تغییر آرایش در بازار ارز/ اتفاق عجیب در بازار سکه

یک خبر منفی روند قیمت دلار را تغییر داد، قیمت دلار در معاملات پشت خط صعودی شد و پیش بینی می شود بازار ارز نیز در روز جاری روند خود را صعودی آغاز کند.
سیگنال مهم به قیمت دلار/تغییر آرایش در بازار ارز

اعلام یک خبر، قیمت دلار را در معاملات پشت خطی از زندان ۱۰ روزه خلاص کرد. دیشب  در کانال های اطلاع رسانی معامله گران به نقل از وال استریت ژورنال عنوان شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرده است که پس از تعلیق برخی بازرسی‌های این نهاد از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، وظایف نظارتی‌اش در این کشور “به طور جدی تضعیف شده است”.

با انشار این خبر به یکباره خریدهای دلار در معاملات پشت خطی زیاد شد و اسکناس آمریکایی توانست در معاملات پشت خطی به بالای محدوده ۲۷هزار و ۵۰۰ تومان سرک بکشد. این اتفاق درحالی رخ داد که بازار ارز از دوشنبه هفته گذشته توان نوسان بالای محدوده ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان را از خود نشان نداده بود.

پشت خطی (4)

با توجه به نوسانات شب گذشته می توان انتظار داشت که دلار روز چهارشنبه را با افزایش قیمت آغاز کند. با این حال، در صورتی که اسکناس آمریکایی نتواند خود را بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت کند، سودگیری معامله گران آغاز خواهد شد و فشار خریدها  نیز کاهش خواهد یافت. برخی معامله گران باور داشتند که حداقل خبر وال استریت ژورنال موجب خواهد شد که انگیزه فروش در بازار پایین تر بیاید و انتظار اینکه قیمت دلار به زیر کف ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومانی برود، کاهش پیدا کند.

خبر وال استریت ژورنال از این جهت برای بازار مهم بود که می تواند زمینه ساز افزایش فشارها بر کشور و رفتن پرونده ایران به شورای امنیت شود. با این حال،‌ برخی معامله گران باور داشتند که پیش از آغاز دور جدید مذاکرات،‌ دو طرف در حال آخرین تهدیدها برای گرفتن امتیازات بیشتر هستند. این دسته از معامله گران هم چنان اعتقاد دارند که بازارساز در وقت مقتضی قادر است قیمت دلار را با سرعت در جهت کاهشی قرار دهد.

دیشب سکه بازان سعی کردند که بیشتر از حرکات طلای جهانی به نوسانات دلار دقت کنند. سکه با توجه به همین افزایش قیمت دلار، در معاملات پشت خطی توانست تا محدوده ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رشد کند.

اتفاق عجیب در بازار سکه /انتخاب سکه، دلار است؟

 امروز قیمت سکه امامی معاملات خود را در شرایط عجیبی آغاز خواهد کرد. از یک سو بهای دلار در معاملات پشت خطی روز سه شنبه با قدرت از مقاومت ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کرده است، در نتیجه می توان انتظار تحریک قیمت فلز گران بهای داخلی در ابتدای روز را داشت. با این حال، در برابر این نیروی افزایشی، فشار کاهشی اونس طلا قرار دارد.

Untitled-18

اونس طلا به طور غیرمنتظره ای در روز سه شنبه راه کاهشی را در پیش گرفت و در نهایت حمایت هزار و ۸۰۰ دلاری را از دست داد. از دست رفتن حمایت اونس طلا موجب شد که ارزش ذاتی سکه نیز در محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باقی بماند. در واقع با وجود افزایش قیمت دلار،‌ افت اونس طلا به اندازه ای بوده است که مانع از نوسانات معنی دار در بازار سکه شود.

دیشب سکه بازان سعی کردند که بیشتر از حرکات طلای جهانی به نوسانات دلار دقت کنند. سکه با توجه به همین افزایش قیمت دلار، در معاملات پشت خطی توانست تا محدوده ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رشد کند.

با این حال، اگر سکه قصد دارد امروز از مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی عبور کند، باید شاهد رشد بیشتر در بازار دلار یا برگشت اونس طلا به بالای خط هزار و ۸۰۰ دلار باشد. سکه بازان به روند بهای دلار در ابتدای روز چهارشنبه خوشبین هستند ولی از این موضوع هراس دارند که بازارساز با عرضه شدید از اواسط روز زمینه ساز برگشت قیمت اسکناس آمریکایی شود. به همین دلیل ممکن است خریدها در بازار سکه کمی دیرتر از بازار دلار آغاز شود.

پشت خطی (4)2

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود