۵هزار سالمند تهرانی مجهول الهویه هستند

یوسف رضایی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: ما روز‌ها آینده شاهد افتتاح ۲ پروژه در حوزه نگهداری سالمندان خواهیم بود که یکی از آن پروژه‌ها، پروژه‌ای خیریه ساز است که در پردیس واقع شده و ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی ماه آینده با ظرفیت نگهداری ۴۰۰ سالمند به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: متاسفانه یارانه پرداختی امروز در حدی نیست که بتواند پوشش هزینه‌های نگهداری از معلولان در مراکز روزانه و شبانه را بدهد، به همین سبب است که تلاش می‌کنیم تا این مراکز بسته نشود و این موضوع را خانواده‌ها و مراکز اطلاع دارند.

یارانه سالمندان مجهول الهویه چقدر است؟

رضایی به میزان یارانه پرداختی برای هر سالمند در مراکز دولتی و خصوصی اشاره و خاطرنشان کرد: یارانه مراکز برای هر نفر عادی در مرکز خصوصی و دولتی چهارمیلیون و ۲۰۰ هزار برای فرد بوده و ۵میلیون و ۴۰ هزار تومان برای مجهول الهویه‌ها پرداخت می‌شود و تفاوت این میزان پرداختی بسیار کم است. همین موجب شده تا برخی مؤسسات و مراکز نگهداری معلولان برای پذیرش سالمندان و معلولان مجهول الهویه مقاومت کنند.

۵هزار سالمند تهرانی مجهول الهویه هستند

وی یاد‌آور شد: حدود ۵هزار نفر سالمند مجهول الهویه در خانه سالمندان تهران به صورت شبانه روزی زندگی می‌کنند.

خیریه‌ها ۷۰ درصد سالمندان تهرانی را حمایت می‌کنند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان تهران با اشاره به نگهداری دشوار سالمندان مجهول الهویه در تهران، گفت: ما برای نگهداری سالمندان مجهول الهویه و فاقد سرپرست مؤثر با مشکلاتی روبرو هستیم، مراکز خصوصی به سختی این افراد را پذیرش می‌کنند این در حالی است که خیریه‌ها بیش از ۷۰ درصد از سالمندان مجهول الهویه و فاقد سرپرست را نگهداری و یا حمایت می‌کنند.

این سازمان‌ها سرای سالمندان می سازند!

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان تهران به آخرین وضعیت سرای سالمندان سازمان‌های برای سالمندانشان اشاره و عنوان کرد: ارتش پیش‌تر برای بیماران ذهنی خود مرکز سالمندان ساخته بود، ساختمان آن به اتمام رسیده و تنها استقرار تجهیزات آن مرکز باقی مانده بود، رایزنی‌هایی با صدا وسیما و برخی مراکز وابسته به ارتش نیز انجام شده و سپاه نیز در این عرصه گام‌هایی برداشته است. ظرفیت نگهداری سالمندان در این مراکز حدود ۱۰۰ سالمند است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود