آمریکا، اسرائیل و انگلیس به اقدامات ماجراجویانه خود در منطقه پایان دهند
ایران تامین‌کننده امنیت منطقه است

نائیب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران سال‌هاست تامین‌کننده امنیت منطقه است و دلیلی ندارد که بخواهد عامل بی‌ثباتی و ناامنی باشد.

ابراهیم عزیزی درباره این‌که روز یکشنبه برای نفتکش اسرائیلی که خدمه انگلیسی داشته است در دریای عمان حادثه‌ای پیش آمده و اینکه آمریکا و اسرائیل و انگلیس مدعی می‌شوند این حادثه بدست ایران اتفاق افتاده است، گفت: اساساً آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و برخی کشورهای هم‌پیمان با نظام سلطه مدت.هاست به دنبال ماجراجویی هستند و اقدامات  خودشان را در بحث‌های مختلف و در سناریوهای متفاوت دنبال می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این.که چرا آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها چنین رفتار ماجرا‌جویانه‌ای را دنبال می‌کنند؛ باز می‌گردد به شکست‌های مفتضحانه آمریکایی‌ها که از کشورهای منطقه خوردند و آسیب‌هایی که اسرائیل در بخش‌های مختلف از محور مقاومت شاهد بوده است.

وی با بیان این که ایران اسلامی همیشه لنگرگاه ثبات، امنیت و آرامش منطقه بوده است، تاکید کرد: اتهام بی‌ثباتی در منطقه توسط ایران، یک ادعای بی‌اساس و در واقع یک لطیفه است و صحبت‌هایی که مطرح می‌شود به طور قطع و یقین پایه و اساسی ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران اسلامی سال‌هاست تامین‌کننده امنیت منطقه است و این با عقل و منطق سازگاری ندارد کشوری که خودش پاسدار، حافظ و تامین‌کننده امنیت منطقه است، بخواهد عامل بی‌ثباتی و نا‌امنی باشد.

وی با اشاره به این که آنچه که در حال حاضر در حال اتفاق است در ادامه بی‌ثباتی‌های داخلی آمریکا و شکست‌های این کشور در سوریه و افغانستان است، اظهار داشت: اخراج آمریکایی‌ها از افغانستان برای این کشور بسیار سخت تمام شد، این‌که آمریکایی‌ها مجبور هستند از عراق خارج شوند و راهی هم جز این ندارند، برای‌شان سخت است و قطعا برای این که افکار عمومی را مدیریت کنند به این نوع رفتارها و گفتارها رو می‌آورند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که ایران کشوری تامین‌کننده امنیت منطقه و ثبات‌ساز است، گفت: بخش اعظمی از تامین امنیت منطقه بر عهده ایران است و این موضوع را باید به آمریکایی.ها، اسرائیل و به ویژه  انگلیس گوشزد کرد که ایران اسلامی از یک ملت شجاع، جوانانی فداکار تشکیل شده و خوب است تجربه دفاع مقدس را یکبار دیگر مرور کنند؛ چراکه هنوز هنوز مردان بزرگ و شجاع امثال شهید سلیمانی، همت و باکری‌ها در کشور ما فراوان هستند.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح ما با بهره‌گیری از اندیشه‌های اسلامی و درس‌هایی که از قرآن و آموزهای دینی گرفتند، محکم، قاطع و شجاعانه از منافع و امنیت منطقه دفاع می‌کنند.

عزیزی تاکید کرد: اینجا ایران است بدون شک جایی برای جولان بیگانگان و حضور اندک آنان نیست، بدون شک اقدامات ماجراجویانه انگلیسی‌ها، اسرائیلی‌ها  و آمریکایی‌ها محکوم به شکست است و خوب است قبل از این که  یک شکست دیگری برای خودشان به بار بیاورند، رفتارهای ماجرا‌جویانه‌شان را پایان دهند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود