آخرین جزئیات از دستاوردهای میدانی ارتش یمن/
یک قدم تا آزادی مأرب

رسانه های یمنی به تشریح تازه ترین دستاوردهای میدانی ارتش این کشور پرداختند و اعلام کردند که آزادی استان مأرب بسیار نزدیک است.

به گزارش رسانه‌های یمن، منابع امنیتی یمن امروز اعلام کردند که انبارهای تسلیحاتی دولت مستعفی یمن در جنوب استان مأرب شاهد وقوع چند انفجار بود.

این انفجارها پایگاه‌های نظامی نیروهای عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن در منطقه «الجوبه» را هدف قرار داده بودند. همچنین پایگاه «الخشینه» در جنوب منطقه الجوبه با یک فروند موشک بالستیک هدف قرار گرفته که بر اثر آن شماری از نیروهای دولت مستعفی یمن کشته و زخمی شده‌اند.

جزئیات بیشتری از این حمله و تلفات آن در دست نیست. این حمله در حالی صورت گرفته است که نیروهای ارتش یمن پس از تسلط بر کوه‌های «ملعاء» به مرزهای منطقه الجوبه نزدیک شده‌اند.

ارتش یمن طی روزهای گذشته دستاوردهای امنیتی بسیاری کسب کرده است به طوری که توانسته کنترل مناطق مهمی در استان مأرب، شبوه و البیضاء را به دست بگیرد.

استان البیضاء یمن از نظر جغرافیایی به دلیل قرار گرفتن در مرکز یمن و همسایگی با هشت استان مهم صنعاء، ذمار، مارب، إب، لحج، ابین، شبوه و ضالع از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار استمزدوران حزب اصلاح وابسته به ائتلاف سعودی روز سه شنبه از مواضعشان در بیحان و حریب در استان شبوه در برابر حمله قهرمانان کمیته‌های مردمی و ارتش یمن فرار کردند و روز گذشته نیز بخشهای وسیعی از الجوبه آزاد شد.

با این شکست، مزدوران سعودی اماراتی در این استان نفت خیز نگران سقوط قریب الوقوع مأرب هستند.

تفاهم اخیر میان صنعاء و قبایل بیحان برای اداره این منطقه توسط مردمش پس از آزادی از تروریست‌های القاعده و اصلاح در راستای طرح عبدالملک الحوثی برای آزادی مأرب و اداره آن از سوی اهالی و تخلیه این استان از تکفیری‌های القاعده و داعش و اصلاح است.

آزادی بیحان به کمیته‌های مردمی و ارتش یمن این امکان را داد که با قطع ارتباط استان‌های شبوه و مأرب از یکدیگر، مانع رسیدن تدارکات به مزدوران هادی و حزب اصلاح شده و زمینه پیشروی به دیگر مناطق شبوه فراهم شود.

لذا آخرین گذرگاه استان مأرب به طرف شمال بسته شد و به این شکل امکان سیطره کامل بر جاده بین المللی میان حضرموت و مأرب و منطقه نفتی صافر فراهم شده است.

ارتش یمن نیز روز گذشته با سیطره بر العبدیه و الجوبه به طرف شهر مأرب پیشروی کرد و توانست صدها مزدور سعودی را در العبدیه در این استان وادار به تسلیم کند.

با این پیشروی، زمینه برای آزادی مأرب بیش از هر زمان دیگر فراهم شده و به همین علت مزدوران سعودی، آماده باش اعلام کرده و به تقویت استحکاماتشان پرداخته‌اند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، عصر روز گذشته، اعلام کرد که نیروهای صنعاء موفق شده‌اند استان «البیضاء» را به طور کامل آزادسازی کنند.

استان البیضاء یمن از نظر جغرافیایی به دلیل قرار گرفتن در مرکز یمن و همسایگی با هشت استان مهم صنعاء، ذمار، مارب، إب، لحج، ابین، شبوه و ضالع از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است.

القاعده و داعش در بخش‌هایی از این استان در راستای منافع ائتلاف متجاوز سعودی فعالیت داشتند و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ماه‌ها در حال پیشروی در این استان برای آزادسازی کامل آن از دست این تروریست‌ها بودند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود