انتخابات پارلمانی لبنان برای آمریکایی‌ها اهمیت بالایی دارد؛ چراکه گمان می‌کنند با تضعیف حضور نمایندگان مقاومت در پارلمان، ضربه زدن به حزب‌الله در دولت بعدی امکان‌پذیر خواهد بود و این درحالی‌است که آمریکا با اعلام بیانیه‌ای ادعا می‌کند با وجود همه مقدمات برای برگزاری انتخابات پارلمانی، خطرات تحریف انتخابات همچنان پابرجاست و نسبت به خلاء جامع پارلمانی و ریاست جمهوری که لبنان را در وضعیت خطرناکی قرار می‌دهد نگران است .

در حال حاضر، صحبت در مورد نقش فعال آمریکا با توجه به نزدیک شدن به راه حل‌های بحران‌های پی در پی لبنان در ظاهر کاهش یافته است. با این حال، واشنگتن وضعیت داخلی را از نزدیک بررسی می‌کند. اما محافل سیاسی آمریکایی نزدیک به دولت در خصوص رسیدن لبنان به خلاء همه جانبه در همه سطوح در سال آینده یعنی آخرین سال ریاست جمهوری « میشل عون» ابراز نگرانی می‌کنند و این درحالی است که آن‌ها بدون ارائه هیچ راه‌حل منطقی از خطرات اوضاع داخلی و برگزاری انتخابات صحبت می‌کنند. این موضوع مقدمه‌ای برای ایجاد خلأ حاکمیتی در لبنان از سوی آمریکا است که پس از آن تهدیداتی از جمله تحریف انتخابات و واکنش‌های داخلی لبنان در قبال این رویداد را به دنبال دارد.

مقامات آمریکایی از وضعیت بحرانی قریب الوقوع در لبنان ابراز نگرانی می‌کنند و ادعا می‌کنند که نگرانی آن‌ها ناشی از بررسی دقیق موضوعات عرصه لبنان است که این نگرانی پس از سفر « جوزف عون» فرمانده نیروهای مسلح لبنان به آمریکا و ارائه جزئیاتی از وضعیت تشکیلات نظامی لبنان تشدید شد. بدین ترتیب انتخابات پارلمانی در لبنان با مجموعه‌ای از عوامل و تهدیدات احاطه شده و در صورت عدم برگزاری انتخابات در زمان مقرر و بدون آمادگی قبلی لبنان وارد بحران جدیدی خواهد شد؛ چراکه عرصه سیاسی این کشور دستخوش تنش‌های داخلی خواهد شد و این امر منجر به خلأ حاکمیتی می‌شود.

نیروهای سیاسی آمریکا ادعا می‌کنند که خطراتی پیش روی لبنان در سال آینده وجود دارد بدین ترتیب به دنبال ترسیم استراتژی جدید برای آینده هستند و تلاش می‌کنند که تمامی نیروهای طرفدار آمریکا در لبنان این استراتژی را دنبال کنند بدین ترتیب به دنبال راهی برای تعویق برگزاری انتخابات هستند، از این رو ممکن است راه‌حلی مبنی بر تمدید یک‌ساله برگزاری انتخابات را ارائه دهند و ادعا کنند که این استراتژی می تواند مانع از بروز بحران‌ها در سال آینده شود.

از جمله ابزارهای ایالات متحده برای ایجاد خلأ حاکمیتی در لبنان و همچین عدم برگزاری انتخابات در زمان مقرر انجام تبلیغات ضد حزب‌الله و نشان دادن چهره‌ای دلسوز از خود در خصوص وضعیت بحرانی لبنان است.

کسانی که از خارج به دنبال تغییر قدرت در لبنان هستند  به طور ویژه در راستای حذف نمایندگان ائتلاف حزب الله و جریان آزاد ملی در انتخابات پارلمانی لبنان حرکت می‌کنند. در این مرحله آمریکا و عربستان به شدت به دنبال تشکیل ائتلافهای گسترده میان همه اعضای جریان 14 مارس تمرکز دارد و اساس کار آمریکا و عربستان در این زمینه مبتنی بر حمایت مالی از گروه‌های مخالف حزب‌الله در لبنان است. این حمایت مالی گاهی به شکل مستقیم توسط دولت عربستان و گاهی از طریق برنامه های ارائه شده توسط سازمان‌های مختلف تحت حمایت امریکا صورت می گیرد.

انتخابات پارلمانی لبنان از دوره‌های گذشته همواره کانون توجه آمریکا بوده اما تلاش واشنگتن و متحدان آن مبنی بر حذف حزب‌الله از صحنه سیاسی با شکست مواجه شده؛چراکه تنها راه نفوذ به تصمیمات سیاسی لبنان را انتخابات پارلمانی می‌دانند.

دولت آمریکا آشکارا در امور لبنان مداخله می‌کند و یک جنگ انتخاباتی به راه انداخته است اما چیزی جز ناامیدی نصیب آن نخواهد شد. همه شرط بندی‌های آمریکا در منطقه و جنگهای آن از افغانستان گرفته تا عراق با شکست مواجه بوده است؛ همانطور که منابع لبنانی تأکید می‌کنند که آمریکا از خلال هم‌پیمان خود یعنی عربستان با وجود سرمایه‌گذاری مالی هنگفتی که برای هدایت کمپین خود علیه حزب‌الله در نظر گرفته و همچنین با وجود تشدید فشار اقتصادی علیه لبنان نمی‌تواند در این پروژه به موفقیت برسد و تاکنون همه شاخص‌ها حاکی از شکست آمریکا در این راه بوده است.