تداوم رشد ارزش معاملات سهام؛
رونق معاملات در روز پرنوسان بورس

در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 4 هزار و 747 واحدی به رقم یک میلیون و 238 هزار و 485 واحد رسید. این در حالی است که در طی معاملات شاخص چندین بار تغییر جهت داد. شاخص کل در یک ربع ابتدایی روند نزولی داشت، بیش از 3 هزار واحد افت کرد و در ر قم یک میلیون و 230 هزار واحد ایستاد. پس از آن صعودی شد و در ساعت 11 به سطح یک میلیون و 240 هزار واحد رسید. پس از آن بار دیگر رو به پائین تغییر جهت داد و در 90 دقیقه پایانی حدود 2 هزار واحد نزول کرد.

امروز شاخص کل فرابوس نیز در سطح 17 هزار و 767 واحد باقی ماند. همچنین شاخص هم وزن با رشد هزار و 417 واحدی در سطح 382 هزار و 326 واحدی ایستاد.

تداوم ورود پول حقیقی

روز یکشنبه برای چهارمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 47 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام تاپیکو (شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 101 میلیارد تومان بود. پس از تاپیکو، شستا (سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و غنوش (نوش مازندران) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار

امروز «شستا»، «تاپیکو» و «جم» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شپنا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و ومدیر و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز گدنا، لطیف و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌‌ سبز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌ «خودرو و ساخت قطعات» (مثل خساپا، خزامیا، خپارس، ختور، خوساز، خشرق، خریخت، خفنر، ختراک و خودرو) افزایش یافت.

افزایش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 449 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه 9 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد یک درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 181 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 85 روز کاری گذشته از 27 بهمن سال 99 تا به امروز است.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 12 درصد افزایش یافت و در رقم 698 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 9 درصد کاهش یافت و هزار و 72 میلیارد تومان شد.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (با نماد معاملاتی شستا) با صف‌ خرید 233 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شستا، لطیف (محصولات کاغذی لطیف) و خزامیا (خودروسازی زامیاد) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین صف فروش نیز به بکاب (صنایع جوشکاب یزد) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 61 میلیارد تومانی داشت. پس از بکاب، خزر خزر (فنرسازی زر)  و ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) بیشترین صف فروش را داشتند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود