شلیک بیش از ۱۵۰۰ راکت و موشک از غزه/روحانی: حملات رژیم صهیونیستی باید فورا متوقف شود

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای اذعان کرد که طی سه روز اخیر بیش از ۱۵۰۰ راکت و موشک از سوی گروه های مقاومت فلسطین به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اذعان کرد که طی سه روز اخیر بیش از ۱۵۰۰ راکت و موشک از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

بر اساس این گزارش، در همین حال، گروه‌های مقاومت فلسطین دور جدیدی از حملات گسترده خود به عمق تل آویو را کلید زدند. در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی از شنیده‌شدن صدای آژیر هشدار حملات موشکی در مناطق مرکزی تل‌آویو از جمله فرودگاه «بن‌گوریون» خبر دادند.

رسانه‌های عرب زبان گزارش دادند که گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، در واکنش به بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه، موج جدیدی از عملیات راکتی و موشکی علیه تل‌آویو را آغاز کرده است.

افزون بر این، گردان‌های مقاومت ملی اعلام کرد که دقایقی پیش در پاسخ به جنایات وحشیانه رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه، پایگاه‌های صوفا، مفتاحیم، نیریم و عین الثالثه را هدف حمله راکتی قرار داده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن سرپوش گذاشتن بر ضعف امنیتی و نظامی مفرط در برابر گروه‌های مقاومت فلسطین، مدعی شد که این رژیم بیش از ۶۰۰ نقطه را در نوار غزه بمباران کرده است!

در همین حال، رژیم صهیونیستی به خاطر ادامه تنش و درگیری‌ها در اراضی اشغالی و حملات راکتی مقاومت، فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در تل آویو را بست و تمامی پروازها را به فرودگاه رامون در جنوب منتقل کرد.

روزنامه هاآرتص اعلام کرد که صدها شهرک نشین صهیونیست ساکن شهرک‌های مجاور باریکه غزه، به سبب ادامه درگیری‌ها و از ترس راکت‌های مقاومت، خانه‌های خود را ترک کردند. منابع خبری رژیم صهیونیستی از انتقال بیش از ۱۸۰ صهیونیست به بیمارستان برزلای در اراضی اشغالی در نتیجه حملات راکتی مقاومت خبر داد.

بر اساس این گزارش، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اهدافی را در بیت حانون و بیت لاهیا در شمال نوار غزه مورد حمله قرار داد.

جنگنده‌های صهیونیستی اقدام به بمباران منزلی در شهر رفح کردند. جنگنده‌های صهیونیستی یک ساختمان ۵ طبقه را که دفاتر رسانه‌ای و مراکز تجاری در آن قرار داشت، مورد هدف قرار دادند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی گروهی از فلسطینیان را در شرق خان یونس هدف حمله قرار داد.

معاریو: گانتز درصدد اعزام ۱۰ گروهان از نیروهای گارد مرزی به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع عملیات مقاومتی در اللد اشغالی و حمله به یک شهرک‌نشین صیهونیست در این شهر خبر داد. مجری عملیات از محل متواری شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از آمادگی خود برای حمله زمینی به غزه پس از حملات گسترده هوایی خبر داد. اتحادیه کارخانه‌داران رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خسارت‌های اقتصادی ۳ روز حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار است.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های شب گذشته و بامداد امروز فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری، ۳ نفر به شهادت رسیده و ۳۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

روزنامه معاریو از کاهش شاخص بورس تل آویو برای سومین روز متوالی به سبب ادامه درگیری‌ها در اراضی اشغالی خبر داد.

شهادت ۸۳ نفر در غزه

وزارت بهداشت غزه امروز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تاکنون ۸۳ نفر در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این منطقه به شهادت رسیده‌اند. در این بیانیه آمده است: ۱۷ نفر از شهدا کودک و ۶ نفرشان زن هستند. همچنین ۳۸۸ غیر نظامی دیگر در پی این حملات مجروح شده‌اند که از این میان ۱۱۵ نفرشان کودک و ۵۰ تن نیز زن هستند.

اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری درگیری‌ها در فلسطین شد

اتحادیه اروپا خواستار پایان فوری خشونت‌ها در سرزمین‌های اشغالی برای جلوگیری از درگیری‌های گسترده‌تر شد.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو اعلام کرد: اتحادیه اروپا به دنبال تشدید درگیری‌ها میان فلسطینیان و اسرائیل خواستار توقف فوری آن شده است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اروپا با ابراز نگرانی از از افزایش شمار کشته‌ها و زخمی‌ها در میان غیرنظامیان به خصوص کودکان تصریح کرد: اولویت اصلی حمایت از غیرنظامیان است، تمام تلاش‌ها باید با هدف جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و تنش زدایی صورت گیرد.

وی با نادیده گرفتن کشتار مردم بی گناه غزه و جنایات تاریخی رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: شلیک بی رویه موشک‌ها از جانب حماس و دیگر گروه‌های مقاومت به غیرنظامیان اسرائیلی غیر قابل قبول است.

دلارها و مقامات آمریکایی عامل تداوم جنایات جنگی اسرائیل هستند

«سارا لی واتسون» مدیر سابق بخش خاورمیانه دیدبان حقوق بشر، در پیام خود در توئیتر می‌نویسد: دلارهایی که که به عنوان مالیات پرداخت می‌کنیم و مقاماتی که انتخاب می‌کنیم موجب تداوم آپارتاید و جنایات جنگی اسرائیل و محافظت از آن در برابر پاسخگویی می‌شوند. در این مورد هیچ راه جداگانه ای وجود ندارد. این به ما مربوط است.

واژگونی خودروی نظامیان صهیونیستی

منابع عبری زبان اعلام کردند که مقاومت یک خودروی نظامی ارتش را در نزدیکی کرم ابو سالم در جنوب نوار غزه هدف قرار داده که طی آن ۴ نظامی به شدت زخمی شدند. افزون بر این شهرک‌های ناحل عوز و النقب غربی هم اکنون هدف حمله راکتی مقامت قرار گرفتند.

ارتش رژیم صهیونیستی از انتشار جزئیات هدف قرار گرفتن جیپ نظامی این رژیم با موشک کورنت در جنوب نوار غزه خودداری می‌کند.

وزارت کشور فلسطین اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز چند موشک به سمت ساختمان این وزارتخانه در استان رفح شلیک کرده و آن را تخریب کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرماندهان این رژیم امروز در مورد احتمال حمله زمینی به غزه تصمیم‌گیری خواهند کرد.

حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین باید فورا متوقف شود

رئیس‌جمهور گفت: حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و غزه باید فورا متوقف شود و نباید اجازه دهیم این مردم مظلوم بیش از این مورد ظلم و ستم قرار گیرند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفتگوی تلفنی با امیر قطر، ضمن تبریک عید سعید فطر به دولت و مردم این کشور، تاکید کرد: لازم است کشورهای اسلامی برای دفاع از مردم فلسطین و آزادی این کشور و مقابله با تجاوزات و اقدامات خصمانه و نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی که در روزهای اخیر و در ماه مبارک رمضان شاهد آن بودیم، با یکدیگر همکاری کنند.

روحانی فلسطین را پاره تن جهان اسلام دانست و افزود: حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و غزه باید فورا متوقف شود و نباید اجازه دهیم این مردم مظلوم بیش از این مورد ظلم و ستم قرار بگیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه هم‌افزایی کشورهای اسلامی با محور فلسطین یک هدف اساسی است، اظهار داشت: سازمان همکاری های اسلامی درخصوص تحولات اخیر در فلسطین باید نقش فعال تری داشته باشد زیرا این سازمان اساسا برای بحران فلسطین و مسجد الاقصی ایجاد شده است.

روحانی در ادامه با اشاره به اوضاع یمن و با تاکید بر اینکه بحران یمن راه حل نظامی نداشته و ندارد، بر ضرورت همکاری و تلاش برای حل بحران این کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد انگیزه های صلح جویانه با محوریت سازمان ملل برای برقراری صلح و آرامش در یمن نتیجه دهد.

رئیس جمهور در این گفتگوی تلفنی همچنین با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش دو کشور و رویکرد دوجانبه خوبی که در این زمینه آغاز شده است بر توسعه و تعمیق روابط در زمینه های مختلف سیاسی ،اقتصادی و تجاری تاکید و ابراز امیدواری کرد اجرایی و عملیاتی شدن طرح عظیم ارتباط حمل و نقل معروف به جاده ابریشم، موجب رونق بیشتر اقتصادی بین کشورهای شمال و جنوب خلیج فارس شود.

امیر قطر: مشکلات یمن راه حل نظامی ندارد

«شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به دولت و ملت ایران از موضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات و درگیری های اخیر فلسطین قدردانی کرد و گفت: قطر در محکومیت و پیگیری توقف هر چه سریع تر حملات به فلسطینیان با ایران هم نظر بوده و خواهان نقش آفرینی موثر سازمان کنفرانس اسلامی در این زمینه است.

امیر قطر همچنین با تایید رویکرد کشورمان در قبال درگیری های یمن، اظهار داشت: قطر معتقد است مشکلات یمن راه حل نظامی ندارد و بر این باوریم که همه بازیگران صحنه یمن نیز به این نتیجه رسیده اند که تنها راه حل بحران، نشستن پشت میز مذاکره است.

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی همچنین از رویکرد حکیمانه و مدبرانه رئیس‌جمهور کشورمان در حل و فصل مسائل منطقه‌ای و بین المللی تجلیل کرد.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود