افزایش صادرات شرکت‌های نوآور در دوره تحریم

به گزارش باطن، جعفر قیصری رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امروز در آیین افتتاح رسمی پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با اشاره به مراحل رشد واحد‌های فناور گفت: در شهرک صنعتی اصفهان مراحل رشد واحد‌های فناور در چهار مرحله “رشد مقدماتی” به مدت ۶ ماه، “رشد” به مدت ۳ سال، “پارک” به مدت زمان نامحدود و “فناوری صنعت‌ساز” تقسیم می‌شود که در مرحله آخر شرکت‌های تولیدی در بخش صنعتی ما مستقر می‌شوند، ولی تحقیق و توسعه (R&D) در پارک انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۷۵۰۰ متخصص دانشگاهی در پارک حضور دارند که ۴۰۰ نفر آن‌ها دکترای تخصصی دارند و پارک صنعتی اصفهان فرصت مناسبی را برای حضور دانشجویان دانشگاه‌های برتر ایران برای پیاده سازی ایده‌های فناورانه خود فراهم کرده است.

قیصری ادامه داد: الان گردش مالی شرکت‌های شهرک صنعتی اصفهان ۳۶۵۰ میلیارد تومان است و اعتماد صنعتگران مثلاً در حوزه صنعت نفت به شرکت‌های این پارک باعث شده است، بنگاه‌های فناورانه حضور چشم‌گیرتری داشته باشند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: تاکنون ۸۲۰ میلیارد تومان قرارداد پژوهشی با بنگاه‌های این پارک منعقد شده است و سال ۹۹ صادرات ارزی این بنگاه‌ها چند برابر شده است. البته با اعمال تحریم‌ها این صادرات کاهش پیدا کرده بود، ولی با اقداماتی که بنگاه‌ها انجام داده بودند و دفاتر شرکت‌های خود را در سایر کشور‌های اروپایی مثل آلمان، روسیه و حتی عمان و کره جنوبی تأسیس کردند دوباره صادرات افزایش پیدا کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱ شرکت این پارک در لیست سازندگان تجهیز نفت قرار دارند که هدف ما این است در پنج سال آینده این عدد به ۸۰ شرکت برسد. در حال حاضر ما ۲۰ هزار متر مربع اراضی پلاک‌بندی شده داریم که شرکـت‌های فناور پس از تجاری‌سازی محصولات در آنجا مستقر می‌شوند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود