با اشاره به تغییر نکردن استراتژی آمریکا درباره ایران
حجت‌الاسلام سعیدی :در زمین امریکا بازی نکنیم

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: روشن است که استراتژی آمریکا درباره چین و ایران کوچک‌ترین تغییری در زمان «ترامپ» و «بایدن» نداشته است.

حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با اشاره بیانات اخیر مقام معظم رهبری، گفت: حقیقتاً فرمایشات معظم له منشور جامعی بود که در بسیاری از مسائل و امور، فصل الخطاب تلقی می‌شود اما خواص، مردم، قوه مقننه و قوه قضائیه و به ویژه دولتمردان باید به این راهبردها و رهنمودها توجه ویژه و جامع داشته باشند.

وی تصریح کرد: دولت بخش آخر عمر کاری خود را می‌گذراند و در این مدت لازم است که به این تدابیر کاملاً توجه داشته باشد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، مسائل بسیاری تعیین تکلیف شده است، افزود: البته ایشان بارها همین امور مهم را گوش زد و تعیین تکلیف کرده بودند.

حجت الاسلام سعیدی مباحث اقتصادی کشور را یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر دانست و اظهار داشت: یک مسئله مطرح شده در بیانات رهبر معظم انقلاب، اقتصاد کشور و نحوه مقابله با پدیده تحریم بود. ایشان به دو راه اشاره کردند، یک راه، مذاکره است که این راه توسط دولت مردان دنبال شد و نتیجه آن نیز مشخص است.

وی با اشاره به استدلال مسئولان برای مذاکره با آمریکا، گفت: آقایان گفتند ما از نوچه ها عبور می‌کنیم و به سمت کدخدا می‌رویم و با او مذاکره می‌کنیم، به سمت کدخدا رفتند، اما استراتژی کدخدا هم ثابت بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا همچنین به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اطمینان نداشتن به آمریکا اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده بودند که به آمریکا هیچ اعتمادی ندارند و راه نیز روشن بود، اما متأسفانه مسئولان به آمریکا اعتماد کردند و برای صدمین بار، آمریکایی‌ها خیانت کردند و به قولی که داده بودند، عمل نکردند.

حجت الاسلام سعیدی اضافه کرد: اما در مقابل ما آنچه که قول داده بودیم و قرار بود را در روی زمین و میدان عمل انجام دادیم، اما هیچ چیزی به عنوان سرمایه‌ای که بتوانیم با آمریکا چانه بزنیم، نداشتیم و آنها به راحتی به تعهدات خودشان پایبند نماندند و از برجام خارج شدند.

وی با اشاره به عملکرد رئیس جمهور جدید آمریکا، یادآور شد: وضعیت روشن است و هیچ فرقی بین اوباما، ترامپ و بایدن نیست. اصولاً استراتژی آمریکا ثابت است و با تغییر افراد این استراتژی تغییر نمی‌کند بلکه تنها روش آنها کمی متفاوت است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه خوی سلطه‌گری، تار و پود آمریکا را فرا گرفته است، خاطر نشان کرد: جریان صحنه گردان در ایالات متحده به رؤسای جمهور اجازه نمی‌دهد که از اصول اصلی این کشور که همان سلطه‌گری است عدول کنند. خط قرمز آنها رژیم صهیونیستی، سلطه‌گری، چپاول اموال و ثروت‌های دنیا، برای پیشبرد اهداف استکباری و استعماری شأن است.

حجت الاسلام سعیدی، مقابله با خیزش اسلامی در جهان و هر گونه قدرتی که بخواهد در مقابل آمریکا عرض اندام کند را راهبرد کلان آمریکا دانست و گفت: روشن است که استراتژی آمریکا در قبال چین و ایران کوچک‌ترین تغییری در زمان ترامپ و بایدن نداشته است. اینها استراتژی‌های دامنه دار، فرازمانی و فرا مکانی آمریکا است و بستگی به این دولت و آن دولت و این رئیس جمهور و آن رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید ندارد.

وی گفت: جای تعجب و سوال است که چرا دولتمردان این مسائل را مورد توجه قرار نمی‌دهند و مجدد می‌گویند بایدن با ترامپ فرق می‌کند و می‌توان با او مذاکره کرد. در صورتی که این مسائل مهم و کلان به هیچ عنوان دست بایدن و آقای ترامپ نیست و این مسئله فراتر از اینها است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: مسئله تضاد ایران و آمریکا، تضادی عمقی، فرازمانی و فرا مکانی است نه موضوعی فردی که با رفتن یک فرد و آمدن یک فرد دیگر حل شود. این کوبیدن بر طبل توخالی برجام و یا چرخش برگرد یک تابوتی که جنازه‌ای در آن نیست دور از تدبیر و عقلانیت یک دولت در نظام اسلامی است.

حجت الاسلام سعیدی گفت: برای بسیار سوال است که چرا دولت نمی‌خواهد از این امید واهی دست بردار و چرا دستگاه دیپلماسی نمی‌تواند از این پدیده شوم فاصله بگیرد؟ چرا نمی‌خواهد بفهمد که باید از این دام فاصله بگیرد و نباید در زمین آمریکا بازی کند؟ اینها جای سوال دارد. سر این مسئله در جعبه سیاهی است که هنوز رمز آن کشف نشده است.

وی افزود: مشخص نیست علت اینکه دولت فعلی و حتی دولت‌های قبلی و دستگاه دیپلماسی اصرار دارند که ما بدون شرط و شروط وارد مذاکره شویم چیست؟ یک روز می‌گویند اگر تحریم‌های ترامپ برداشته شد، ما بر می‌گردیم و یک بار دیگر می‌گویند یک ساعت بعد از بازگشت آنها به برجام ما نیز باز می‌گردیم، اینها خلاف تدبیر رهبری است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا تاکیدکرد: رهبری به صورت کاملاً شفاف و روشن فرمودند: اول رفع همه تحریم، اعم از تحریم‌های ترامپ و بایدن و چه قبل از آن، دوم راستی آزمایی و بعد از آن بازگشت تدریجی ایران به مراحل قبلی تعهداتش در برجام.

منبع: مهر

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود