حجت‌الاسلام آقامیری در گفتگو با باطن:
روز چهرشنبه درباره تعداد منتخبان نهایی شهرداری تهران تصمیم خواهیم گرفت/ 3 نفر از گزینه‌ها درباره حضور در شهرداری یا دولت تردید دارند

منتخب مردم تهران در ششمین دوره شورای شهر تهران درباره روند انتخاب شهردار جدید اظهار کرد که در جلسه روز چهارشنبه درباره تعداد گزینه‌های نهایی تصمیم‌گیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری در گفتگو با پایگاه خبری باطن و در تشریح آخرین تحولات و تصمیمات منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران برای انتخاب شهردار اظهار کرد: در مرحله جدیدی که پس از انتخاب ۱۱ نامزد برای شهرداری تهران آغاز شده است، از روز شنبه مصاحبه حضوری با کاندیداهای شهرداری تهران را شروع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نامزدها برنامه‌های خود را در قالب فایل‌های پاور پوینت آماده کرده و در جمع اعضای شورای شهر  ارائه خواهند داد و پس از آن نیز پرسش و پاسخ منتخبان از نامزدهای شهرداری تهران را خواهیم داشت، که در این جلسه افراد دعوت شده باید بتوانند توانمندی خود را در ابعاد مختلف به اثبات برسانند.

منتخب  ششمین دوره شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که در این مرحله چند نفر از میان این یازده نامزد برگزیده خواهند شد، خاطرنشان کرد: تا کنون در این زمینه صحبتی نشده و قرار است در جلسه چهارشنبه که با حضور خود منتخبان شورا برگزار خواهد شد درباره مکانیزم این انتخاب و تعداد گزینه‌های نهایی بحث و تصمیم‌گیری شود که ممکن است به ۵ یا ۳ نفر برسیم و یا حتی مستقیم یک نفر را انتخاب کنیم. و در روز انتخابات رسمی برای شهردار که صحن شورا برگزار خواهد شد نیز به همین صورت برخورد خواهیم کرد. ممکن سه یا ۵ نفر برای شرکت در انتخابات معرفی شوند و ممکن است یک نفر را به صورت مستقیم به عنوان شهردار معرفی کرده و اعلام کنیم که قبلا درباره انتخاب ایشان اجماع صورت گرفته و اکنون معرفی می شود.

وی در توضیح گرایش و نظرات منتخبان در باره شهردار تهران گفت: بالاخره هریک از اعضا نظری روی یک یا چند نفر از نامزدهای شهرداری دارد ولی قرار بر این شده است که در نهایت همه دوستان بر روی یک نفر به اجماع برسند.

آقامیری در پاسخ به این پرسش که آیا همه این ۱۱ نفر گزینه برای شهرداری تهران یه یک اندازه گزینه‌ای جدی هستند یا خیر، تصریح کرد: از میان این اشخاص دو یا سه نفری هستند که احتمال حضورشان در دولت وجود دارد و تنها همین افراد هستند که از لحاظ ارائه برنامه دقیق و محکم، ممکن است کمی تردید داشته باشند.

وی  در پایان با اشاره به اینکه اعضای کابینه و دولت منتخب نیز در هفته آینده مشخص خواهد شد، ادامه: به همین دلیل تکلیف این افراد نیز در هفته آینده روشن خواهد و تا زمان مصاحبه حضوری آنها فرا برسد، وضعیت حضور یا عدم حضور این نامزدها در دولت نیز روشن خواهد شد و تصمیم خواهند گرفت که کدام حوزه را انتخاب کنند.

 

 

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود