مشارکت مردم در مدیریت منابع آب خوزستان

علی شهبازی، معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به تصمیم جدید سازمان آب و برق خوزستان در قالب مدیریت مشارکتی تنش خشکسالی، گفت: مدیریت توامان منابع و مصارف آب رکن اصلی در فرآیند کاهش اثرات خشکسالی است و توجه نکردن به این مسئله، زمینه تشدید آثار خشکسالی را باز می‌کند.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در بیان اینکه مشارکت ذی‌نفعان در تمامی مراحل برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های مدیریت خشکسالی نقش کلیدی دارد، تاکید کرد: مجموعه نشست‌هایی با هدف حضور مردم در قالب تشکل‌های صنفی و سایر ذی‌نفعان به منظور تاثیرگذاری بر فرآیند تصمیم‌گیری با عنوان مدیریت مشارکتی تنش خشکسالی در دستور کار است.

*پای مردم به مدیریت منابع آب خوزستان باز شد

وی با اشاره به اینکه سلسله نشست یاد شده در قالب ۶ محور برگزار می‌شود، ادامه داد: این نشست‌ها در ۶ محور، تاسیسات و سازه‌های آبی، مصارف و تقاضا، برنامه‌ریزی کیفی منابع آب با رویکرد زیست محیطی، برنامه‌ریزی کمی منابع آب، مشارکت مردمی در مدیریت تنش خشکسالی و تلفیق و سنتر از ۲۰ مرداد به مدت ۲ هفته برگزار می‌شود.

شهبازی در بیان اینکه جلسات مدیریت مشارکتی تنش خشکسالی با حضور تمامی ذی‌نفعان اعم از تشکل‌های صنفی کشاورزی همه شهرستان‌ها، فعالین حوزه آب، فعالین محیط زیستی و سایر ذی‌نفعان برگزار می‌شود، تاکید کرد: ذی‌نفعان در جریان این سلسله نشست از جزئیات مسئله آگاه شده و علاوه بر حضور در فرآیند‌های تصمیم‌گیری، در اجرای تصمیمات یاری رسان بخش‌های دولتی هستند.

*تصمیمات مدیریت منابع آب خوزستان به اتاق شیشه‌ای منتقل می‌شود

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ابراز امیدواری کرد: تشکیل این جلسات بتواند تصمیمات بخش آب در خوزستان را به اصطلاح به اتاق شیشه‌ای منتق کرده و در همه ابعاد شفاف سازد.

شهبازی در پایان گفت: اولین جلسه از این سلسله نشست روز گذشته با موضوع تاسیسات و سازه‌های آبی به محوریت وضعیت سدها، وضعیت شبکه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ، شبکه برق، تاسیسات آبرسانی، کانال‌ها و خطوط انتقال و ریسک‌ها و محدودیت‌ها برگزار شد.

منبع: فارس

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود