برای ایجاد تحول در این وزارتخانه ندارد.

۱۲:۰۵ مواضع سیاسی «زلفی‌گل» قابل تامل است / او انسجام فکری ندارد

نماینده مردم لنجان با بیان اینکه موضع‌گیری‌ها زلفی‌گل قابل تأمل است و جریان سیاسی حامی وی مشخص نیست، گفت: منظومه فکری زلفی گل در مسائل کشور منسجم نیست.

۱۲:۰۸ وزیر پیشنهادی علوم برای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه برنامه دارد

نماینده مردم بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: «زلفی‌گل» طرحی برای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه دارد که این طرح کارآمد می‌تواند عینی و قابل اجرا باشد.

۱۲:۱۵ «زلفی‌گل» مانع ورود فتنه‌گران به دانشگاه همدان شد / برنامه او جامع است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی علوم در سال ۸۸ درب دانشگاه همدان را به روی فتنه‌گران بست و مواضع انقلابی وی زبانزد همه است.

۱۴:۵۴ نظام کابردی کردن تحقیقات را ایجاد می‌کنم / ترغیب اساتید به حل مشکلات کشور

وزیر پیشنهادی علوم با بیان اینکه من سرباز علمی جمهوری اسلامی هستم، گفت: نظام انگیزشی برای ترغیب اعضای هیات علمی ایجاد می‌کنیم که بخش قابل توجهی از تحقیقات را در راستای نیاز کشور انجام دهند.

قالیباف: دولت باید از فردا کار خود را آغاز کند

رئیس مجلس گفت: هرگز در مجلس نباید انشقاقی بین قوا به وجود آید و نه من به عنوان خدمتگزار مردم به دنبال چنین چیزی هستم و نه مجلس چنین اجازه‌ای می‌دهد که چنین فضایی حکفرما شود زیرا جبهه انقلاب محکوم به موفقی است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 2 شهریور)‌در جلسه علنی و پس از اظهارات محمد احمدی‌بیغش نماینده شازند مبنی بر اینکه مجلس با مدیریت آقای قالیباف در حال طراحی رأی مثبت و یا منفی به برخی وزرا است اظهار داشت: حتما آئین‌نامه داخلی مجلس این موضوع در هیأت نظارت و رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در ماه‌های اخیر و قبل از انتخابات و بعد از معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس در بسیاری جلسات حضور داشتم که این جلسات مربوط به هیأت رئیسه، فراکسیون‌ها، کمیسیون‌ها و یا مجامع استانی بوده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: اخبار پنهان و آشکار نشان می‌دهد که دشمنان کشورمان و انقلاب به دنبال انشقاق بین قوا و اختلاف‌افکنی بین مجموعه‌های ساختاری هستند؛ من در تمامی جلسات 15 روز اخیر به این موضوع اشاره کردم و حتی جلسه روز دوشنبه‌ که رؤسای کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه بوده است تأکید بر این موضوع داشتم که هر کسی که زمینه‌سازی اختلاف بین قوا شود و به این موضوع دامن بزند حتما ظلم به کشور، انقلاب و مردم کرده است این در حالی است که ملت عزیزمان مشکلات اقتصادی زیادی را تحمل کرده و معیشت‌شان دچار مشکل است.

قالیباف تصریح کرد: هرگز در مجلس یازدهم نباید انشقاقی بین قوا به وجود آید و نه من به عنوان خدمتگزار مردم به دنبال چنین چیزی هستم و نه مجلس یازدهم چنین اجازه‌ای می‌دهد که چنین فضایی حکفرما شود این در حالی است که ما ابتدای کار قرار داریم.

وی تصریح کرد: من در جلسه تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید قوه قضائیه به این موضوع اشاره کردم که دوستان‌مان در جبهه انقلاب بدانند که برای کار نکردن هیچ بهانه‌ای وجود ندارد و همچنین جبهه انقلاب (دولت، مجلس و قوه قضائیه) محکوم به موفقیت هستند.

قالیباف با تاکید بر اینکه هر کسی که به دنبال تضعیف قوا در کشور باشد آب به آسیاب دشمنان می‌ریزد، تصریح کرد: در حین همدلی و همکاری بین قوا باید استقلال مجلس حفظ شود چرا که مجلس در رأس امور است و وظایف قانونی مجلس وظیفه نمایندگان است و ما در این موضوع حق مماشات به هیچکس را نداریم و این موضوع را هم می‌فهمیم که دولت بایستی با قدرت کار خود را فردا (چهارشنبه)‌که رأی اعتماد را از مجلس گرفت آغاز کند.

وی گفت: من ۴۰ سال در کار اجرایی خدمت به مردم کردم، امروز دوستان بدانند که مهم‌ترین دغدغه مردم سلامت و اقتصاد است، مجلس شورای اسلامی باید این اطمینان را حاصل کند که وزیران پیشنهادی در حوزه‌های معیشتی، اقتصاد و سلامت مردم کار خواهند کرد. در این راه همدلی و همراهی وجود دارد. این موارد را به طور واضح به وزرای پیشنهادی هم گفته‌ام.

وی گفت: آنهایی که من را می‌شناسند می‌دانند که جز کار مردم و کارآمدی هیچ چیز دیگر درباره اقدامات من موضوعیت ندارد.

پس از پایان صحبت های رئیس مجلس ، تعدادی دیگر از نمایندگان با فریاد خواستار ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به ادعاهای احمدی‌بیغش شدند که قالیباف در واکنش به آنها گفت: طبق آیین‌نامه، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در صورت بروز مساله ای آن را بررسی می‌کنند، در این باره هم هیات نظارت موضوع را بررسی کرده و اظهارنظر کند.

۱۴:۵۴ نظام کاربردی کردن تحقیقات را ایجاد می‌کنم / ترغیب اساتید به حل مشکلات کشور

وزیر پیشنهادی علوم با بیان اینکه من سرباز علمی جمهوری اسلامی هستم، گفت: نظام انگیزشی برای ترغیب اعضای هیات علمی ایجاد می‌کنیم که بخش قابل توجهی از تحقیقات را در راستای نیاز کشور انجام دهند.

۱۵:۱۵ کمیسیون فرهنگی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارشاد را تأیید کرد

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صلاحیت «محمد مهدی اسماعیلی» را برای تصدی فرهنگ و ارشاد اسلامی تأیید کرد.

۱۵:۲۵ «اسماعیلی» به مشارکت پذیری در حوزه فرهنگ اعتقاد دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه فرهنگ بدون همراهی مردم به جایی نمی‌رسد و وزیر پیشنهادی فرهنگ به مشارکت پذیری در این حوزه اعتقاد دارد.

۱۵:۳۹ «اسماعیلی» سابقه‌ای در وزارت ارشاد ندارد / هنرمندان علیه او «گارد» گرفتند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی ارشاد، سابقه کاری در این وزارتخانه ندارد و مجامع صنفی فرهنگ و هنر هم علیه وی «گارد» گرفته‌اند.

۱۵:۵۰ وزیر پیشنهادی ارشاد اشراف کامل بر حوزه فرهنگ دارد / او برنامه محور است

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی ارشاد به دلیل تحصیل در رشته‌های مرتبط با حوزه فرهنگ، روی موضوعات این حوزه و همچنین مباحث شرعی و دینی کاملاً اشراف دارد.

 

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود