افزایش و سپس کاهش دما در سواحل خزر

محمد اصغری در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از امروز تا دوشنبه 12 مهر در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر به ویژه غرب سواحل گیلان بارش باران داریم. همچنین افزایش نسبی دما تا دوشنبه 2 تا 6 درجه در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از سه‌شنبه هفته جاری تا جمعه در اردبیل و سواحل خزر بارش باران داریم و کاهش دما بین 3 تا 7 درجه پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا پایان هفته رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اظهار داشت: از سه‌شنبه تا پایان هفته دریای خزر مواج است البته امروز و فردا نیز خزر مواج است.

وی اضافه کرد:‌در 2 روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل و شرق کرمان وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی عنوان کرد: با نزدیک شدن سامانه کم فشار قاره‌ای که از روی اقیانوس هند به کشور وارد شده است امروز و فردا در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی شدید و وزش باد شدید داریم و در این مدت آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

اصغری درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان پایتخت فردا صاف همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز دوشنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 27 و 17 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر و آسمانی صاف گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر و آسمانی صاف خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود