مجتهدزاده:
رئیسی را برای ریاست قوه قضائیه اصلح می‌دانم/ مخالف کاندیداتوری رئیسی هستم

مجتهدزاده با بیان اینکه قطعاً اصلاحات آقای رئیسی در قوه قضاییه توسط رییس جدید این قوه ناتمام خواهد ماند، گفت: با توجه به اینکه ایشان اقدامات اصلاحی را در دستگاه قضا شروع کرده بودند، شایسته بود می‌ماندند و این اصلاحات را به سرانجام می‌رساندند.

علی مجتهدزاده در خصوص کاندیداتوری سید ابراهیم رییسی، اظهار کرد: آقای رئیسی اقداماتی را در دستگاه قضایی آغاز کردند که نمی‌توان منکر آنها شد، خصوصاً در پرونده‌های سیاسی شاهد اقدامات مناسبی بودیم. از آنجایی که ایشان بنا بر اصلاح بسیاری از رویه‌های غلط داشتند، تا حدودی موفق بودند و در برخی از حوزه‌ها نیز به دلیل مشکلاتی که وجود داشت، نتوانستند موفق عمل کنند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: ما باید کارنامه آقای رئیسی را نسبت به نفرات قبلی در قوه قضاییه مقایسه کنیم. آقای رئیسی نسبت به رؤسای سابق قوه قضاییه کارنامه مثبت‌تری دارند و اقدامات و اصلاحات مناسبی را شروع کردند که باید از این اقدامات حمایت کنیم اما نسبت به یک نظام حقوقی استاندارد باز هم در جایگاه پایین قرار داریم.

وی بیان کرد: در خصوص گزینه برای ریاست قوه قضاییه پس از آقای رئیسی نیز، به نظر من شخصی باید ریاست دستگاه قضا را بر عهده بگیرد که مجتهد علم حقوق باشد مانند پدر علم حقوق مرحوم دکتر کاتوزیان نه یک فرد سیاسی.

مجتهدزاده با بیان اینکه قطعاً اصلاحات آقای رئیسی در قوه قضاییه توسط رییس جدید این قوه ناتمام خواهد ماند، گفت: ورود آقای رئیسی در حوزه انتخابات را به صلاح خودشان نمی‌دانم. با توجه به اینکه ایشان اقدامات اصلاحی را در دستگاه قضا شروع کرده بودند، کاش می‌ماندند و این اصلاحات را به سرانجام می‌رساندند. کاندیداتوری آقای رئیسی قطعاً آفت‌های زیادی برای دستگاه قضا به همراه خواهد داشت. حتی اگر فرد مناسبی برای ریاست دستگاه قضا انتخاب شود، من آقای رئیسی را اصلح می‌دانستم.

وی اظهار کرد: آقای رئیسی فردی حقوقدان و قاضی دادگستری بود و از داخل دستگاه قضا انتخاب شده بود؛ ما باید انصاف را در نظر بگیریم، به نظر من ایشان در زمان ریاست‌شان در قوه قضاییه عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: من به عنوان یک حقوقدان موافق کاندیداتوری ایشان نبودم و تمایل دارم که ایشان را در جایگاه رئیس قوه قضاییه ببینم.

منبع: ایلنا

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود