کاهش محسوس قیمت دلار/ سکه یک مرز دیگر را از دست داد

قیمت دلار آمریکا به مرز 22 هزار و 900 تومان نزدیک شده است، تحلیل‌گران احتمال می‌دهند با عبور از این مرز افت قیمت دلار ادامه‌دار شود.
کاهش محسوس قیمت دلار/ سکه یک مرز دیگر را از دست داد
به گزارش اقتصادنیوز، در اولین روز هفته سکه طرح جدید و دلار آمریکا کار خود را با کاهش محسوس قیمت نسبت به نرخ‌های انتهایی هفته گذشته آغاز کردند.

سکه به روند قیمتی طلای جهانی و دلار آمریکا نظر داشت و افت قیمت هر دو اینها بازار سکه را وارد روند نزولی کرد.

در طرف دیگر قیمت دلار از سطح نوسان بالایی خود فاصله گرفته و به مرز پایین تر یعنی 22 هزار و 900 تومان نزدیک شده است. تحلیل‌گران معتقدند عبور از این مرز و پایداری زیر آن باعث می‌شود، قیمت دلار یک پله دیگر افت کند.

تغییرات قیمت طلا در بازار داخل
سکه طرح جدید در پایان هفته گذشته مرز حساس 10 میلیون تومانی را از دست داد در حوالی قیمت‌های 9 میلیون و 940 هزار تومان کار خود را به پایان رساند. طلای جهانی نیز روی قیمت 1769 دلار، هفته گذشته را خاتمه داد و عملکرد خوبی نداشت. روند قیمتی دلار نیز در پایان هفته گذشته نزولی بود. بر این اساس در ابتدای امر محرک مهمی که بتواند قیمت سکه را وارد روند صعودی کند به چشم نمی‌خورد.

به هر حال سکه امامی نخستین روز هفته را با 90 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ‌های هفته گذشته و روی رقم 9 میلیون و 850 هزار تومان شروع کرد. به اعتقاد تحلیل‌گران مرز حمایتی سکه در حال حاضر نرخ 9 میلیون و 800 هزار تومان است.

قیمت سکه در ادامه معاملات نیمه اول روز شنبه نوساناتی را به ثبت رساند و کار خود را با قیمت 9 میلیون و 770 هزار تومان پایان داد. بر این اساس مرز حساس 9 میلیون و 800 هزار تومانی در معاملات نیمه اول روز از دست رفت. تحلیل‌گران سقوط سکه به سمت 9 میلیون و 200 هزار تومان را در صورت پایداری زیر این مرز محتمل می‌دانند.

بازار ارز و سکه

قیمت نیم‌سکه، سکه ربع، سکه گرمی و طلای 18 عیار در شروع معاملات روز شنبه نسبت به نرخ‌های انتهایی هفته گذشته تغییری نداشت. نیم‌سکه 5 میلیون و 400 هزار تومان مبادله شد. ربع سکه روی 3 میلیون و 500 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه گرمی 1 میلیون و 950 هزار تومان بود و طلای 18 عیار نیز سطح 1 میلیون تومانی و روی قیمت 975 هزار تومان کار خود را شروع کرد.

تغییرات قیمتی دلار
دلار آمریکا معاملات هفته گذشته را با قیمت 23 هزار و 500 تومان به پایان رساند. البته در معاملات پشت خطی قیمت دلار تا 23 هزار و 200 تومان نیز پایین آمد، ولی نرخ انتهایی هفته گذشته در حوالی 23 هزار و 500 تومان قرار داشت. در شروع معاملات این هفته نرخ دلار با 120 تومان کاهش روی رقم 23 هزار و 380 تومان قرار داشت. به اعتقاد تحلیل‌گران مرز مهم پایینی برای دلار در حال حاضر 22 هزار و 900 تومان و مرز مهم بالایی 23 هزار و 800 تومان است. عبور از این مرزها و تغییر دامنه نوسان به صورت عمده به روند مذاکرات هسته‌ای وابسته است، علاوه بر این دلار از بازارهای مجاور نیز سیگنال می‌گیرد.

قیمت دلار آمریکا در ادامه باز هم کاهش یافت و معاملات نیمه اول روز را با قیمت 23 هزار و 100 تومان به پایان رساند.

دلار هرات و درهم امارات
قیمت دلار هرات در شروع معاملات روز شنبه در حوالی 23 هزار و 550 تومان قرار داشت که در ادامه قدری کاهش یافت و روی 23 هزار و 430 تومان قرار گرفت. بر این اساس نرخ دلار هرات بالاتر از بازار داخل بود. این امر می‌تواند انتقال ارز از بازار داخل به بازار هرات و کاهش عرضه داخلی را به دنبال داشته باشد و به عنوان یک نیروی افزایش دهنده قیمت دلار در بازار داخل عمل کند.

مرز حساس درهم 6 هزار و 500 تومان عنوان می‌شود و تحلیل‌گران معتقدند نوسان درهم زیر این سطح تمایلات کاهشی را در بازار ارز داخل افزایش می‌دهد. قیمت درهم امارات در شروع معاملات روز شنبه 6 هزار و 450 تومان بود، که در ادامه تا 6 هزار و 420 تومان پایین آمد. از این روز جهت تاثیرگذاری درهم بر بازار داخلی، عکس جهت تاثیرگذاری دلار هرات بود و این دو اثر به نوعی همدیگر را تعدیل کردند.

منبع: اقتصاد نیوز

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود