کلید طلایی شهر به چه کسی سپرده خواهد شد
مستاجر ساختمان بهشت امروز مشخص می شود

شهردار جدید تهران قرار است از بین ۷ گزینه رستم قاسمی، معصومه آباد، علیرضا زاکانی، هابیل درویش،  مازیار حسینی، اسماعیل احمدی مقدم و محسن پیرهادی انتخاب شوند.

فرآیند بررسی برنامه‌های گزینه‌های تصدی شهرداری تهران از روز شنبه بر اساس برنامه اعلام شده از سوی منتخبین شورای شهر تهران آغاز شد. بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده قرار بود  روز شنبه نهم مردادماه ۱۴۰۰ در سه نوبت اشاره شده به ترتیب آقای آبرومند، خانم آباد و در نوبت سوم آقای زاکانی حضور پیدا خواهند کرد و برنامه‌های خود را ارائه کنند که جمال‌الدین آبرومند در ادامه انصراف خود را اعلام کرد.

روز یکشنبه دهم مردادماه  هم قرار بود به ترتیب علی نیکزاد، مازیار حسینی و رستم قاسمی برنامه‌های خود را ارائه کنند که در این ارتباط  علی نیکزاد انصراف خود را برای ادامه کار اعلام کرد و رستم قاسمی هم برنامه‌های خود را به صورت مکتوب در اختیار منتخبین شورای شهر تهران قرار داد اما به دلیل سفر خارجی در جلسه حاضر نشد و مازیار حسینی هم برنامه‌های خود را ارائه کرد.

عباس علی‌آبادی، مهرداد بذرپاش و هابیل درویش ۳ گزینه دیگر تصدی شهرداری تهران بودند که بنا بر اعلام شورای شهر تهران قرار بود روز دوشنبه ۱۱ مرداد برنامه‌های خود را ارائه کنند که با اعلام مهدی چمران رئیس موقت منتخبین شورای شهر تهران، مهرداد بذرپاش و عباس علی آبادی انصراف خود را اعلام کردند و هابیل درویش برنامه‌های خود را اعلام کرد.

روز گذشته نیز به ترتیب اسماعیل احمدی مقدم و محسن پیرهادی دو گزینه دیگر تصدی شهرداری تهران برنامه‌های خود را اعلام کردند.

بنا بر اعلام مهدی چمران رئیس موقت منتخبین شورای شهر تهران از امروز نیز فرایند امتیاز دهی به ۷ گزینه تصدی شهرداری تهران آغاز خواهد شد و در ادامه ۲ یا ۳ نفر به مرحله بعدی راه پیدا خواهند کرد و در نهایت شهردار جدید تهران از بین آنها انتخاب خواهد شد.

همچنین بر اساس اخبار غیررسمی رستم قاسمی، علیرضا زاکانی، مازیار حسینی و محسن پیرهادی در بین ۷ گزینه شانس بیشتری را برای راه‌یابی به مرحله بعدی دارند که در این ارتباط باید منتظر رای منتخبین شورای شهر تهران باشیم.

همچنین بنا بر اعلام عیسی فرهادی فرماندار تهران فردا مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای شهر تهران با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، استاندار تهران و رئیس مجمع نمایندگان تهران، معاون عمرانی استاندار تهران، فرمانداران شهرستان‌های ری و شمیرانات، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و رئیس سابق شورای شهر تهران برگزار خواهد شد.

فعالیت رسمی شورای ششمی ها از فردا 14 مرداد کلید می خورد. شورای ششمی ها می گویند عصر امروز انتخاب شهردار از میان 7 گزینه نهایی انجام می شود و مبنای انتخاب فقط ارزیابی برنامه ها و انطباق گزینه ها با شاخص ها است.

جلسه ویژه انتخاب نهایی شهردار طی عصر امروز 

ناصر امانی، منتخب شورای ششم تهران درباره موضوع انتخاب نهایی گزینه شهردا تهران به فارس گفت: هنوز بحث نهایی برای انتخاب شهردار صورت نگرفته است قرار بود صبح امروز جلسه ویژه و نهایی تشکیل شودولی جلسه به عصر امروز موکول شد.

 انتخاب بستگی به ارزیابی برنامه ها دارد

وی بیان داشت: انتخاب بستگی به ارزیابی برنامه ها دارد و اگر کسی همه شاخص ها را داشته باشد و برنامه هایش قوی باشد مساله درون یا از بیرون شهرداری بودن آن تفاوتی ندارد.

احتمالا طی یک مرحله به گزینه نهایی برسیم

 منتخب شورای ششم تهران ادامه داد: زمانی که 12 گزینه نهایی وجود داشت قرار بود طی یک مرحله 3 گزینه نهایی را انتخاب کنیم ولی حالا فقط 6 گزینه است و احتمالا طی یک مرحله به گزینه نهایی برسیم.

انتخاب گزینه نهای بر اساس مذاکره

امانی بیان داشت: رای گیری عصر امروز انجام می شود و شهردار جدید معرفی خواهد شد که البته انتخاب گزینه نهای قطعا بر اساس مذاکره و وفاق منتخبین شورا خواهد بود.

گزینه دقیقه نودی نداریم

وی در پاسخ به این پرسش که برخی گمانه زنی کرده که در دقیقه 90 گزینه جدید افزوده می شود، گفت: خیر چنین موضوعی نخواهیم داشت.

انصراف اصلاً میان شش نفر نهایی مطرح نیست

علیرضا نادعلی منتخب شورای ششم تهران نیز درباره روند انتخاب شهردار در پایتخت گفت: در حال حاضر شش گزینه نهایی انتخاب شهردار وجود دارد و اینکه برخی گمانه‌زنی کرده‌اند که انصراف یکی از این شش گزینه نهایی وجود دارد، صحت نداشته و انصراف اصلاً میان این شش نفر مطرح نیست.

وی با اشاره به اینکه مسائل مطرح شده در مورد انصراف شش گزینه نهایی، شیطنت رسانه‌ای است،‌ گفت: شش گزینه نهایی کماکان پای کار ایستاده‌اند و همه برنامه‌هایشان را به منتخبین شورا ارائه داده‌اند.

هیچ فشار و اجباری از بیرون جهت انتخاب شهردار نیست

منتخب شورای ششم تهران خاطرنشان کرد: هیچ فشار و اجباری از بیرون برای انتخاب فرد خاصی جهت انتخاب شهردار نیست، البته افراد مؤثر، مسئولین و مردم گمانه‌زنی‌هایی در این زمینه دارند، ولی فشاری در این راستا نیست و خود منتخبین شورا میان خودشان و خدا حجت داشته‌اند که بهترین گزینه را انتخاب کنند.

وی گفت:‌ کسانی که برنامه ارائه نداده‌اند، خود به خود از میان گزینه‌ها حذف شدند، البته برخی نیز طی هفته‌های گذشته به دلایلی از قبول مسوولیت در شهرداری به عنوان شهردار انصراف داده بودند و حالا فقط شش گزینه نهایی باقی مانده است.

وی بیان داشت: ‌شاخص‌ها مشخص هستند و انطباق شاخص‌ها با افراد را انجام می‌دهیم تا شهردار جدید تهران را انتخاب کنیم. انقلابی و جهادی بودن، دارا بودن توانمندی و مدیریت مالی و اقتصادی نمونه‌هایی از 10 شاخص است که برای انتخاب شهردار درنظر گرفته‌ایم و پیش از این همه منتخبین شورا به اشتراک نظر در مورد شاخص‌ها دست یافتند و حالا بحث و جلسه برای انتخاب شهردار این خواهد بود که کدامیک از شش گزینه نهایی انطباق بیشتری با 10 شاخص دارند.

تضارب آراء طبیعی است

برخی رسانه ها طی روزهای اخیر اعلام کردند میان منتخبین شورا برای انتخاب شهردار اختلاف پیش آمده البته مهدی چمران رئیس موقت شورای ششم تهران با اشاره به اینکه اختلاف نظر منتخبین شورای ششم برای انتخاب گزینه نهایی شهردار طبیعی است گفت: انتخاب شهردار بر اساس قیاس و گزینش برنامه‌ها صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: ارزیابی گزینه‌های نهایی در حال حاضر بر اساس نمره‌دهی نیست بلکه این موضوع روزهای گذشته انجام گرفته و حالا قیاس و گزینش برنامه‌ها مدنظر است.

نگاه ویژه شهردار آینده تهران به محرومان

مهدی اقراریان، سخنگوی منتخبین شورای ششم تهران نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر بیان داشت: شهردار آینده تهران باید از پنجره جنوبی اتاق خود به شهر نگاه کند تا فراموش نشود که به فرموده حضرت امام (ره) این مستضعفان، محرومان و ستمدیدگان اند که نورچشم و اولیای نعم شهرداری تهران هستند.

به اعتقاد منتخبین شورای ششم بزرگ ترین شکست شورای پنجم انتخاب اشتباه شهردار برای پایتخت و جابجایی های مداوم سکاندار صندلی ریاست ساختمان بهشت بوده است. این شکست نه تنها سبب شد شورای پنجمی ها به اهداف خود دست نیابند و مطالبات تهرانی ها محقق نشود بلکه با مشکلات عدیده ای هم همراه و چالش های زیادی برای پایتخت ایجاد شد.

همه منتخبین شورای ششم بر روی ویژگی های شهردار آینده تهران  و شاخص های در نظر گرفته شده تاکید دارند و حالا باید دید تا پایان روز جاری انتخاب شهردار جدید پایتخت چگونه رقم می خورد و به چه کسی کلید طلایی شهر سپرده می شود.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود