چرا شورای ششم به شهردار شدن زاکانی رأی داد؟

لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران به صورت قاطع در انتخابات شوراهای شهر رأی آورد و شورای ششم را در دست گرفت منتخبین شورا زمان را از دست ندادند و برنامه های خود را هرچند به صورت غیر رسمی آغاز کردند.

منتخبین شورای ششم تهران مهم‌ترین برنامه و اولویت خود را انتخاب شهردار برای پایتخت اعلام کردند. به گفته آنها بزرگترین شکست شورای پنجم انتخاب اشتباه شهردار برای پایتخت و جابجایی های مداوم سکاندار صندلی ریاست ساختمان بهشت بوده است. این شکست نه‌تنها سبب شد شورای پنجمی‌ها به اهداف خود دست نیابند و مطالبات تهرانی‌ها محقق نشود بلکه با مشکلات عدیده‌ای هم همراه و چالش های زیادی برای پایتخت ایجاد شد.

پس از برگزاری جلسات مختلف و رأی‌گیری استمزاجی ظهر امروز در صحن امروز شورای شهر با ۱۸ رأی اعضای شورای ششم تهران زاکانی رسماً شهردار تهران شد. شهردار جدید ویژگی‌هایی دارد که با شاخص‌هایی که اعضای شورای شهر در نظر گرفته‌اند تطابق دارد.

سوابق خوب زاکانی در عرصه های مدیریتی انقلابی و جهادی

محمد آخوندی، عضو شورای شهر تهران گفت: شورای ششم برای خدمت شروع به کار کرده و با همین وعده از مردم رأی گرفته است بنابراین باید بدون فوت وقت و با حرکتی انقلابی کار خودش را شروع کند.

وی افزود: تصمیم گرفتیم در بین نامزدهایی که حضور داشتند آقای دکتر زاکانی را که سوابق خوبی در عرصه‌های مدیریتی انقلابی و جهادی مبارزه با فساد و مدیریت متکی به جوانان داشتند، انتخاب کنیم.

ناکارآمدی را سروسامان می‌دهیم/ حمایت کامل از شهردار منتخب

این عضو شورای شهر تهران گفت:پیام این انتخاب و رأی بالا این است که به مردم اعلام کرده‌ایم با حمایت کامل از شهردار منتخب، هرچه زودتر حرکت جهادی را شروع کنیم و این ناکارآمدی و عدم اقدام چهارسال گذشته را در مدت کوتاهی سروسامان دهیم.

رأی بالا به زاکانی نشان از نبود اختلاف میان شورای ششمی‌ها

ناصر امانی، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز گفت: این رأی بالا نشان وحدت همگرایی و همفکری اعضای شورای شهر بود و اینکه به‌رغم بحث‌هایی که بیرون مطرح می‌شود هیچ اختلاف جدی در اعضا وجود ندارد اختلاف نظر هست ولی وقتی منافع مردم و شهرداری اقتضا همه یکپارچه می‌شویم و این رأی نیز مؤید همین یکپارچگی بود.

مهم‌ترین ویژگی زاکانی مبارزه با رانت و فساد

وی بیان داشت: مهم‌ترین ویژگی آقای زاکانی مبارزه با رانت و فساد به‌عنوان نماینده مجلس بوده است تا بتواند سیستم معیوب فاسد اداری کشور را اصلاح کند ولی اینکه چه دستاوردی داشته است طبعاً خود ایشان باید اعلام کند.

نوید اصلاح سیستم اداری مالی شهرداری

این عضو شورای شهر تهران گفت: بعضی از تحقیق و تفحص‌ها و مخالفت با بعضی از وزرا را ایشان در مجلس راهبری کرده است. آمدن ایشان به شهرداری این نوید را به شهرداری می‌دهد که در بحث اصلاح سیستم اداری مالی شهرداری که دچار ابهام و کدورت است مرتفع شود و امیواریم ایشان در این زمینه برجستگی‌شان را با ارائه خروجی مناسب و اصلاح سیستم‌های شهرداری نشان دهند.

ارتباط ویژه زاکانی با قوه مجریه و مقننه

مهدی بابایی، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز درباره ویژگی های شهردار جدید تهران گفت: پیرو ارزیابی شاخص‌های مختلفی که اعضای شورا تدوین کرده بودند برای انتخاب کاندیدای اصلح، طبق یک فرآیند تقریبا طولانی و کارشناسی، ما به گزینه جناب اقای زاکانی رسیدیم و به هر حال یکی از شاخصه‌های بسیار مهمی که در کنار نقاط قوت آقای دکتر زاکانی است ارتباط ویژه ای که ایشان با قوه مجریه و قوه مقننه دارند می‌توانند در حل مسائل و مشکلات تهران، بسیار مؤثر واقع شود.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از شاخصه‌های مهم آقای دکتر زاکانی پرکاری ایشان است و اعتمادی که به جوانان دارند، بنده امیدوارم که این تحول را هر چه زودتر در سطح شهر و قابل لمس برای شهروندان ان‌شاءالله شاهد باشیم.

پزشک‌بودن زاکانی نقطه قوت است

سید محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران نیز اظهارداشت: با توجه به اینکه آقای دکتر زاکانی بیشتر توانمندی‌شان در عین اینکه پزشک هستند و در بخش سلامت کار کردند تخصص دارند و قطعاً در این موضوع نیز در شهرداری تهران در بخش سلامت زیست محیطی نقطه قوتی است.

وی گفت: در عین حال ایشان چون در بحث‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار فعالیت کردند و تحولات خیلی خوبی در جاهایی که بودند ایجاد کردند، این پیام به مردم تهران منعکس می‌شود که در بحث‌های فرهنگی و اجتماعی تهران، خیلی در وجه قدرت قرار می‌گیرند مخصوصاً در کار فرهنگی محلات، شورایاری‌ها، سمن‌ها و موارد مختلف، شهردرای بسیار می‌تواند در این خصوص کار کند، چون تخصص ایشان است و در این فضاها کار کرده‌اند. در این زمینه فکر می‌کنم تهران از یک فضای فرهنگی و اجتماعی خیلی خوب برخوردار شود.

رأی بالا به شهردار جدید، نشان‌دهنده انسجام لازم در شورای جدید

میثم مظفر، دیگر عضو شورای شهر تهران هم گفت: امروز شورای ششم با رأی بالایی، زاکانی را به عنوان شهردار منتخب تهران انتخاب کردند. به نظر این رأی، یک رأی خوب و بسیار بالایی بود نسبت به دوره‌های گذشته و سنوات گذشته؛ 18 رأی از 21 رأی، یک رأی بسیار بالایی است و نشان‌دهنده انسجام لازم در شورای جدید است.

شهردار منتخب درحقیقت عضو بیست و دوم پارلمان شهری است

وی گفت: ما معتقدیم که شهردار منتخب در حقیقت عضو بیست و دوم پارلمان شهری است به‌عنوان کسی که مسئولیت اجرایی و تحقق مصوبات شهر را برعهده دارند و جناب آقای دکتر زاکانی نیز فردی توانمند و چهره ملی هستند.

این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله شاهد روزهای خوش برای خدمت‌گزاری خوب برای مردم باشیم و حلاوت و شیرینی این خدمت‌گزاری را شهروندان عزیز تهرانی در زندگی و در فضای زیست شهری‌شان دست یابند.

چشم امید شهروندان و کارکنان شهرداری به برنامه های شهردار جدید

علیرضا زاکانی، شهردار جدید تهران امروز اعلام کرد، چهارشنبه هفته گذشته بعد از رأی استمزاجی اعضا، استعفایش را تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کرده و طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، باید هفته بعد از استعفا، این موضوع در تریبون مجلس قرائت شود و به بحث نمایندگان گذاشته شود.

بزودی زاکانی فعالیت خود را در شهرداری تهران آغاز می‌کند؛ شهروندان و کارکنان شهرداری چشم به مدیران شهری جدید دارند و حالا باید دید شهردار جهادی و انقلابی، چگونه پایتخت را از خواب چهار ساله بیدار و تهران را به ام‌القرای جهان اسلام تبدیل می‌کند.

منبع: فارس

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود