نماینده سابق مردم اصفهان در گفت‌وگو با باطن:
رئیس‌جمهور در سفرهای استانی به زیربناها توجه کند| دولت‌های قبلی به مشکلات پاسخ‌های تکراری دادند

نماینده سابق مردم اصفهان با بیان اینکه طرح مشکلات آبی عمده‌ترین درخواست‌ها در سفرهای استانی رئیس‌جمهور است به باطن گفت: رئیس‌جمهور طی قریب به 10سفر استانی که انجام داده است چه در استان‌های آبی پربارش و چه در سایر استان‌ها با مطالبات به نسبت زیاد کشاورزان در مباحث آبی مواجه شده است و همین مسئله ایجاب می‌کند رئیس‌جمهور در ارزیابی و دسته‌بندی مسائل به زیربناها نیز توجه کند.

احمد سالک تصریح کرد: همان‌طور که اخیرا آقای رئیسی گفته‌اند اصلاح الگوی مصرف در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی باید مهمترین دستور کار برنامه‌های آبی کشور باشد وگرنه با صرف انتقال آب از این استان به استان همان‌طور که بارها در اصفهان اتفاق افتاده است، صرفا خشکسالی‌ها تشدید می‌شود و درنهایت همه استان‌ها از بی‌آبی رنج می‌برند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مردم در مطالبات خود مشکلات روزمره خود را مطرح می‌کنند ولی ریاست‌جمهوری وظیفه دارد این مسائل را ریشه‌ای و در برنامه‌های جامع حل کند یادآور شد: حضور استانی آقای رئیسی در استان‌ها بسیار خوب است و دید جامعی از معضلات کشور و نقاط مختلف کشور به ایشان می‌دهد ولی حل و فصل آنها باید در همکاری با جامعه نخبگانی و کارشناسان حوزه‌های مختلف انجام شود. صرف اصلاح روبناها درنهایت کاری از پیش نمی‌برد و بعد از مدتی مشکلات سر جای خودشان خواهند ماند.

سالک تاکید کرد: این اتاق در بخش اشتغال نیز افتاده است. آقای رئیسی گفته‌اند درخواست‌های اشتغال نیز فراوانی زیادی در سفرها دارند. مشخص است که برای اشتغال باید خیلی از چرخ‌های اقتصادی کشور به حرکت دربیایند تا درنهایت جوانان بتوانند اشتغال پیدا کنند. کارخانه‌های زیادی در برهه‌های مختلف فعالیت داشتند ولی چون در بستر شرایط اقتصادی با مشکلات مواجه شدند و نتوانستند خودشان را روزآمد کنند یا تعطیل شدند یا گاه و بیگاه با وقفه‌های کاری مواجه شدند.

نماینده سابق مردم اصفهان تصریح کرد: ساخت سد و وعده تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آبی را دولت‌های قبلی نیز انجام می‌دادند ولی بارها هشدار داده شده بود که بعضا ساخت برخی از پروژه‌ها پیوست محیط زیستی و کارشناسی مناسب ندارند. استان اصفهان بسیار از این اقدامات غیرکارشناسی رنج برده است و در برهه‌های مختلف اختلافات کشاورزان این استان با استان همجوار یزد را تشدید کرده است. آقای رئیس‌جمهور بهتر است در حل و فصل مشکلات صرفا به دستورهای آنی تکیه نکنند و برای آینده اصلاحات اساسی در راه‌حل‌ها ایجاد کنند. اقای رئیسی گفتند برای نجات کشور حاضرند از آبروی خودشان نیز مایه بگذارند. به نظر می‌رسد جسارت در مواجهه با مسائل نیز مبتنی بر همین اصلاحات اساسی و ساختاری است وگرنه راه‌های تکراری را روسای جمهور قبلی نیز رفتند و همه مشاهده کردیم سوال‌های تکراری با پاسخ‌های تکراری مواجه بوده است. باید جواب‌های نو و جسورانه براساس جمع‌بندی جامعه نخبگان کشور تهیه کرد و کشور را از معضلات و آسیب‌های رو به بحران نجات داد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود