آخرین وضعیت مرز مهران
اتخاذ تمهیدات لازم برای بازگشت زائران

بازگشت زائران اربعین از مرز مهران به داخل کشور آغاز شده و مسئولان کشوری و استانی مقدمات لازم را برای بازگشت زوار فراهم کرده اند.

مرز زمینی مهران به عنوان مرز اصلی برگشت زائران کربلای معلی انتخاب شده و به طور شبانه روز در خدمت زائران اربعین است.

هرچند از دیروز آرام آرام موج بازگشت زائران اربعین به داخل کشور آغاز شده اما طی امروز و فردا موج برگشت زائران افزایش خواهد یافت.

بر همین اساس پایانه مرزی مهران به صورت شبانه روز آماده خدمت رسانی به زائرانی است که وارد کشور ایران خواهند شد، تمهیدات لازم نیز برای بازگشت زائران اندیشیده شده است.

موکب‌های پذیرایی و آشپزخانه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و فردا با اوج کار خود مواجه خواهند شد. ناوگان حمل و نقل عمومی با حداکثر توان خود پای کار هستند.

زائران دغدغه جابجایی نداشته باشند

امروز یک هزار دستگاه اتوبوس در شهر مهران برای انتقال زائران به اقصی و نقاط کشور مستقر شده است.

مدیر کل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری کشور اظهار داشت: زائران کم کم از سفر کربلا برگشته و عازم شهر و دیار خود می‌شوند، بر همین اساس وسایل حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران به اندازه کافی وجود دارد.

آخرین وضعیت مرز مهران/تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اتحاذ شد

داریوش باقر جوان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ناوگان جمل و نقل به اندازه کافی برای انتقال زائران در نظر گرفته شده و قطعاً هر تعداد ورود زائر به کشور وجود داشته باشد، زائران بدون دغدغه جابجا می‌شوند.

استقرار ۷۰ تیم گشتی پلیس راه در محورهای ارتباطی استان ایلام

رئیس پلیس راه ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: واحدهای گشتی پلیس راه برای خدمات رسانی به زائران در محورهای مواصلاتی حضور فعال دارند.

ابوالفضل کهزادی افزود: تعداد ۷۰ تیم گشتی از سایر پلیس راه‌های کشور در اختیار استان ایلام قرار داده شده و آمادگی این را داریم که در طول محورهای مواصلاتی استان نظم ترافیکی را برقرار کنیم.

آخرین وضعیت مرز مهران/تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اتحاذ شد

وی گفت: تیم‌های گشتی در تمامی محورهای استان مستقر هستند و آماده ارائه خدمات رسانی به زائران است.

فعالیت موکب ها در مرز مهران

مدیر عامل بنیاد کرامت آستان قدس رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به بازگشت زائران اربعین به کشور از مرز مهران، لذا در مرز و در شهر مهران موکب امام رضا (ع) از دو روز گذشته مشغول ارائه خدمت و توزیع غذای گرم برای زائران است.

آخرین وضعیت مرز مهران/تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اتحاذ شد

محمدحسین استادآقا عنوان کرد: بر همین اساس روزانه ۱۶ هزار پرس غذای گرم در بین زائران حسینی توزیع می‌شود.

وی گفت: این خدمت رسانی تا روز جمعه که موج بازگشت زائران اربعین است، ادامه دارد.

پیش‌بینی ورود ۱۳۰ هزار نفر از زائران اربعین از طریق مرز مهران به کشور

استاندار ایلام نیز در نشست ستاد اربعین، بر آمادگی کامل دستگاه‌های لشکری، کشوری و خدمات رسانی برای بازگشت زائران اربعین از مرز مهران تاکید کرد و گفت: تمهیدات لازم نیز در این راستا اندیشیده شده است.

محمد نوذری افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۳۰ هزار نفر از زائران در مسیر بازگشت از محل مرز مهران وارد کشور شوند.

استاندار ایلام با تمجید از خدمات همه دستگاه‌ها خاصه نیروی انتظامی ابراز داشت: طی روزهای آینده با حجم زیادی از زائران عتبات‌عالیات روبرو خواهیم شد و همه باید برای سهولت انتقال این زائران به شهرهای خود، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود