رئیس جمهور:
برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: ما برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم. ما با تاجیکستان ارتباطات سیاسی و اقتصادی داشته و داریم اما این روند دچار وقفه‌ای شد که ما در این سفر فصل جدیدی را رقم خواهیم زد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز پیش از ترک تهران به مقصد دوشنبه در فرودگاه مهرآباد گفت: سفر تاجیکستان به دعوت آقای رحمان برای شرکت در اجلاس شانگهای صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ما برای همکاری‌های منطقه‌ای اهمیت زیادی قائل هستیم. ما با تاجیکستان ارتباطات سیاسی و اقتصادی داشته و داریم اما این روند دچار وقفه‌ای شد که ما در این سفر فصل جدیدی را رقم خواهیم زد.

رئیسی تصریح کرد: بعد از اجلاس شانگهای مذاکرات دو جانبه با تاجیکستان داریم در مجموع مذاکرات امیدواریم تعامل بین کشورهای آسیایی بیشتر شود.

رئیس جمهور بیان داشت: قراردادهایی در این سفر از جمله قراردادهای حقوقی و اقتصادی امضا خواهد شد.

رئیسی ادامه داد: همچنین در این اجلاس دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران مطرح خواهد شد که مهمترین آن درباره نگاه‌های فرهنگی و اقتصادی ما به کشورهای آسیایی و منطقه خواهد بود.

وی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران با تاجیکستان ارتباط و مناسبات گوناگونی داشته و دارد اما این روند دچار یک وقفه‌ای شد که ما با این سفر به دنبال آن هستیم که فصل جدیدی از همکاری بین ایران و تاجیکستان را در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رقم بزنیم.

رئیس‌جمهور بیان کرد: تاجیکستان مردم متمدن و مسلمان دارد و ما با مردم تاجیکستان هم‌دین، هم‌فرهنگ و هم‌زبان هستیم و ارتباط با کشورهای منطقه و همسایه جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی تأکید کرد: امیدواریم با مذاکراتی که با مسئولان عالی کشورهایی که در این اجلاس شرکت می‌کنند، انجام می‌شود، تعامل بین ایران و کشورهای آسیایی و منطقه بیش از قبل شود.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: همچنین برخی از وزرا در این سفر همراه بنده می‌آیند و قراردادهایی هم در این سفر امضا خواهد شد و قراردادهایی به‌ویژه در حوزه اقتصادی و کشاورزی با تاجیکستان منعقد خواهیم کرد که امیدواریم پس از انعقاد این قراردادها، اقدام و عمل از سوی مسئولان ایران و تاجیکستان را شاهد باشیم.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود