لحظه به لحظه با تحولات فلسطین؛
ترور ناکام «محمد ضیف» فرمانده نظامی حماس

ترور ناکام محمد ضیف فرمانده نظامی جنبش حماس، افزایش شمار شهدای غزه به ۲۱۷ نفر و طرح پیشنهادی مصر برای برقراری آتش بس از تازه ترین اخبار مربوط به فلسطین به شمار می رود.

 حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در نوارغزه برای دهمین روز متوالی همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در نقطه مقابل، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز عملیات «شمشیر قدس» را در دفاع از قدس شریف و مسجدالاقصی با قدرت ادامه می‌دهند و میانجی گری های طرف‌های مختلف برای توقف این عملیات هم کارساز نبوده است.

منابع صهیونیستی مدعی ارائه پیشنهادی از سوی مصر برای برقراری آتش بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در غزه شدند. طبق اعلام رسانه‌های صهیونیستی، مصر پیشنهاد توقف جنگ از ساعت ۶ بامداد روز پنج شنبه را ارائه کرده است.

در همین حال، یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اخبار رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر موافقت این جنبش با برقراری آتش بس از روز پنج شنبه را تکذیب کرد. «عزت الرشق» گفت: هیچ توافق یا زمانبندی مشخصی برای آتش بس حاصل نشده است. وی همچنین افزود که تلاش‌ها و تماس‌ها از سوی میانجیگران به صورت جدی تداوم دارد و خواسته‌های ملت فلسطین واضح و آشکار است.

۹:۵۶ اعتراف رژیم صهیونیستی به ناکامی در ترور شماری از مسئولان حماس

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد: علاوه بر محمد ضیف فرمانده گردان های عزالدین قسام، برای ترور ۷ نفر از فرماندهان حماس تلاش کردیم که تلاش های ما با شکست روبرو شد.

۹:۵۴ گوترش: شاهد رنج انسانی و تخریب گسترده زیرساختها در غزه هستیم

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: ما در غزه شاهد رنج انسانی بسیار زیاد و تخریب گسترده خانه ها و زیرساخت های حیاتی هستیم.  من از جامعه بین المللی می خواهم اطمینان حاصل کند منابع مالی کافی برای عملیات بشردوستانه در غزه وجود دارد.

۹:۵۰ ۱۲۲ حمله هوایی به نوارغزه طی ۲۵ دقیقه

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی ۲۵ دقیقه ۱۲۲ حمله هوایی به مناطق مختلف نوارغزه انجام شده است. این حملات توسط ۵۲ جنگنده صورت گرفته است.

۹:۳۲ از سرگیری حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به غزه

رژیم صهیونیستی حملات توپخانه ای خود را به مناطق مختلف نوارغزه از سرگرفت.

۹:۲۰ شلیک ۵۰ موشک از غزه به اراضی اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ساعت ۷ عصر سه شنبه تا ۷ صبح امروز چهارشنبه ۵۰ موشک از غزه به اراضی اشغالی فلسطین شلیک شده است.

۹:۷ شهادت خبرنگار شبکه الاقصی

شبکه فلسطینی «الأقصی» اعلام کرد که در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به منزل «یوسف ابوحسین» یکی از خبرنگاران این شبکه در منطقه «الشیخ رضوان» غزه، وی به شهادت رسید.

۸:۵۰ ترور نافرجام «محمد ضیف» از فرماندهان نظامی جنبش حماس

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم طی هفته گذشته ۲ بار تلاش کرده است محمد ضیف از فرماندهان نظامی جنبش حماس را ترور کند اما این ترورها نافرجام بوده است.

۸:۴۸ جدیدترین آمار از تلفات درگیریها در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در جریان درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری، دستکم ۴ فلسطینی شهید و ۲۰۲ نفر زخمی شده اند.

۸:۳۰ گردانهای قدس: آمادگی مقابله با صهیونیستها برای چندین ماه را داریم

گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پیامی به صهیونیست‌ها اعلام کرد: توانایی‌های ما در وضعیت خوبی بوده و بیشتر از اینها داریم و برای ماه‌ها آماده مقابله با شما هستیم.

۸:۰۳ شهادت ۳ فلسطینی در غزه

در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه ۳ فلسطینی شهید شدند. در این حمله یک دستگاه آپارتمان در محله الرمل بمباران شد.

۷:۰۰ دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی خود به نوارغزه را از سرگرفتند. در یکی از این حملات، منزلی مسکونی در محله شیخ رضوان هدف قرار گرفت.

۰۵:۳۷ شهادت ۴ فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

منابع فلسطینی از شهادت دست کم ۴ نفر در درگیری با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و قدس اشغالی خبر دادند.

مقامات بهداشتی فلسطین از شهادت ۴ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۴۰۰ نفر در درگیری‌های روز سه شنبه در کرانه باختری و قدس اشغالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در درگیری‌های روز سه‌شنبه بین فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس، دست کم ۴ فلسطینی شهید و بیش از ۱۴۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین افزود که ۳ فلسطینی در رام الله و یک فلسطینی دیگر در الجلیل توسط نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند.

هلال احمر فلسطین هم اعلام کرد که ۱۴۳۴ فلسطینی در درگیری‌ها با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و قدس اشغالی زخمی شدند که ۱۸۲ نفر از آنها با گلوله جنگی هدف قرار گرفتند.

۰۵:۲۱ اتحادیه اروپا آتش بس فوری را خواستار شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برقراری فوری آتش بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، «جوزف بورل» از تلاش خود با ایالات متحده آمریکا و دیگر میانجیگران بین المللی در این خصوص خبر داد.

بورل گفت: چیزی که در حال حاضر باید انجام داد توقف خشونت و انجام مذاکرات سیاسی برای احیای روند صلح است.

وی افزود: ما برای تحقق این هدف به تلاش با ایالات متحده، شرکای خود و کمیته چهارجانبه ادامه خواهیم داد.

بورل در عین حال گفت که وزرای خارجه ۲۶ کشور از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا طرف‌ها را به آتش بس دعوت کرده اند.

۰۵:۰۰ بمباران یک منزل مسکونی در شرق غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک منزل مسکونی در «حی الزیتون» در شرق شهر غزه را بمباران کردند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین مناطقی را در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند.

۰۲:۲۷ ناکامی مجدد شورای امنیت برای صدور بیانیه

خبرگزاری فرانسه از ناکامی مجدد شورای امنیت سازمان ملل در صدور بیانیه ای پیرامون درگیری‌ها بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه به دلیل مانع تراشی آمریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل برای چهارمین بار طی گذشت هشت روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه نشست جدیدی را برگزار نمود.

آمریکا مدعی شد که صدور بیانیه به مهار تنش‌ها منجر نخواهد شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد که سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشست غیرعنلی شورای امنیت گفت: واشنگتن فکر نمی‌کند صدور بیانیه علنی در شرایط کنونی به مهار تنش‌ها کمکی کند.

۰۱:۵۹ حمله راکتی مقاومت فلسطین به ۶ پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که شش پایگاه هوایی حتسور، حتسریم، نیفاتیم، تل نوف، بلماخیم و رامون را هدف حمله قرار داده است.

۰۱:۰۵ افزایش شمار شهدای فلسطینی در غزه به ۲۱۷ نفر

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه شامگاه سه شنبه از افزایش شمار شهدای فلسطینی در این باریکه در پی حملات رژیم صهیونیستی به ۲۱۷ نفر خبر داد.

بر اساس این گزارش، ۶۳ نفر از شهدا را کودکان، ۳۶ شهید را زنان و ۱۶ شهید را افراد سالخورده تشکیل می‌دهند.

همچنین تا کنون ۱۵۰۰ فلسطینی هم در پی حملات وحشیانه صهیونیست‌ها زخمی شده اند که ۴۵۰ نفر آنها کودک و ۲۹۵ نفر زن هستند.

منبع:مهر

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود