واکنش وزارت بهداشت به برگزاری حضوری امتحانات نهایی/ با تجمع در فضای بسته و بدون تهویه مناسب مخالفیم

سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به برگزاری حضوری امتحانات نهایی گفت: گرچه این امتحانات در پایه‌های تحصیلی آینده دانش‌آموزان موثر است، اما سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها بسیار مهم‌تر است.

«سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به احتمال حضوری بودن امتحانات نهایی مدارس در پاندمی کرونا، بیان کرد: تصمیم‌گیری در خصوص امتحانات نهایی بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش است، اما آن‌چه مدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، رعایت فاصله گذاری، پرهیز از تجمع در فضای بسته و بدون تهویه مناسب است.

وی ادامه داد: از طرفی امتحانات نهایی در پایه‌های تحصیلی آینده دانش آموزان موثر است، اما سلامت دانش آموزان و خانواده‌های آنها بسیار مهم‌تر است.

لاری افزود: برگزاری امتحانات به هر حال منوط به تصمیم گیری در ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود، همچنین شرایط بیماری در هفته‌های آتی در این زمینه موثر است و باید شرایط شیوع بیماری در کشور در این زمینه بررسی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد پیش‌بینی شرایط کرونا در تابستان، بیان کرد: خوشبختانه در هفته‌های اخیر روند واکسیناسیون تسریع شده و با توجه به ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا به کشور، این روند سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی ادامه داد: فاز اول واکسیناسیون کرونا به خوبی طی شده و وارد فاز دوم واکسیناسیون کرونا در کشور شده‌ایم که امیدواریم با ورود محموله‌های بعدی واکسن کرونا و همچنین پیوستن واکسن‌های تولید داخل به فرآیند واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشور، این روند سرعت روز افزون بگیرد.

لاری افزود: همان طور که در تمام ماه‌های مبارزه با ویروس کرونا مشاهده شده، پیش‌بینی بیماری کووید ۱۹ امکان‌پذیر نیست و همه چیز به رفتار اجتماعی بستگی دارد و با این حال می‌توان امیدوار بود که با روند مناسب واکسیناسیون کرونا در ماه‌های آینده و فصل تابستان، شرایط بهتری به نسبت حال حاضر داشته باشیم.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود