زاکانی:‌ دولت من، دولت غلامان حلقه به گوش نیست

علیرضا زاکانی در نشست خبری گفت: دولت من، دولت ژنرال های خسته و یا غلامان حلقه به گوش نیست،گفت: دولت من دولت جوانان فرهیخته است.

نشست خبری علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از دقایقی پیش به میزبانی خبرگزاری مهر و با حضور خبرنگاران رسانه‌ها برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست گفت: از جمله مسائلی که امروز با آن مواجه هستیم قبیله گرایی ها، فسادهای بزرگ اقتصادی، تبعیض‌ها و رانتخواری‌هاست که موجب رنج و درد تمام مردم است.

زاکانی از بیکاری و تورم به‌عنوان نتیجه مدیریت ناکارآمد نام برد و باتأکید بر اینکه این مشکلات از عوارض قدرت طلبی است، افزود: پس از جنگ جهانی دوم تا امروز، جهان آماده نظم پذیری جدید نبوده است و نقش ملت متمدن ایران در این نظم پذیری، بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: هیچ گاه از بعد از جنگ جهانی دوم تا امروز منطقه ما به این اندازه آماده تحقق اراده ملت ها نبوده و نقش اراده ملت رشید ایران در این بین بسیار تعیین کننده است و هیچ گاه ضرورت تغییر به اندازه امروز در داخل کشور مشاهده نمی شود.

نامزد انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری گفت: ما به نقطه ای رسیده ایم که در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و باید شعارهای انقلاب را به عینیت برسانیم و ایرانی به عنوان الگو و سرآمد بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز شرایط و سختی ها و پلشتی هایی داریم که طاقت مردم را ربوده و آسیب های جدی از قبل آن به سرمایه های اجتماعی ما وارد شده است و این شرایط دیگر قابل تحمل نیست.

زاکانی گفت: ما نیازمند یک تحول بزرگ و همه جانبه و به معنی دیگر یک انقلاب بزرگ و متحول کننده هستیم. این انقلاب در جهت سازندگی برای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی است. هیچ فلسفه‌ای جز توسعه عدالت نباید مد نظر جمهوری اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه به‌دنبال به دنبال تحقق، عدالت، آزادی، استقلال است، تصریح کرد: کشور ما دچار سرطان شده است. دولت می‌تواند این مشکلات را برطرف کند، اما این مهم نیاز به همکاری همه قوا دارد، من با توجه به سابقه کاری خود این ظرفیت‌ها را به خوبی می‌دانم و معتقدم می‌شود مشکلات را باهمکاری برطرف کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: محور تلاش و لوکوموتیو تغییر، دولت‌ها هستند اما اساس این تحول بر محور مشارکت مردم باید شکل بگیرد و مردم در همه عرصه ها محور باشند و نخبگان و جوانان کار را در دست بگیرند، در این صورت ما بر مدار عقلانیت، معنویت و خلاقیت می توانیم تمام کار خود را پیش ببریم.

وی اضافه کرد: دولت ها معمولا توجه‌شان به این است که نه تنها دست تولید کنندگان را نگیرند بلکه پای آنها را هم بگیرند و با سیستم اداری آنها را دچار مشکلات فراوانی کند.

زاکانی با تأکید بر اینکه نباید وعده نادرست به مردم داد، گفت: جای ماهی باید ماهی‌گیری به مردم یاد بدهیم. هرکسی شعار بدهد دولت هیچ کاره است، نشانه بی کفایتی اوست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ما بر مدار عقلانیت، معنویت و خلاقیت برنامه‌ریزی خود را پیش خواهیم برد و به پیشرفت فردی و اجتماعی توجه داریم،اعلام کرد: ما ۴ برنامه تحولی برای اداره کشور طراحی کرده ایم.

نامزد انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری گفت: ما با همه وجود با فساد و بوروکراسی مقابله خواهیم کرد و دقت در مزیت‌های تولید برای ما اولویت دارد،اظهار داشت: بی توجه به اولویت ها، موجب شده که نتوانیم از ظرفیت‌های بالایی که در عرصه های مختلف داریم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تعلیم و تربیت، منزلت و رفاه اجتماعی در حوزه فرهنگ است، ادامه داد: تعلیم و تربیت و رفاه اجتماعی برای ما اولویت است ضمن آنکه در حوزه فضای مجازی برنامه داریم.

زاکانی با بیان اینکه برنامه های ما در حوزه فرهنگ باید مبتنی بر رشد فرهنگی، عزت و کرامت باشد،گفت: ما فقر مطلق را در کوتاه مدت از بین می بریم و در عرصه سلامت برنامه های بسیار خوبی داریم.

وی به تشریح برنامه های خود در حوزه سیاست خارجی پرداخت و گفت : ما به سیاست خارجب به عنوان یک فرصت بزرگ نگاه می کنیم و خروجی ما نیز باید عزت و اقتدار جهانی باشد تا در نتیجه سیاست دولت، مردم از این مشکلات خارج شوند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت من، دولت ژنرال های خسته و یا غلامان حلقه به گوش نیست،گفت: دولت من دولت جوانان فرهیخته است.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود