با استناد به شرایط موجود؛
اولیانوف تاریخ احتمالی جمع بندی مذاکرات وین را اعلام کرد

نماینده روسیه در مذاکرات وین می گوید اگرچه گمانه زنی دشوار است اما دست کم به نظر او، روند گفتگوها در روزهای آغازین ماه میلادی ژوئن تکمیل خواهد شد.

 میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، در گفتگو با شبکه رادیویی «اکو مسکوووی» گفت که مذاکرات وین با محور احیای برجام ممکن است اوایل ماه میلادی ژوئن (تقریباً اواسط خرداد) به جمع بندی نهایی برسد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که گمانه زنی اقدام چندان درستی نیست اما اگر درباره نظر شخصی من می پرسید؛ می توانم بگویم که روزهای آغازین ماه میلادی ژوئن یک ضرب الاجل واقع بینانه است. دست کم در حال حاضر، این طور به نظر من می آید اما وقتی پای چنین کار و روابط پیچیده ای در میان است؛ پیش بینی دقیق امری ناممکن است. من درباره آنچه که خودم و شرکایم در حال حاضر حس می کنیم؛ صحبت می کنم.

این مقام روس در ادامه افزود: از آستانه عبور کرده ایم و بر این باورم که مرحله نهایی ممکن است هفته آینده آغاز شود. امیدوارم که اینچنین باشد.

این در حالی است که اولیانوف پیشتر در پیامی توئیتری بر کم نظیر بودن مذاکرات وین میان ایران و کشورهای غربی تاکید کرده بود.

مذاکرات هسته ای وین در تاریخ روابط بین الملل بی نظیر است

اولیانوف در پیام خود نوشت: مذاکرات وین در زمینه برجام منحصر به فرد است. هدف ما به روز رسانی توافق یا شرح توافق جدید نیست. هدف، بازگرداندن یک توافق تقریباً نابود شده، به صورت قدم به قدم است. آیا چنین نمونه‌ای در تاریخ روابط بین‌الملل وجود دارد؟ من که نمی‌توانم چیزی شبیه به این پیدا کنم. شما چطور؟

او طی روزهای گذشته نیز از تفاهم قابل توجه در مذاکرات وین خبر داده و اعلام کرده بود که طرفین در حال دستیابی به نقطه عطفی در مذاکرات هستند.

منبع: مهر
ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود