دو مدال طلا برای ایران
آزادکاران برتر چهار وزن نخست مشخص شدند

در پایان پیکارهای چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان در نروژ، حسن یزدانی و امیرحسین زارع در اوزان ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند.

پیکارهای چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان سال ۲۰۲۱ در حالی در شهر اسلو نروژ پایان یافت که دو مدال طلا در اوزان ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به حسن یزدانی و امیرحسین زارع رسید.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رحمان عموزاد در کشتی نخست با نتیجه ۵ بر صفر از سد گمزاتگادزی هالیدوف از مجارستان گذشت. وی در دور بعد مقابل توشیهیرو هاسگاوا دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن با نتیجه ۹ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، عموزاد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ بایامبادورج انخبایار از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر صفر از سد نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. امامی در این مرحله مقابل آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، امامی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی اتهان راموس از پورتوریکو را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۲ از سد آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی رسید و طلسم شکست این کشتی گیر را شکست و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع در این دیدار در یک کشتی حساب شده با نتیجه ۹ بر ۲ گنو پتریاشویلی دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک از گرجستان را از پیش رو برداشت و پس از ۳۲ سال و پس از زنده یاد علیرضا سلیمانی ایران را برای دومین بار صاحب مدال طلای جهان در سنگین وزن کرد.

رده بندی نفرات برتر چهار وزن نخست به شرح زیر است:

۶۱ کیلوگرم: ۱- عباس گادجی ماگومدوف (روسیه) ۲- داتون فیکس (آمریکا) ۳- آرسن هاروتونیان (ارمنستان) و توشیهیرو هاسگاوا (ژاپن) … ۱۱- رحمان عموزاد (ایران)
۷۴ کیلوگرم: ۱- کایل داک (آمریکا) ۲- تیموراز سالکازانوف (اسلواکی) ۳- فضلی اریلماز (ترکیه) و تیمور بیژویف (روسیه) … ۸- یونس امامی (ایران)
۸۶ کیلوگرم: ۱- حسن یزدانی (ایران) ۲- دیوید تیلور (آمریکا) ۳- آرتور نایفونوف (روسیه) و ابوبکر آباکاروف (آذربایجان)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین زارع (ایران) ۲- گنو پتریاشویلی (گرجستان) ۳- طاها آکگول (ترکیه) و لخاگواگرل مونختور (مغولستان)

امروز (دوشنبه) نیز در مسابقات ۲ وزن پایانی عرفان الهی در وزن ۷۰ کیلوگرم و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.

همچنین امشب علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم پور نیز به ترتیب در فینال اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود