با دانشگاه جوان آفریقایی‌ها آشنا شوید

دانشگاه ژوهانسبورگ با قدمتی کمتر از ۲۰ سال، توانسته موفقیت‌های چشمگیری کسب کند و به یکی از برترین‌های دانشگاه‌های قاره آفریقا تبدیل شود.

دانشگاه “ژوهانسبورگ”( Johannesburg) یک دانشگاه دولتی واقع در ژوهانسبورگ بزرگترین شهر آفریقای جنوبی است.

سال تاسیس این دانشگاه به ۱ ژانویه ۲۰۰۵ میلادی برمیگردد که دو دانشگاه آفریقایی با هم ادغام شدند و دانشگاه ژوهانسبورگ را تشکیل دادند.

دانشگاه ژوهانسبورگ دارای جمعیت دانشجویی بیش از ۵۰ هزار نفر است و بیش از ۴ هزار دانشجوی خارجی از ۸۰ کشور جهان در آن تحصیل می‌کنند. همچنین یکی از ۲۶ دانشگاه دولتی در آفریقای جنوبی است که نظام آموزش عالی این کشور را تشکیل می‌دهند. تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز به نزدیک ۱۹۰۰ نفر میرسد.

حضور حدود ۹۰ محقق سطح اول جهانی در این دانشگاه پراقتدار از مزایای این دانشگاه بشمار می رود.‌ ۵ نفر از این محققان در زمینه تحقیقات، دارای سطح A هستند و از جمله رهبران تحقیق در رشته‌های خود به شمار می روند.

علاوه بر تمام این مزایا و امتیازات، این دانشگاه دارای ۲۰ مرکز تحقیق مجهز و به روز دنیا در  رشته‌های مختلف است.

لازم به ذکر است، دانشگاه ژوهانسبورگ از سوی سرمایه گذاران و موسسات علمی سراسر دنیا بالاترین حمایت های مالی خارجی را دریافت می کند.

رتبه این دانشگاه در نظام رتبه‌بنوی QS نیز حدودا ۴۵۰ است و در نظام رتبه‌بندی تایمز رتبه ۶۰۰ تا ۸۰۰ دارد.

این دانشگاه دارای چهار پردیس است که در منطقه شهری ژوهانسبورگ واقع شده‌اند.

در این دانشگاه علاوه بر ارائه مدرک‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، گواهی‌نامه‌های کارشناسی و پیشرفته و دیپلم‌های ملی ارائه می‌شود که مدت زمان گذراندن این دوره ها کمتر از سه سال است.

 بورسیه و حمایت تحصیلی

فرصت‌های زیادی برای دانشجویانی که در دانشگاه ژوهانسبورگ تحصیل می‌کنند وجود دارد تا از حمایت مالی برخوردار شوند.

یکی از عوامل مهمی که در بهره‌مندی‌ از این حمایت‌های مالی موثر است،  نتیجه عملکرد تحصیلی دانشجویان در پایان سال تحصیلی است. این نوع حمایت مالی به عنوان کمک هزینه تحصیلی شناخته می‌شود.

یک نوع بورسیه تحصیلی نیز در این دانشگاه وجود دارد که تا ۱۰۰ درصد پرداخت شهریه را پوشش می‌دهد و مختص دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

زمینه‌های تحقیقاتی

دانشگاه ژوهانسبورگ در زمینه تحقیقات نیز فعالیت‌های زیادی دارد و این خدمات را در بخش‌های مختلفی ارائه می‌دهد که به صورت ذیل است:

علم:۴۲ درصد

علوم انسانی: ۲۱ درصد

مهندسی و محیط زیست:۷ درصد

علوم بهداشتی : ۷درصد

حقوق: ۷ درصد

آموزش: ۵ درصد

هنر،طراحی و معماری: ۴ درصد

مدیریت: ۴ درصد

علوم اقتصادی و مالی: ۳ درصد

دانشکده‌ها

دانشگاه ژوهانسبورگ از ۸ دانشکده تشکیل شده که شامل ” دانشکده هنر،طراحی و معماری”،” دانشکده اقتصاد وتجارت”، “دانشکده آموزش”،” دانشکده مهندسی و طراحی محیط” ،” دانشکده علوم بهداشتی” و “دانشکده علوم انسانی”،” دانشکده علوم”و “دانشکده حقوق”است.

فعالیت‌های ورزشی 

در این دانشگاه فعالیت‌های ورزشی متعددی ارائه می شود که می‌توان به رشته‌های بسکتبال،‌ قایق رانی، سنگ نوردی، کریکت، دوچرخه سواری، گلف، ژیمناستیک، هاکی، جودو، کاراته، نتبال، قایقرانی، راگبی، فوتبال، سافت بال، اسکواش، شنا، تنیس، ورزش سه گانه، والیبال و واترپلو اشاره کرد.

زندگی دانشجویی

بخش اسکان و زندگی دانشجویی این دانشگاه نیز عمدتا مسئول اسکان تقریبا ۱۹ هزار دانشجو در هر دو محل اقامت دانشگاه به صورت دولتی و خصوصی است.

۳۵ اقامتگاه دانشجویی شامل ۷ خانه در چهار پردیس این دانشگاه پذیرای دانشجویان دانشگاه ژوهانسبورگ است.

 

ممکن است شما هم بپسندید
پاسخ دهید

ایمیل شما منتشر نمیشود